Mummo ei siivoa, vaikka allerginen lapsi tulossa kylään eikä myöskään katso mitä ostamansa herkut sisältää ja sitten ihmettelee kun ei tulla kylää
Olisiko liian iso vaiva vetää imurilla, jos tietää meidän olevan tulossa. Tai katsoa että kekseissä ei ole pähkinää. On kurjaa kun vierailu jää tyngäksi ja viemme kiireellä kotiin marisevaa ja raapivaa lasta. Kerran tytön silmät turposivat niin kiinni, ettei nähnyt kunnolla. Mummolassa siis iso, pörröinen sekarotuinen koira joka näyttää vähän berhandilaiselta ja siitä irtoaa ympri vuoden karvaa i.
Kommentit (33)
Meillä päinvastoin.
T. Allerginen mummo
Ihan sama siivoaako mummo vai ei, sitä allergisoivaa eläinpölyä on huoneilmassa joka tapauksessa. Ei sitä imuroimalla pois saa. Jos lapsi saa pahat oireet, tavatkaa mummoa pihalla, menkää yhdessä ulkoilemaan. Ei sun myöskään tarvitse päästää mummon koiraa teille sisälle, koira pysyy ulkona, kun mummo tulee sisälle. Tosin lapsi voi saada oireita myös mummon vaatteissa olevasta eläinpölystä.
Vie mummolle luettavaa pähkinäallergiasta, ehkä ei vaan oikeasti tajua, miten vakavasta asiasta on kyse?
Itse ostin lapselleni muumiastiat kun täytti 1 v. Vielä näin kymmenen vuotta myöhemmin astiat ovat ehjiä, vaikka ovat olleet koko ajan käytössä. Kaksivuotiaat lapseni joivat jo sujuvasti lasista, muoviastioita olen käyttänyt lapsillani mahdollisimman vähän. Ehkä teilläkin olisi jo aika opetella?
On olemassa ihmisiä, joille järjen puhuminen ei kerta kaikkiaan mene perille. Anoppisi on juuri niitä ja poikasi tietää sen.
Etäisyyden pitäminen on ihan hyvä juttu. Et edes haluaisi, että lapsesi saa vaikutteita mummolta.
Ehkä hän ei jaksa siivota? Olette varmaan useita kertoja käyneet miehesi kanssa häntä auttamassa?
Eilen taas oli jättänyt imuroimatta kun kävimme kylässä. Väitti että oli imuroinut toissapäivänä, mutta ei ymmärrä että se on tehtävä saman päivänä kun tulemma.
Ja snickersiä oli ostanut lapselle. Kai tämä on jo tahallista.
Lopuksi vielä kyseli, olemmeko käyttäneet mukia ja antoi lahjaksi toisen.
Miten tämän saisi loppumaan
Ap
Minä olen ratkaissut tilanteen niin etten käy kylässä.
Tavatkaa kahviloissa tms paikoissa. Kesäisin ulkoilmakahvila niin mummo voi ottaa kouransa mukaan ja kaikilla on kivaa. Te tietysti maksatte kahvilakeikan mutta mummo ja lapsenlapsi näkevät toisensa. Se asunnon imurointi ei auta yhtään.
Ei sille mitään voi, jos siivous ei kuulu tapoihin.Oma anoppini ei siivoa koskaan. Kädet tarttuvat astian pohjiin ja kengät lattiaan, kun kaikkialla on niin töhnäistä.
Ruokamyrkytystä ei ole koskaan tullut mutta esim ei olisi voinut kuvitellakaan vievänsä lapsia pienenä hoitoon. Olen rajoittanut vierailut yhteen kahteen kertaan vuodessa, vaikka olemme ihan asiallisissa väleissä. Vien hänelle tuliaisia ja lahjoja, niin välit pysyvät kunnossa. Hän on kuitenkin aviopuolisoni rakas äiti vaikka siisteyskäsityksemme eivät kohtaakkaan.
Silppu kirjoitti:
Lapsella on pähkinäallergia ja koira on ongelma. Nyt ei jokin täsmää yhtään
Ap:n lapsi on allerginen sekä pähkinälle että koiralle(tai yleisemmin karvaisille elukoille).
Ei anoppi teidän takianne ole velvollinen omia toimintatapojaan muuttamaan. Maassa maan tavalla. Jos sinne tahdotte ängetä kylään, niin hankitte allergialääkkeitä ym.
ahhaahhaha muumimuki kirjoitti:
"On kyllä On kyllä muutenkin aina ollut vähän pihalla, mm. osti tytölle Muumimukin 2-v synttärilahjaksi . Ja esteli että älä nyt kaappiin pistä, anna juoda siitä ! " Miten niin pihalla! Muumimuki on ASTIA ja astialla on käyttötarkoitus,tässä että siitä juodaan! Ois varmaan sanonu jos ois ollu kuuden tonnin keräilymuki.
Muumimuki on kyllä aika painava pienelle taaperolle.
Sinä olet itse vammaisen lapsesi tehnyt ja se on sinun vastuusi myös huolehtia vammaisesta lapsestasi - älä yritä ulkoistaa vammaisen lapsesi hoitoa muille!