Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset eivät osaa peruskäytöstapoja?!

Vierailija
19.04.2019 |

Kävin pitkästä aikaa Helsingissä ja aivan jumalattoman kuollut paikka. Yksin sai leveitä teitä tallustaa... Ei ihme, että ihmiset ovat niin pikkusieluisia Suomessa kun pääkaupunkikin niin harvaan asuttu. Ei oteta minkäänlaista kontaktia vastaantuleviin. Ei hymyillä kassajonossa jonoon liittyvälle puhumattakaan siitä, että annettaisiin tietä vastaantulevallle kanssakävelijälle vaan sännätään ensimmäisenä. Säntäämisilmiö tuli vastaan jo lentokoneessa. Ravintolassa näin monen puhuvan ruoka suussa. Eikä hienolle illalliselle monikaan ollut pukeutunut kauniisti (kyseessä ei ole minun esteettisen silmän miellyttäminen vaan paikan arvostus) Nämä ensimmäisen päivän huomiota. En sano, että toisessa kotimaistani kaikki olisi paremmin(paljon byrokratiaa mitä Suomessa ei ole noin esimerkiksi), mutta kyllä siellä käyttäytyä osataan!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä sitä kaikkiin.

Vierailija
2/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttikansaa

Vierailija
4/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään sano, että aivan KAIKKI käyttäytyisivät tällä tavoin. Yleiskuva tämä kuitenkin oli. Esimerkiksi SUURINOSA säntäsi koneessa ovea kohti ottamatta kanssamatkustajia huomioon. Ymmärrätkö? Ap

Vierailija
5/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä, mutta miksi toteuttaisin sinun toiveitasi.

En ole orjasi.

Sinccis

Mikset itse hyppelehtisi yhdellä jalalla kadulla? Musta se olisi hauskan näköistä.

Vierailija
6/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinasta ei nyt kyllä yhtään selviä, miten itse pukeuduit ja käyttäydyit.

Vierailija
7/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset ns. käytöstavat. Valitettavasti.

Vierailija
8/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään sano, että aivan KAIKKI käyttäytyisivät tällä tavoin. Yleiskuva tämä kuitenkin oli. Esimerkiksi SUURINOSA säntäsi koneessa ovea kohti ottamatta kanssamatkustajia huomioon. Ymmärrätkö? Ap

Voi ei. Miten olisit kirjoittanut tämän viestin hyvillä käytöstavoilla. Koita kirjoittaa uusiksi

Vierailija
9/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei ihan oikeasti kiinnosta suomalaisten käytöstavat. Mutta olisivat vanhemmat opettaneet edes joitain minulle, hävettää asua keskieurooppalaisessa kaupungissa kun aina puuhaan jotain hämärää muiden mielestä.

Vierailija
10/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Miten olisit kirjoittanut tämän viestin hyvillä käytöstavoilla. Koita kirjoittaa uusiksi

:D joku tulistu faktoista. Suomalaisten huonojen puolien esilletuominen tuntuu joillekin olevan rankka paikka. Ottaa kai kansallisen itsetunnon päälle. Tätäkin voisi pohtia että mistä se johtuu...

Vierailija
11/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä ja jopa rasistista haukkua koko kansaa, ja tulipa sitä tyypillistä Helsinki-vihaakin aloituksessa. Ei noin, ap.

Vierailija
12/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan OK vihata Helsinkiä. Venäläisten juoni alusta asti, ja koko kansa ostaa.

Vierailija
13/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä olen pyörinyt niin paljon. Paikassa on sellainen tuntu, että kaikki siellä ovat ulkopuolisia. Ydin puuttuu.

Vierailija
14/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Töölössä minulle kertoi kauppias, että pääsiäisen aikaan Helsinki on todella hiljainen, kun se on ensimmäinen aika kun porukka menee jo koittamaan mökkeilyä ilmojen lämmettyä. Eli siksi ehkä kuollut nyt?

Vierailija
15/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksenako siellä katuja yksinäni tallailit? En oikein tunnista Helsinkiä kuvauksestasi.

Vierailija
16/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa oudolta.

Tulin juuri keskustasta joka oli täynnä ihmisiä!

Olisikohan ap:n tapauksessa kyse siitä, että ”niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan” eli jonkinlainen asennevamma.

Pieni tarina: kävin keskustassa krääsäkauppa Tigerissa ostamassa foliopalloja synttäreille (niitä numeroita/kirjaimia). Ne oli todella sekaisin ja tiivisti laitettu esille ja oikeiden numeroiden etsiminen oli työlästä... siinä sitten nuoren miehen kanssa minä keski-ikäinen yhdessä selasin niitä. Autettiin toisiamme, hän etsi kolmosta, minä viitosta ja molemmat nollaa. Yhdessä löydettiin ja kiitettiin toisiamme avusta😊

Vierailija
17/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ravintolaan pitäisi erityisesti laittautua? Jotta arvostaisi paikkaa? Minä arvostan jo, kun syön siellä ja maksan laskuni. Kravatti ei tätä muuta.

Vierailija
18/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ravintolaan pitäisi erityisesti laittautua? Jotta arvostaisi paikkaa? Minä arvostan jo, kun syön siellä ja maksan laskuni. Kravatti ei tätä muuta.

Jos ei ole mistään juhlista kyse, niin kyllä siistit vaatteet minustakin riittävät. Ei tarvitse erikseen pynttäytyä.

Vierailija
19/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D joku tulistu faktoista. Suomalaisten huonojen puolien esilletuominen tuntuu joillekin olevan rankka paikka. Ottaa kai kansallisen itsetunnon päälle. Tätäkin voisi pohtia että mistä se johtuu...

Ei kukaan ole tulistunut. Ohan asiallinen huomautus huonoista käytöstavoista edellisessä viestissä. Sen voisi muotoilla paremmin. Sama koskee viimeistä.

Käytöstavat kunniaan myös palstalla!

Vierailija
20/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, missä olit hienolla illallisella?