Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei tunnusteta sitä, että yksi suuri suu mielenterveysongelmiin on, että ei ole rahaa matkustaa minnekään?

Vierailija
20.04.2019 |

Aina on vain kotona oltava. Miksi ei tueta matkustamista terapioiden sijasta? Ihmiset tervehtyisivät itsestään, jos saisivat vähän vaihtaa maisemia hetkeksi. Köyhille perheille on toki systeeminsä, mutta kuka muistaa yksinäistä työtöntä? Häpeä että Notre Damelle riittää kyllä rahaa. Se ei ole ihminen, pahainen kirkko vain.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii just, mäkin olen masentunut kun ministerit ajaa range rovereilla ja mulla ei ole sellaista. Mun masennus on siis ministerien syytä. Systeemi pitää miestä alhaalla! Miksei minulle makseta range roveria?!

Vierailija
62/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn työssä ja saan naurettavan pientä palkkaa pitkien syöpähoitojen jälkeen. Ei minullakaan ikävä kyllä ole varaa matkustaa.

Positiivisena puolena on hyvä mielenterveys rankoista hoidoista huolimatta.

Hyvä, että historiallinen Notre Dame saa rahaa jälleenrakentamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin saavuttaessa saaristo on kyllä ihan kaunis, mutta toisaalta en kyllä maksaisi sen näkemisestä.

Vierailija
64/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsään pääsee kuka tahansa reippailemaan koska tahansa, jos maisemia haluaa vaihtaa! Ja sitäpaitsi se tunnetusti ja tutkitusti vaikuttaa positiivisesti ihmisen mieleen ja fysiikkaan.

Metsissä on punkkeja ja kyykäärmeitä.

Ainakin minun intoni liikkua luonnossa on vähentynyt paljon viimevuotisten punkkiuutisten myötä. Vastenmielisiä eläimiä.

Vierailija
65/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvooseen pääsee halvalla. Tämä vinkki oli ilmainen.

Vierailija
66/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Tuo aloitus pisti mietteliääksi.

Tällä palstallakin on käynyt ilmi, että suuri osa ihmisistä pitää normaalin hyvän elämän edellytyksenä useampaa ulkomaanmatkaa/vuosi.

Jos et käy ulkomaanmatkoilla tai kerran vuodessa halpisreissulla Turkissa, olet WT....

Väittäisin kyllä että yleisempi mielikuva wt-porukasta on se että kyllä se wt on just sellainen joka käyttää rahat siihen turkin halpismatkaan "koska kaikkien pitää (muka) matkustaa, kattokaa kun mekin ollaan hienolla reissulla!!1!". Loppuvuosi vingutaan sit kun ei oo rahaa mihinkään, esim. sellaisiin pikkuasioihin kuin vaikka lasten talvivaatteet tms.

Vierailija
67/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsään pääsee kuka tahansa reippailemaan koska tahansa, jos maisemia haluaa vaihtaa! Ja sitäpaitsi se tunnetusti ja tutkitusti vaikuttaa positiivisesti ihmisen mieleen ja fysiikkaan.

Metsissä on punkkeja ja kyykäärmeitä.

Ainakin minun intoni liikkua luonnossa on vähentynyt paljon viimevuotisten punkkiuutisten myötä. Vastenmielisiä eläimiä.

Täälläkin riittää punkkeja ja niitä löytyy niin koirista kuin kissoistakin. Vaikka liikun metsässä niin itsestäni en ole niitä löytänyt. Käytä pitkävartisia kenkiä ja pitkiä housuja niin että laitat lahkeet kenkien sisään tai jos niissä on lahkeensuussa kiristys mahdollisuus päälle.

Vierailija
68/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se masentaa ja v*tuttaa kun ei pääse mihinkään kauemmas kotikulmilta :(

Ihan varmasti, mutta ei se mikään sairaus tai mielenterveyshäiriö ole. Ihan vaan normaaliin tunne-elämään kuuluva asia.

Vierailija
69/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas omituinen kommentti. Eikö käynyt mielessä, että joku on saattanut siellä metsässä käydä ennenkin? Siellä on ihan samat maisemat vuodesta toiseen. Ainakin täällä meillä päin. Ehkä jollekin kaupunkilaistollolle metsä on sitten suurikin elämys. 

No tämäpä se vasta tollo näkemys on. 

Pystytkö peruselemaan tätä nyt yhtään? Tuossa sanottiin, että jos haluaa vaihtaa maisemaa pitää mennä metsään ja minä ihmettelin, miten se on maiseman vaihtamista, jos siellä metsässä on käynyt tuhansia kertoja ennenkin. Sinusta tämä oli nyt tollo näkemys? 

Pystyn: miksi ihmeessä maisemien pitäisi VAIHTUA? Metsä (todistetusti) lisää ihmisen hyvinvointia ja henkistä jaksamista. Jopa puiden halaaminen. Varmaan siis auttaisi masennukseen, en tiedä, en ole koskaan ollut masentunut, mutta metsä on mun henkireikä, maailman tärkein asia! Ja luonto yleensäkin, oma mökki, ranta, järvi, lintujen laulut ja kaikki se mikä liittyy metsään.  Joutsenet, aamu-usva, jäiden helisevä lähtö ja lehtopöllön huhuilu. Ja olen tosiaan käynyt siellä tuhansia kertoja ja tulen käymään loppuelämäni. Ehkä juuri siksi en ole ollut masentunut, koska minulla on se metsä. 

