Veljen vaimo retuutti meidän tytärtä. En aio olla enää tekemisissä hänen kanssa!
Olimme viettämässä pääsiäistä veljeni luona mutta jouduimme lähtemään kesken pois, kun veljeni vaimo kävi käsiksi 10-vuotiaaseen lapseemme.
Tyttö oli kyllä rasittava mutta mielestäni se ei oikeuta aikuista käymään kiinni lapseen ja uhkailemaan.
Yritin selittää mistä käytös johtuu, että tyttö oli pahalla päällä koska ei olisi halunnut meidän kanssa sukuloimaan, vaan kaveriperheen mukaan. Heille ei sopinut ja tyttö kiukutteli pettymystään. Veljen vaimo ei ymmärtänyt tätä yhtään.
Sitten heillä oli vielä tarjolla kokonaista kalaa eikä tyttö halunnut syödä. Sanoin ettei tarvitse. Veljen vaimo puuttui tähänkin ja halusi että tyttö olisi ottanut kasviksia ja perunaa hollandaise-kastikkeen kanssa. Tästä sitten seurasi riitelyä ja huutamista.
Kaiken huippu oli se kun lapset leikkivät veljenpojan huoneessa ja sieltä alkoi kuulua itkua ja huutoa. Poika syytti meidän tyttöä nipistekystä ja tukistamisesta. Oli muka vääntänyt nenästä ja siitä tuli verta (en tiedä oliko todella mennyt näin) Sitten tyttö huusi Älä valehtele! Ja löi poikaa. Veljen vaimo kävi kiinni tyttöön ja raahasi kädestä käytävään missä piti tyttöä kiinni olkapäistä ja huusi päin naamaa.
Menin siihen väliin ja seurasi käsirysyä. Minun oma veli piti minusta kiinni!
Tämän jälkeen sanoin miehelle että lähdetään täältä heti pois! Vaikka oli jo myöhä. Meidän poika olisi halunnut jäädä, kun siellä oli mummi ja vaarikin. Mutta en antanut jäädä. Ikävä lähteä näin!
Ei varmaan olla enää veljen vaimon kanssa tekemisissä. Veli voi käydä neillä jos haluaa. Surullista tämmönen!
Kommentit (66)
En olisi katsellut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et itse näe toiminnassasi mitään väärää niin kanssasi on mahdotonta keskustella ja sinua on hankala neuvoa. De on kuin hakkaisi päätänsä seinään.
En ole Ap, mutta olen kyllä hänen puolellaan asiassa.
Oikeasti, oletteko aikuisen puolella, joka pahoinpitelee/nuhtelee lapsen? Oli sitten kuinka typerästi käyttäytyvä lapsi tahansa, niin tuo ei ole oikea tapa hoitaa asiaa. Ihmeen lapsivihamielistä porukkaa ja vieläpä vauvapalstalla!
Kyllä. Olen aikuisen puolella joka ottaa pahoinpitelyä harjoittavan teinin kiinni ennenkuin tapahtuu jotain vakavaa. Lapsi kasvatettu ilman rajoja ja perheessä annettu valta vanhemmilta tytölle. Loistava tulevaisuus edessä.
En olisi katsellut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et itse näe toiminnassasi mitään väärää niin kanssasi on mahdotonta keskustella ja sinua on hankala neuvoa. De on kuin hakkaisi päätänsä seinään.
En ole Ap, mutta olen kyllä hänen puolellaan asiassa.
Oikeasti, oletteko aikuisen puolella, joka pahoinpitelee/nuhtelee lapsen? Oli sitten kuinka typerästi käyttäytyvä lapsi tahansa, niin tuo ei ole oikea tapa hoitaa asiaa. Ihmeen lapsivihamielistä porukkaa ja vieläpä vauvapalstalla!
Luin aloituksen uudelleen läpi mutta en huomannut mitään aikuisten taholta lapsiin kohdistunutta pahoinpitelyä. Eikö ihmiset tajua mitä eroa on pahoinpitelyllä ja sillä, että aikuinen ohjaa toista lasta läpsivän lapsen pois konfliktitilanteesta?
Ap on varmaan mennyt tytölle lupaamaan, että hän saa mennä kaverinsa perheen luokse yökylään/heidän reissuunsa mukaan ilman että toinen perhe on asiasta ollut tietoinen ja sitten kun todenneet ettei käy niin lapsi saa raivarin kun äiti jo lupasi että saan tulla, miten niin ei nyt sovi!?!
Tällaiset lupaaja vanhemmat ovat oikeasti kamalia ihmisiä ja huonoja kasvattajia.
Tämän aloitustekstin lukeminen on hauskaa kun ottaa samalla kasvoilleen sellaisen ironisen valittajailmeen ja lukee tekstin sellaisella inisevällä valitusäänellä mielessään.
En kyllä ihmettele ollenkaan miksei ystäväperhe halunnut tyttöä mukaan. Ilmeisesti käyttäytynyt huonosti aikaisemminkin.
Hiukka aiheen vierestä, mutta pääsiäinen ei muutenkaan ole sellainen ajankohta, jolloin on tapana (yö)kyläillä kaverin luona, ellei ole erikseen kutsuttu.