Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Suomessa mahdollista Viron tapaan, että vaalivoittaja pelataan muiden puolueiden sopimuksella ulos hallitusneuvotteluista?

Vierailija
20.04.2019 |

Eli jos vaikka kepu, kokoomus ja persut (ehkä myös kristilliset) haluavat muodostaa hallituksen.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaalien voittaja nimetään hallitustunnustelijaksi.

Jos hallituksen muodostaminen ei onnistu, vaihdetaan tunnustelijaa.

Eli on mahdollista.

Voi se tapahtua niinkin, että muut vain yhdessä ilmoittavat, etteivät suostu hallitukseen demarien kanssa. Tarkoittaa samaa, kuin ettei onnistu, muttei tarvota hankalien neuvottelujen läpi.

Millä tavalla tuo skenaario ei sovi hallituksen muodostamisen epäonnistumisen käsitteeseen?

Kuten tuossa sanotaan: sama asia mutta ei tarvita pitkiä neuvotteluja vaan pelkkä ilmoitus.

Luetteletko sitten kaikki muutkin tavat?

Etkö osaa itse ajatella?

Osaan. Siksi ihmettelin, miksi tuota yhtä erikoistapausta piti noin painottaa, kun se ei tuonut mitään uutta keskusteluun.

Vierailija
42/45 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on mahdollista.

Voi se tapahtua niinkin, että muut vain yhdessä ilmoittavat, etteivät suostu hallitukseen demarien kanssa. Tarkoittaa samaa, kuin ettei onnistu, muttei tarvota hankalien neuvottelujen läpi.

Millä tavalla tuo skenaario ei sovi hallituksen muodostamisen epäonnistumisen käsitteeseen?

Kuten tuossa sanotaan: sama asia mutta ei tarvita pitkiä neuvotteluja vaan pelkkä ilmoitus.

Etkö osaa itse ajatella?

Osaan. Siksi ihmettelin, miksi tuota yhtä erikoistapausta piti noin painottaa, kun se ei tuonut mitään uutta keskusteluun.

Niin pitkälle et osannut ajatella, että kaikki eivät lue kaikkia kommentteja, vaikka itse istutkin palstalla päivystämässä.

Vierailija
44/45 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivan enemmistöhallituksen voivat muodostaa mitkä tahansa eduskuntapuolueet, joiden yhteenlaskettu edustajamäärä on vähintään 101.

Asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä puolue on suurin tai kenen edustajamäärä kasvoi eniten vaaleissa.

Vierailija
45/45 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on mahdollista.

Etkö osaa itse ajatella?

Niin pitkälle et osannut ajatella, että kaikki eivät lue kaikkia kommentteja, vaikka itse istutkin palstalla päivystämässä.

Yleensä noin kommentoivat on itse niitä päivystäjiä.