Vierailija
70/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi varakkaat eivät tue LAHJOITUKSIN köyhien matkailua? Ahneusko iski?

Buahahahaa, kukas se siellä huutelee? Mene töihin.

Vierailija
71/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Tuo aloitus pisti mietteliääksi.

Tällä palstallakin on käynyt ilmi, että suuri osa ihmisistä pitää normaalin hyvän elämän edellytyksenä useampaa ulkomaanmatkaa/vuosi.

Jos et käy ulkomaanmatkoilla tai kerran vuodessa halpisreissulla Turkissa, olet WT....

Väittäisin kyllä että yleisempi mielikuva wt-porukasta on se että kyllä se wt on just sellainen joka käyttää rahat siihen turkin halpismatkaan "koska kaikkien pitää (muka) matkustaa, kattokaa kun mekin ollaan hienolla reissulla!!1!". Loppuvuosi vingutaan sit kun ei oo rahaa mihinkään, esim. sellaisiin pikkuasioihin kuin vaikka lasten talvivaatteet tms.

Jos joku tosiaan matkustaa ”näyttääkseen” muille, ja vielä valitsee matkakohteensakin tietyn ”statuksen” mukaan, niin kyllä on todella naurettavaa!!! Me ainakin matkustetaan tasan sinne minne ITSE halutaan! Ihan sama mitä mieltä muut siitä on (tosin en kyllä usko että oikeessa elämässä ketään edes kiinnostaa). Meidän matkakohde voi olla vuodenajasta, loman pituudesta ja tarkoituksesta riippuen mikä vaan, vaikka sitten tuo paljon parjattu Turkki (mikä oikeasti on paljon mainettaan parempi markailumaa) Me tosin ei käydä Alanyassa vaan Antalyassa, mutta jos joku tykkää käydä Alanyassa niin ei se meitä liikuta millään tavoin)

Vierailija
72/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syy ja mikä seuraus?

Joku sairastuu, joku ei, eikä se aina ole ihmisen omissa käsissä; sairastumiseensa ei aina voi vaikuttaa. Rahatilanteeseen taas voi.

Vierailija
73/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla olisi rahaa matkustaa, mutta ei oikein mahdollisuutta ja sairaus estää matkustamisen (paniikkihäiriö). Onneksi on google maps ja you tube. Niiden avulla voi matkustaa ekologisesti useampaan paikkaan kuin koskaan muuten ehtisi.

Vierailija
74/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse olla kotona. Omista tuloistaa voi säästää, ja kun on tarpeeksi säästössä, voi lähteä reissuun. Jos on pienet tulot, säästämiseen menee vain vähän kauemmin ja pitää mennä halvemmalle aurinkoranta reissulle eikä mihinkään Malediiveille kuukaudeksi.

Vierailija
75/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on taas kommentteja. Ei se masennus sillä matkustelulla lähde, mutta on tosiasia, että pitkittynyt sairastelu ja sen mukanaan tuoma köyhyys ei edesauta toipumista. Ihan pienikin ympäristönvaihdos on tarpeen. Terveet eivät tunnu ollenkaan ymmärtävän miten paljon voimia se kuntoutuminen vie ja siitäkin olisi tarpeen päästä joskus lomalle. Ei ole pakko päästä etelään, mutta jonkinlainen irtautuminen tekisi ajoittain hyvää. Ei kaikilla ole niitä vanhempien mökkejä käytettävissä. 

Eipä kyllä sitä köyhyyden vaikutusten ymmärtämistä kuntoutumiseen ole suurimmalla osalla ammattilaisistakaan. Minulle on valitettu miksi en tosiaan mene sinne mökille (no ei ole sellaista käytettävissä) tai miksi en käy joka päivä kaupungilla ja palkitse itseäni käymällä kahvilassa ja ostelemalla jotain kivaa. :D Ei tod. ole rahaa moiseen. Mutta heistä on omaa saamattomuutta kun en toimi noin...

Vierailija
76/76 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se matkustelu ainakaan mun masennukseen auttaisi. Ehkä siksi ei tunnusteta, ettei ole totta.

Aivan. Oikeasti, lääketieteellisesti, masentunut on niin toimintakyvytön ettei edes jaksaisi matkustaa. Vaikka matkustaminen onkin ihanaa, siihen liittyy paljon tervettä toimintakykyä ja suunnitelmallista toimintaa vaativaa. Oikeasti masentuneen voimat ei riitä sellaiseen, vaan ihan tavalliseen päivittäiseen arkeen ja rutiineihin kiinnittyminen on jo lähes ylipääsemättömän haastavaa. Kaikki eivät ymmärrä mitä masennus sairautena on. Tottakai jokaisella on erilaisia tunteita, eikä se että tuntuu masentavalta kun ei saa kaikkea mitä haluaa ole todellakaan sama kuin diagnosoitava sairaus. Jos olisi, niin jokainen ihminen sairastaisi masennusta.