Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa työttömyyskorvausta vaikka olen niitä aktiivimallin tehtäviä tehnyt koko tämän ajan.

Vierailija
20.04.2019 |

Hain ttöttömyyskorvausta ja nyt tuli taas kieltävä päätös työttömyyskorvaushakemukseen. Tätäkö tämä nyt sitten on? Olen vastannut työtarjouksiin kieltävästi, koska ei ole vielä varmistunut lapsellekaan hoitopaikkaa. Minun sitten vissiin pitää ottaa työ kuin työ vastaan ja ottaa lapsi mukaan töihin, kunnes hoitopaikka aukee lapselle.
Josko seuraava hallitus saa jonkin tolkun tähän touhuun ja loppuu tämä pienituloisten kyykyttäminen. Lähipiirissäni on äitejä, joita ei tunnu aktiivimallin kriteerien täyttämättä jättäminen vaikuttavan mihinkään mitenkään eli heillä juoksee työttömyyskorvausrahat koko ajan eikä parilla mammalla ole muuta koulutusta kuin peruskoulu.
Tein siis virheen ajat sitten ja menin ammattikouluun ja sieltä töihin. Nyt kun olen työtön äiti ja ainoa tuloni on lapsilisät ja lapsenhoidon tuki.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta on velvollinen antamaan lapselle hoitopaikan kahdessa viikossa työn vuoksi. Teet sopimuksen ja ilmoitan kunnalle asian niin joutuvat antamaan hoitopaikan jostain.

Vierailija
22/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin työtä, olin ottamassa sitä vastaan, ja kas kummaa, en tullut kumminkaan valituks ja lätkäistiin karenssi, koska en mukamas ollu kiinnostunut siitä työstä 🤦‍♀️

Näin selitti te-toimiston lehmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla asumistukeen on oikeus. Toimeentulotuki riippuu tilien saldosta, mutta jos nuo ainoat tulot niin kyllä siihenkin on.

Täytät vain ne hakemukset oikein ja viet tarvittavat liitteetkin kelaan.

Vierailija
24/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sulla asumistukeen on oikeus. Toimeentulotuki riippuu tilien saldosta, mutta jos nuo ainoat tulot niin kyllä siihenkin on.

Näin tein ja asumistukipäätös kielteinen.

Ap

Vierailija
25/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta alkaa rahat loppua sandaaliloisten ylläpidon vuoksi. Kelaa uhkaa konkurssi.

Vierailija
26/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin töitä vastaan, kunta ei ole mitään hoitopaikkaa järjestänyt vieläkään ja kolmatta viikkoa minulla on lapsi mukana töissä.

Vierailija
27/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy mennä nukkumaan solariumiin ja hukata paperit, ehkä sitten alkaa tonneja tippua tt-tukea ja sun muita tukiaisia.

Vierailija
28/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä heti luulisi että on oikeus, vaan kun se oikeus ei koske kaikkia kumminkaan. Hylky tuli ja vuokra 700€. Ja teen paskaduunia 9€uron kulukorvauksella. No. Ainakin minun hiilijalanjälkeni on olematon rikkaisiin verrattuna ;)

Vierailija
29/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme hoitopaikka jonossa edelleen. Oltu jo 2 kk.

Ap

Olette jonossa siksi kun sulla ei ole työpaikkaa idiootti! Jos sulla on työpaikka tiedossa niin lain mukaan sun lapselle pitää kunnan tarjota hoitopaikka kahdessa viikossa. Mitä kohtaa tuosta laista et ymmärrä? Sun ohi jonossa menee kaikki ne joilla on työpaikka sovittuna.

Vierailija
30/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä heti luulisi että on oikeus, vaan kun se oikeus ei koske kaikkia kumminkaan. Hylky tuli ja vuokra 700€. Ja teen paskaduunia 9€uron kulukorvauksella. No. Ainakin minun hiilijalanjälkeni on olematon rikkaisiin verrattuna ;)

Eli sulla asuu samassa taloudessa joku jolla on isommat tulot. Samat säännöt ne on kaikille. Jos sun puoliso on töissä niin et tietenkään sinä saa asumistukea tai toimeentulotukea, teidän talouden tulot riittää vuokraan ym.

Vierailija
31/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän uudistuksen myötä on mennyt moni asia rytisten metsään. 140 000 9 euron työntekijää saatu tilastoja koristamaan :D

Myös vois laittaa kaikki mt-potilaat, masentuneet ja muut sairaat töihin. Loppuu se suomalaisten loisiminen valtion tuilla.

Vierailija
32/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otin töitä vastaan, kunta ei ole mitään hoitopaikkaa järjestänyt vieläkään ja kolmatta viikkoa minulla on lapsi mukana töissä.

Höpö höpö. Lapsi ei saa olla töissä mukana ja kunta rikkoisi lakia.

Vierailija
33/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko oikeasti tarjottu työtä vai pitikö työtä vain hakea ja haastattelussa olisi voinut selittää elämäntilanteensa olevan vaikea.

Vierailija
34/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä työnantajat näytä lukevan sähköpostejaan ollenkaan, kun mitään vastauksia ei ole haetuista paikoista kuulunut puoleen vuoteen. Pelkkää lumetta nämä avoimet työpaikat ovat.

Vierailija
35/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin työtä, olin ottamassa sitä vastaan, ja kas kummaa, en tullut kumminkaan valituks ja lätkäistiin karenssi, koska en mukamas ollu kiinnostunut siitä työstä 🤦‍♀️

Kyllä sä olet itse tehnyt jotain väärää. Älä hauku te-toimiston henkilökuntaa. 

Jos sulle tarjottiin oikeasti työpaikkaa niin miten muka et tullut valituksi? Vai ehdotettiinko sulle työpaikkaa jota voisit hakea? Etkä hakenut?

Karenssia ei tule jos hakee töihin.

Vierailija
36/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko oikeasti tarjottu työtä vai pitikö työtä vain hakea ja haastattelussa olisi voinut selittää elämäntilanteensa olevan vaikea.

Olen puhelimessa selittänyt tilanteeni tarjottuihin töihin ja näiltä on sentää ymmärrystä tullut, mutta te-toimisto lätkäisi karenssin ja olen sinnekin tilanteeni selvittänyt monta kertaa sekä tehnyt niitä typeriä tehtäviä.

Neuvoni on: älkää tehkö lapsia. Ei kannata jäädä äitiyslomalle eikä vanhempainvapaalle. Kannattaa heti synnytyssalista laittaa lapsi päiväkotiin ja palata itse töihin.

Vierailija
37/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan usko. Jätit nyt jotain kertomatta. Etkä tietenkään tehnyt valitusta?

Vierailija
38/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle tarjottiin oikeasti työpaikkaa niin miten muka et tullut valituksi? Vai ehdotettiinko sulle työpaikkaa jota voisit hakea? Etkä hakenut?

Hain sitä paikkaa, kävin haastattelussa, en saanut paikkaa ja karenssin löi te-toimiston lehmä. Mulkkuja ne ämmätkin ovat.

Vierailija
39/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nää on ihania: en voi haka töitä, koska en ole hakenut lapselle päivähoitopaikkaa. Haen paikkaa sitten, kun olen saanut töitä ja jono päiväkotiin on 4-6 kk eli käytännössä minulla ei ole aikomustakaan mennä töihin.

Vierailija
40/44 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain sitä paikkaa, kävin haastattelussa, en saanut paikkaa ja karenssin löi te-toimiston lehmä. Mulkkuja ne ämmätkin ovat.

Karenssin saa, jos ei vastaa selvityspyyntöön.