Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako käyttää perinnön asuntoon työtön

Vierailija
19.04.2019 |

Olen kääntäjä (saksa-suomi.) nyt olen saamassa pienen perinnön ja olen aina haaveillut jostain Kemijärvi.-pelkosenniemi mikä vaan muuttotappiokunta omasta yksiöstä tai kaksiosta. Mut oon valtaosan aikaa työtön. Pystyisin elämään hyvin tuolla syrjässä luonnonantimia hyödyntäen mutta miten sdp nyt ja työkkäri. Tietty varmaan soosusta saa lopulta rahat näin ajattelen mutta kyllä pelottaa että kohta ei asunto riitä ankkuriksi. Sossussa Oon tästä kertonut mut kelalle en vielä, sossusta kyselin neuvoja. Oon aina tuosta omasta asunnosta ja vapaudesta haaveillut mutta nyt pelottaa tuleva pakkotyön tuputus kun sdp on uhannut kaivaa kaikki työkykyiset töihin

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulle ei ole töitä?

En kyllä näe mitään estettä sille, että asuisit jossain skutsissa, koska käännöstöitä voi kuitenkin tehdä etänä.

Vierailija
2/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä soosu siis ehdotti että hakisin kuntouttavaan ja ostaisin perinnöllä halvahkon auton, pesukoneet ja kaikki kodinkoneet uusiksi ja vaatteet ja pieni matka. Ei tietty tyrmätty suoraan suunnitelmaa mut noin ehdottivat. Oon 32 etelän iso kaupunki. Toisaalta oon valinnut kääntäjän uran että kuinka itsenäinen voi työtön olla ja onko kaikkeen myöskään suostuttava?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pistää sut tiskaan ja tarjoilemaan tuntureille. Ja että ei oo autoa tai ajokorttia ei ole selitys

Vierailija
4/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene sanomaan mitään tuostatyöllistämispolitiikasta, mutta tajuathan, että et saa toimeentulotukea, jos sulla on omaisuutta. Ja omistusasuntoon saa asumistukea vain vastikkeisiin.

Vierailija
5/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valehtelee. Kääntäjä ei kirjoita noin.

Vierailija
6/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu vaan tänne Kemijärvelle! Täällä on todella kaunista, itse ostin täältä kämpän viis vuotta sitten. Ei todellakaan huono ajatus. Pikku jobia kyllä aina löytyy. Osa-aikaisellakin selviää, kun laittaa kulut tarkkailuun. Mullakin on 400€ maksanut auto, jolla ajelen tarvittaessa. Rohkeutta!

Vierailija
7/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene sanomaan mitään tuostatyöllistämispolitiikasta, mutta tajuathan, että et saa toimeentulotukea, jos sulla on omaisuutta. Ja omistusasuntoon saa asumistukea vain vastikkeisiin.

Tuossa se ongelma onkin. Sossusta saan toimeentulotuen ja se tulee nyt tosiaan katkeamaan siksi aikaa kun on rahaa. Ennen sai tehdä noin että ostaa asunnon ja tulotaso pysyi saman ja saa vieläkin mutta jos tulee pakkomuutto ja joutuu kahden asunnon loukkoon. Ehkä vois tehdä airbnb mainos sivuston jossa kehuis sitä asuntoa ja alueen luonnonrauhaa, se tietty voiskin olla. Muut vaihtoehdot on perinnöstä luopuminen siskon hyväksi. Ilman toimeentulotukea en kuitenkaan pärjää. Varmaan ostan tuon auton nyt kuitenkin

Vierailija
8/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vanha, pieni talo, jossa puutarha ja auto. Se on halvin asumismuoto. Mulla sähköt n.300€, kiinteistövero 160€, nuohous 80€ ja roskat n.100€/vuosi. Polttopuut saan kyllä ilmaiseksi.

Vierailija
9/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asunto olisi nyt jo oma, vaativatko myymään?

