Pystytkö juomaan vain ”yhden”?
Vai onko pakko saada se toinen, ja sitten toinen, ja vielä yksi...kyllä te tiedätte.
minä en pysty juomaan vain yhtä, se olisi itsensä kiusaamista. Parempi olla suoraan ilman. Jos juon, se menee aina humalaan ja krapulaan asti. Tämä tuli mieleen kun luin julkkisjuorun Anne Hathawaysta jolla on sama ongelma.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006078689.html?ref=rss
Kommentit (41)
Pystyn juomaan vain yhden enkä nykyään oikeastaan enempää juokaan. Sen sijaan en pysty juomaan esim "vain neljää", eli jos tulee humalaan asti niin sitten maistuu lisää.
Pystyn, eikä ole mitenkään vaikeaa. En edes pidä humalasta, joten en pitkänkään illan aikana juo kahta enempää.
Tottakai. Juon sen minkä päätän. Alkoholi ei ole heikkolahjaisten juoma.
En todellakaan. Se ykai tarkoittaa: missä on litran vodkapullo ja shotteja 10 + pakolliset 6 lonkeroista(!!!)
Pystyn, mutta tunnistan kyllä tuon, mitä kuvaat. Välillä mietiskelen, että onko minulla alkoholiongelma, toisaalta määrät tai juomistiheys ei ole koskaan mitenkään suuria,mutta tuo "hallinnan" menetys ei ole mukavaa. Toisaalta koskaan en juo liikaa,jos on esim. joku tapahtuma seuraavana päivänä.
Joskus juon myös sen yhden,mutta oikeastaan en tiedä,miksi??
Pystyn. En pidä alkoholin mausta, joten yleensä juon jotain alkoholitonta.
Voin ottaa kaksi mutta sitten pikkarit lähtee jalasta.
Just juon yhden sauna oluen, enkä toista juo vaikka sängyn alla on boxi.
Pystyn. Minusta on mukavaa juoda 1-2 olutta tai siideriä esim. saunan yhteydessä tai telkkaria katsoessa ja siihen se jää. Näin on ollut jo kymmenkunta vuotta ja humalassa en muista olleeni sitten teiniaikojen.
Pystyn, mutta tunnistan kyllä tuon, mitä kuvaat. Välillä mietiskelen, että onko minulla alkoholiongelma, toisaalta määrät tai juomistiheys ei ole koskaan mitenkään suuria,mutta tuo "hallinnan" menetys ei ole mukavaa. Toisaalta koskaan en juo liikaa,jos on esim. joku tapahtuma seuraavana päivänä.
Joskus juon myös sen yhden,mutta oikeastaan en tiedä,miksi??
Miksi joisin vain yhden,kun voin juoda monta?
Helposti, mutta jos on kylillä liikenteessä, niin tuntuisi aika hassulta vaihtaa ehdottomasti limppariin/veteen yhden jälkeen. En lähtisi silloin ylipäänsä varmasti liikenteeseen, jos olisin menossa jonnekin seuraavana päivänä.
Entisenä suurkuluttajana ja useamman vuoden raitistelleena nykyinen ottamiseni on yksi - korkeintaan kaksi annosta silloin kun otan.
Pystyn, mutta en näe siinä mitään pointtia. Olen sitten kokonaan juomatta.
Juon alkoholia ehkä kaksi kertaa vuodessa, muutaman annoksen kerralla.
Helposti. Mutta jos juon sen verran, että alkaa nousemaan päähän, niin sitten en haluaisi lopettaa. Yleensä kuitenkin lopetan, vaikka siitä tulee hieman masentunut olo, koska jos vielä jatkan tuosta, menen todella sekaisin, muisti alkaa pätkimään ja jopa sammun.
Jos kaapissa on yksi olut ja kello on yli 21 niin pystyn.Joskus on käynyt näin surullisesti.Kyynelhän siinä tulee silmännurkkaan.Kannattaa ennemmin säästää se yksi ja hakea sille seuraavana päivänä monta kaveria.
Mielenkiintoinen kysymys. Vastaus kohdallani on, että pystyn, mutta mieluummin otan kerralla kaksi. Esim. ruoan kanssa yksi viinilasi loppuu kesken joten tapaan ottaa kaksi lasia. Saunassa taas juon yhden siiderin, mutta mieluusti nautiskelen vielä toisen saunan jälkeen.
Tai jos vaikka lomalla grillaan, otan mieluiten grillatessa yhden juoman ja toisen sitten syödessä.
Pystyn juomaan 1-6 ilman että alan kaataman juomia. Enemmän jos kuus niin sitten otan ihan omasta mielestä tarpeeksi, Mikä on paljon kun älytön toleranssi. Siksi jos mahdollista niin mielummin pajauttelen. Siitä ei mene niin pihalle eikä tarvi seuraavana päivänä kärsiä ottamisen takia.
Kyllä pystyn.
Olen elämäni aikana ollut kerran humalassa enkä pitänyt siitä, joten nykyään juon 1-3 drinkkiä illan aikana. Näitä iltoja on vuodessa ehkä 4-6.