Pystytkö juomaan vain ”yhden”?
Vai onko pakko saada se toinen, ja sitten toinen, ja vielä yksi...kyllä te tiedätte.
minä en pysty juomaan vain yhtä, se olisi itsensä kiusaamista. Parempi olla suoraan ilman. Jos juon, se menee aina humalaan ja krapulaan asti. Tämä tuli mieleen kun luin julkkisjuorun Anne Hathawaysta jolla on sama ongelma.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006078689.html?ref=rss
Kommentit (41)
yhtä on turha juoda tulee vaan pöhnä olo, enemmän kun juo niin tulee huono olo ennenpitkää
En taida pystyä. Tänäänkin oli tarkoitus, mutta neljä meni silti. Alan humaltua jo yhdestä, ja sitten kontrolli pettää siinä mielessä että tuntuu oikeasti hyvältä idealta ottaa vielä yksi ja vielä yksi jne. En koskaan hölmöile pahemmin humalassa, lähinnä minusta tulee puheliaampi ja käytän paljon rahaa juomaan ja roskaruokaan.
Olen kyllä ruvennut epäilemään, että minulla on alkoholiriippuvuus. Nytkin oli tarkoitus olla juomatta ainakin neljä viikkoa ja mielellään viisi, mutta alle kaksi viikkoa edellisestä kännistä - ja silloin olin aivan hirveässä humalassa, tänään sentään vain pienessä. Rahaa palaa ja terveys kärsii, laskuhumalassa ja krapulassa aina aivan jäätävä morkkis ja ahdistus. Kukaan läheisistä ei ole huolissaan ja vähättelevät, kun kerron itse huolestani. Muiden mielestä käytän alkoholia ihan järkevästi ja sopivia määriä. Epäilen, että kaikilla lähipiirissänikin taitaa siis olla sama ongelma :(
Pystyn juomaan kaksi. Kolmas on liikaa, sitten ei ole enää jarruja.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä suurkuluttajana ja useamman vuoden raitistelleena nykyinen ottamiseni on yksi - korkeintaan kaksi annosta silloin kun otan.
Montako kertaa päivässä otat annoksesi?
En. Jos lähden 'yhdelle' se on 3-4. Jos lähden ottamaan 'muutaman' se on loppuehtoo.
Haluasin syyttää geenejä (isä ja suuri osa isän sukua juonut itsensä hautaan), mutta eiköhän se ole oma käsi joka kaivaa sen lompsan baarissa.
Tottakai pystyn. Jos ei pysty, kyseessä on jonkinasteinen ongelma. Juon muutenkin vähän, muutaman kerran vuodessa.
Tottakai, en ole koskaan edes ollut kännissä.
Pari pientä olutta/sidua nopeasti juotuna antaa rennon olon, en ole vuosiin enempää kerralla nauttinut. Krapulaherkkyys noussut vanhemmiten, joten helppo ollakin juomatta liikoja. Oisko miehillä tuo vaikeus lopettaa pariin en tiedä. Pääsiäispyhiksi ostin 2 lonkeroa.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn. En pidä alkoholin mausta, joten yleensä juon jotain alkoholitonta.
Ei sitä maun takia juodakaan.
Pystyn. Toista tai ainakasn kolmatta en sitten pystykään vaikka jollain tasolla haluaisin eikä mitään estettä olisi niin alkaa tökkiä.
Voin juoda yhden. Voin myös juoda 3 tai 4.
Enempään ei ole normaalisti tarvetta.
Mutta jos on hauskoissa bileissä, viiden juoman jälkeen mopo voi karata ja filmi katkeaa.
Niin ei ole onneksi käynyt vuosiin, koska krapula laukaisee minulla pidempikestoisen masennuksen, johon muutenkin olen taipuvainen.
Eipä ole juuri bileitäkään.
Pystyn. Ei ole sellaista intoa enää nykypäivänä kitata sitä alkoholia kuin joskus teininä.
Jos et kykene vain yhtä juomaan, niin sulla on ongelma.
Hyvä jos pystyn edes yhden juomaan. Yleensä ujutan senkin vaivihkaa miehelleni jos olen tarjotun juoman kohteliaisuudesta ottanut.
Pystyn. Harvoin juon yhtäkään. Jos kerran vuodessa käyn kavereiden kanssa viihteellä, juon jonkun kolme.
En. Jos tiedän etukäteen että voin juoda vain yhden annoksen, en juo sitäkään. Muuten juon humaltuakseni.
En pysty :/ Korkki on joko auki tai kiinni, niin kuin Nykänenkin aikanaa totesi.
Tietenkin. Ei mulle tule mitään hinkua siihen juomisern.
Eilen oli päivällisjuhlat ja join pienen alkudrinkin, ruuan kanssa lasin valkoviiniä ja useita tunteja myöhemmin pikarillisen jälkiruokaviiniä juuston kanssa. Tämä siis 8.5 tunnin aikana
Juon erittäin harvoin enemmän kuin yhden. Lisäksi valitsen mieluummin "keskiolutvahvuuden" kuin "nelosen".