Mummo ei siivoa, vaikka allerginen lapsi tulossa kylään eikä myöskään katso mitä ostamansa herkut sisältää ja sitten ihmettelee kun ei tulla kylää
Olisiko liian iso vaiva vetää imurilla, jos tietää meidän olevan tulossa. Tai katsoa että kekseissä ei ole pähkinää. On kurjaa kun vierailu jää tyngäksi ja viemme kiireellä kotiin marisevaa ja raapivaa lasta. Kerran tytön silmät turposivat niin kiinni, ettei nähnyt kunnolla. Mummolassa siis iso, pörröinen sekarotuinen koira joka näyttää vähän berhandilaiselta ja siitä irtoaa ympri vuoden karvaa i.
Kommentit (33)
Voi kyynel. Pysy himassas siellä Porvoossa. 0/5
Voihan sitä tavata muuallakin.
Se imurointi on yhtä tyhjän kanssa jos perheessä on koira.
Mummo vain naureskelee että "onkos täällä niin likaista, heh" kun tyttö alkaa yskia ja hieroa silmiään. Olen sanonut miehelle että puhuu äidilleen, mutta vastaus on että "ei se tajua, ihan turhaa". Lapsi saa Histecin kotona, mutta se tabletin antama suoja ei ole riittävä. Ja sitten ne pähkinät... Olen ostanut sinne joskus omat pullat ja keksit jotka ovat turvallisia, mutta mummo loukkaantuu joka kerta verisesti kun hänen ostamansa/leipomansa eivät kelpaa. On kyllä muutenkin aina ollut vähän pihalla, mm. osti tytölle Muumimukin 2-v synttärilahjaksi . Ja esteli että älä nyt kaappiin pistä, anna juoda siitä !
Anoppi on 62 tai 63v.
Ap
Pahinta on, että mummo ei suostu tulemaan kylään ilman sitä karvakasaa mikä on johtanut siihen, ettei käy meillä enää ollenkaan. Tai no, synttäreillä kävi hörppäämässä nopeasti kahvit kun koira odotti autossa...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mummo vain naureskelee että "onkos täällä niin likaista, heh" kun tyttö alkaa yskia ja hieroa silmiään. Olen sanonut miehelle että puhuu äidilleen, mutta vastaus on että "ei se tajua, ihan turhaa". Lapsi saa Histecin kotona, mutta se tabletin antama suoja ei ole riittävä. Ja sitten ne pähkinät... Olen ostanut sinne joskus omat pullat ja keksit jotka ovat turvallisia, mutta mummo loukkaantuu joka kerta verisesti kun hänen ostamansa/leipomansa eivät kelpaa. On kyllä muutenkin aina ollut vähän pihalla, mm. osti tytölle Muumimukin 2-v synttärilahjaksi . Ja esteli että älä nyt kaappiin pistä, anna juoda siitä !
Anoppi on 62 tai 63v.
Ap
Jos mummolla on kuvailemasi mukainen koira, siinä ei tosiaankaan imuroinnit auta. Lapsen allergiahan ei johdu koirankarvoista vaan koiran hilseestä ja sitä irtoaa koirasta koko ajan. Tuo pähkinä on tietysti ongelmallisempi juttu, koska sitä voi välttää katsomalla tuoteselosteet. Anoppisi lapsilla ei ilmeisesti ole ollut mitään allergioita ja sen vuoksi hän ei oikein ymmärrä, miten vakavasta asiasta on kyse.
No allergiat pitää kyllä huomioida, mutta kyllä minusta 2v voi aivan hyvin käyttää muumimukia aikuisen kanssa valvotusti. Miksi ei?
Pysy poissa sieltä lapsen kanssa. Mies voi käydä. Mummo voi kyläillä teillä. Tuota muumimukijuttua en ymmärtänyt. Meillä lapset joi niistä tuon ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on 62 tai 63v.
Ap
Miksei 2v voi käyttää muumimukia?
Meillä vähän sama juttu, PAITSI että mies on allerginen eläimille ja lapsena oli kuulemma ollut aina silmät turvoksissa ym kun anoppi ja appi ovat hamstranneet elukoita. Miehen eläinallergia periytyi molemmille tyttärilleni ja anoppilassa on 2 kissaa sekä koira. Monesti huuhdon lapsen silmiä vessassa kun appiukko paasaa selän takana tyyliin " Vuonna 1980 kun oltiin siellä lapissa ,Matin silmät turposi pe""le niin että sai taluttaa pojan aamupalalle"...
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on 62 tai 63v.
Ap
Onko hän mielestäsi vanha ja höperö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on 62 tai 63v.
Ap
Miksei 2v voi käyttää muumimukia?
Siksi että saattaa lipsahtaa helposti pikkusormista ja sitten mummoa harmittaa. Taaperot ovat kovia tiputtelemaan laseja ja mukeja, meiltä tyttö särki vissiin 3 juomalasia sekä isänsä lempikahvimukin ennenkuin siirryttiin antamaan juotava pelkästään muovimukissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pysy poissa sieltä lapsen kanssa. Mies voi käydä. Mummo voi kyläillä teillä. Tuota muumimukijuttua en ymmärtänyt. Meillä lapset joi niistä tuon ikäisenä.
Meillä 2v rikkoi anoppipuolen Taikamukin kun antoi siinä limsaa ja hirveä huuto että etkö yhtään osaa varoa kallista mukia !
Lapsella on pähkinäallergia ja koira on ongelma. Nyt ei jokin täsmää yhtään
Silppu kirjoitti:
Lapsella on pähkinäallergia ja koira on ongelma. Nyt ei jokin täsmää yhtään
Mikä ei täsmäisi? Lapsella on pähkinä- ja koira-allergia, joten molemmat ovat ongelmia, jos ajatuksella luit.
"On kyllä On kyllä muutenkin aina ollut vähän pihalla, mm. osti tytölle Muumimukin 2-v synttärilahjaksi . Ja esteli että älä nyt kaappiin pistä, anna juoda siitä ! " Miten niin pihalla! Muumimuki on ASTIA ja astialla on käyttötarkoitus,tässä että siitä juodaan! Ois varmaan sanonu jos ois ollu kuuden tonnin keräilymuki.
Voisiko mummon poika, eli lapsesi isä käydä imuroimassa mummon luona ennen kuin menette sinne, vaikkpa edellispäivänä? Jos mummon on sen verran sokea ettei näe pölyjä? Ja sitten omat pullat ja keksit aina mukaan, suuttui mummo siitä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on, että mummo ei suostu tulemaan kylään ilman sitä karvakasaa mikä on johtanut siihen, ettei käy meillä enää ollenkaan. Tai no, synttäreillä kävi hörppäämässä nopeasti kahvit kun koira odotti autossa...
Ap
Ehkä siedätys hoito hänellä menossa.
Uskomatonta, hirveän kauheaa. Muumimukikin, en kestäisi. Jaxuhaleja!
Mitä mummo on sanonut syyksi? Siis miksi ei välitä lapsenlapsensa allergioista? Kuuluuko niihin ihmisiin, joiden mielestä allergiat on höpöhöpöä?