Olen ymmärtänyt, että omaan vakituiseen asumiseen tarkoitettua kotia ei laiteta kuitenkaan myymään / voi saada tukia.

(Sori, jos ymmärsin ihan väärin.)

Vierailija
10/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistamaansa asuntoa jossa itse asuu ei tarvitse myydä saadakseen toimeentulotukea.

Vierailija
11/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuolla ulosannilla en yhtään ihmettele, että olet suurimman osan ajasta työtön. Palaavia asiakkaita ei varmaan ole.

Vierailija
12/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa se ongelma onkin. Sossusta saan toimeentulotuen ja se tulee nyt tosiaan katkeamaan siksi aikaa kun on rahaa. Ennen sai tehdä noin että ostaa asunnon ja tulotaso pysyi saman ja saa vieläkin mutta jos tulee pakkomuutto ja joutuu kahden asunnon loukkoon. Ehkä vois tehdä airbnb mainos sivuston jossa kehuis sitä asuntoa ja alueen luonnonrauhaa, se tietty voiskin olla. Muut vaihtoehdot on perinnöstä luopuminen siskon hyväksi. Ilman toimeentulotukea en kuitenkaan pärjää. Varmaan ostan tuon auton nyt kuitenkin

Voi myös ottaa perinnön vastaan, olla vaikkapa vuoden hakematta toimeentulotukea ja sen jälkeen sanoa että perintö on käytetty matkailuun ynnä muuhun. Oma asiasi käytätkö sitä mihinkään vai laitatko jemma-nimiseen paikkaan joka ei ole tili.

Vierailija
13/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja vielä soosu siis ehdotti että hakisin kuntouttavaan ja ostaisin perinnöllä halvahkon auton, pesukoneet ja kaikki kodinkoneet uusiksi ja vaatteet ja pieni matka. Ei tietty tyrmätty suoraan suunnitelmaa mut noin ehdottivat. Oon 32 etelän iso kaupunki. Toisaalta oon valinnut kääntäjän uran että kuinka itsenäinen voi työtön olla ja onko kaikkeen myöskään suostuttava?

No noinhan sossu pääsis halvimmalla ja saatais vielä työttömyystilastojakin siistittyä. Ei ole pakko suostua vaan päätät ihan itse elämästäsi.

Vierailija
14/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap valehtelee. Kääntäjä ei kirjoita noin.

Kääntäjä se on varaskin...

Vierailija
15/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilla sanotaan täysin yksiselitteisesti ja selvästi, että omaa asuntoa ei katsota omaisuudeksi toimeentulotukea myönnettäessä, jos asunnossa asuu itse. Sen sijaan pidän erittäin todennäköisenä, että kielitaitoisena ihmisenä ap nakitetaan kausitöihin palvelemaan turisteja, jos hän muuttaa Lappiin.

Vierailija
16/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi itse valita asuinpaikkansa vaikka olisi työtönkin. Nykyään voi tehdä myös etätöitä. Tee niin kuin hyvältä tuntuu.

Vierailija
17/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt ainakaan (kallista) autoa mene ostamaan. Se on omaisuutta ja pitää myydä pois jos aiot toimeentulotukea saada. Ehkä joku parin sadan euron räpsy on sellainen mitä eivät pakota myymään mutta ei siitä kumoista iloakaan ole.

Vierailija
18/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elämänhallinnassa ei ole ongelmia niin kuntouttava ei ole sinun paikkasi ja sen sanoo jo lakikin.

Vierailija
19/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä et voisi tehdä töitä,jos niitä saat?!Kielitaitoiselle ihmiselle voi hyvin löytyä Lapista hommia tulkkina tai oppaana.Voisit vaikka kääntää ravintoloiden ruokalistoja ja matkailupalveluiden esitteitä yms saksaksi ja tulkata sairaaloissa ja poliisissa saksalaisia turisteja.

Vierailija
20/29 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa ln pakko olla auto ja varaa bensaan. Kaikki on siellä aika kallista.

Mitä teet jos katto vuotaa?

Mitä jos putket jäätyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme