Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa työttömyyskorvausta vaikka olen niitä aktiivimallin tehtäviä tehnyt koko tämän ajan.

Vierailija
20.04.2019 |

Hain ttöttömyyskorvausta ja nyt tuli taas kieltävä päätös työttömyyskorvaushakemukseen. Tätäkö tämä nyt sitten on? Olen vastannut työtarjouksiin kieltävästi, koska ei ole vielä varmistunut lapsellekaan hoitopaikkaa. Minun sitten vissiin pitää ottaa työ kuin työ vastaan ja ottaa lapsi mukaan töihin, kunnes hoitopaikka aukee lapselle.
Josko seuraava hallitus saa jonkin tolkun tähän touhuun ja loppuu tämä pienituloisten kyykyttäminen. Lähipiirissäni on äitejä, joita ei tunnu aktiivimallin kriteerien täyttämättä jättäminen vaikuttavan mihinkään mitenkään eli heillä juoksee työttömyyskorvausrahat koko ajan eikä parilla mammalla ole muuta koulutusta kuin peruskoulu.
Tein siis virheen ajat sitten ja menin ammattikouluun ja sieltä töihin. Nyt kun olen työtön äiti ja ainoa tuloni on lapsilisät ja lapsenhoidon tuki.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko oikeasti tarjottu työtä vai pitikö työtä vain hakea ja haastattelussa olisi voinut selittää elämäntilanteensa olevan vaikea.

Olen puhelimessa selittänyt tilanteeni tarjottuihin töihin ja näiltä on sentää ymmärrystä tullut, mutta te-toimisto lätkäisi karenssin ja olen sinnekin tilanteeni selvittänyt monta kertaa sekä tehnyt niitä typeriä tehtäviä.

Neuvoni on: älkää tehkö lapsia. Ei kannata jäädä äitiyslomalle eikä vanhempainvapaalle. Kannattaa heti synnytyssalista laittaa lapsi päiväkotiin ja palata itse töihin.

Siis mitä helvetin tehtäviä olet tehnyt?

Etkö sinä nyt ymmärrä että et sinä voi sanoa työnantajalle että en tule töihin, se on suoraan kieltäytyminen ja karenssi lain mukaan. Vaikka miten kaikki osapuolet sua symppais, niin karenssi se on. JA siksi on laki jonka mukaan kunnan on lapselle hommattava hoitopaikka kahdessa viikossa ja jos vanhempi saa työpaikan.

Kyllä kaikki muut äidit pystyy kotoa siirtymään töihin aivan normaalisti, sinussa on nyt vain itsessäsi vika kun sekoilet tuollaisia juttuja.

Vierailija
42/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuskaan ei ole sairaus ja syy olla tekemättä töitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin työtä, olin ottamassa sitä vastaan, ja kas kummaa, en tullut kumminkaan valituks ja lätkäistiin karenssi, koska en mukamas ollu kiinnostunut siitä työstä 🤦‍♀️

Näin selitti te-toimiston lehmä.

Kyllä sä olet itse tehnyt jotain väärää. Älä hauku te-toimiston henkilökuntaa. 

Jos sulle tarjottiin oikeasti työpaikkaa niin miten muka et tullut valituksi? Vai ehdotettiinko sulle työpaikkaa jota voisit hakea? Etkä hakenut?

Karenssia ei tule jos hakee töihin.

Hain sitä paikkaa, kävin haastattelussa, en saanut paikkaa ja karenssin löi te-toimiston lehmä. Mulkkuja ne ämmätkin ovat.

Mikä syy siinä karenssissa oli? Työstä kieltäytyminen? Mitä siinä sitten tapahtui kun kävit haastattelussa? Sanoitko siellä jotain sellaista jonka voi tulkita että et edes halunnut sitä työtä? Vai johtuiko karenssi kuitenkin ihan jostain muusta. Ei ne te:n henkilökunta huvikseen karenssia anna, vaan toimivat lain mukaan.

44/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla Helsinkiläisen ulinaa...

Mää suunnittelen taas toiminimeä, koska ensimmäinen oli pakko lopettaa heikentyneen terveydentilani takia, polven kanssa ongelmia, ei enään kovin fyysinen työ onnistu, silti ideoita riittää millä voisin rikastua, tällä hetkellä olen opiskelemassa kaupan alaa ja täytän ehdot.