"Tapan" kaikki keskustelut joihin osallistun?
Olen palannut pitkän tauon jälkeen tänne palstailemaan. Aiemmin lueskelin ketjuja lähinnä viihdearvon takia, mutta nyt olen innostunut keskustelemaan itsekin. Tykkään erityisesti ihmissuhdeketjuista, ja yritän aina parhaani mukaan auttaa jos aloittajalla on joku kiemurainen tilanne päällä. En juurikaan provoile, koska en yksinkertaisesti saa siitä mitään nautintoa.
Olen kuitenkin huomannut, että jostain syystä keskustelut tuppaavat lopahtamaan aina juuri sen jälkeen kun minä olen sanonut jotain. Koko homma tavallaan kuivahtaa kasaan, enkä ymmärrä millään mistä se johtuu! Kommentoin kuitenkin ihan aiheesta enkä sen vierestä ja saatan esittää jonkun kysymyksenkin siinä, mutta aina sitten kun käyn kurkkaamassa ketjua myöhemmin niin oma viestini komeilee siinä viimeisenä. Pari ylänuolta on saattanut tulla siihen, mutta kukaan ei ole sanonut mitään. Oikeassa elämässä ei ole esiintynyt tätä ongelmaa :D mutta mikä ihme siinä on että minusta on tullut tällainen keskusteluntappaja?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
No nyt lähti lentoon ja vielä aloittamasi ketju, onnee siitä. Omani ovat kuivuneet kasaan parin vastauksen jälkeen. Voiko tämmöisestä oikeasti pahoittaa mieltään. Olen jopa ajatellut, että suosituimmat aloitukset ovat ylläpidon pitämiä, niin paranoidiksi täällä voi yltyä (tähän kieli suupieles hymiö, mut oon nyt läppärillä )
Tämä taitaa olla aika yleinen kokemus, sama juttu mullakin.
On varmaan olemassa erilaisia houkutustapoja, joilla saa muut innokkaammin vastaamaan. Ehkä asiaan voisi vaikuttaa otsikoinnilla ym. seikoilla.
Monissa suosituissa keskusteluissa varmaan käytetään vähän epärehellisiä keinoja eli esitetään eri henkilöä, jotta keskustelu näyttää aktiivisemmalta, tai saadaan muiden huomio provosoimisella, jotta ihmiset innostuvat väittämään vastaan.
Mitenköhän iso osa KAIKISTA aloitetuista keskusteluista saa yhdenkään vastauksen (muilta kuin aloittajalta)? Tai etenee toiselle sivulle? Tai miten iso osa saavuttaa vaikkapa 10 sivua? Tilasto tästä olisi mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt lähti lentoon ja vielä aloittamasi ketju, onnee siitä. Omani ovat kuivuneet kasaan parin vastauksen jälkeen. Voiko tämmöisestä oikeasti pahoittaa mieltään. Olen jopa ajatellut, että suosituimmat aloitukset ovat ylläpidon pitämiä, niin paranoidiksi täällä voi yltyä (tähän kieli suupieles hymiö, mut oon nyt läppärillä )
On varmaan olemassa erilaisia houkutustapoja, joilla saa muut innokkaammin vastaamaan. Ehkä asiaan voisi vaikuttaa otsikoinnilla ym. seikoilla.
Monissa suosituissa keskusteluissa varmaan käytetään vähän epärehellisiä keinoja eli esitetään eri henkilöä, jotta keskustelu näyttää aktiivisemmalta, tai saadaan muiden huomio provosoimisella, jotta ihmiset innostuvat väittämään vastaan.
Mitenköhän iso osa KAIKISTA aloitetuista keskusteluista saa yhdenkään vastauksen (muilta kuin aloittajalta)? Tai etenee toiselle sivulle? Tai miten iso osa saavuttaa vaikkapa 10 sivua? Tilasto tästä olisi mielenkiintoinen.
Kymmensivuisia ketjuja on oikeasti varmaan promille kaikista aloituksista. Olisi kyllä todella mielenkiintoista saada tuosta ihan oikeat numerot. Joskus joku sanoi, että se pieni tulenlieska joka merkkaa aktiivista keskustelua tulee vain sellaisissa tapauksissa että mukana on tarpeeksi monta keskustelijaa? Eli se menee vissiin IP-osoitteiden mukaan jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se piti vielä sanomani että peukutusten määrä aloituksessa kertoo varmaan enemmän ketjun suosiosta kuin ne itse viestit. Viestejähän voi kirjoitella kuinka monta tahansa putkeen, mutta ylä/alanuolten kanssa on vaikeampi fuskata. /43
Riippuu myös mihin aikaa päivästä kirjoitat. Päivällä ei esiinny kovin älykästä keskustelua, joten jos laitat ns. älykkään kommentin, muut eivät ehkä edes tajua sitä. Illalla täällä on kaikenlaista väkeä, myös työssäkäyviä ja ns. älykkäämmistä aiheista keskustelevia, jolloin keskustelun taso nousee. Tällaisen olen itse huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Melko tyhmää ajatella että "totuuksia" alapeukutellaan, eiköhän jokaisella ole se ihan oma totuutensa.
Hyvin usein epämieluisia faktoja tai faktoja yleensäkin alapeukutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko tyhmää ajatella että "totuuksia" alapeukutellaan, eiköhän jokaisella ole se ihan oma totuutensa.
Sinun "faktasi" taitavat olla joko maahanmuuttokriittistä tai naisvihamielistä sorttia, uumoilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun "faktasi" taitavat olla joko maahanmuuttokriittistä tai naisvihamielistä sorttia, uumoilen.
En oo ikinä kirjottanu kummastakaan mitään. Miksi kirjoittaisin vihaa omasta sukupuolesta?
Tässä se taas nähdään, tehdään toisesta kirjoittajasta jotain oletuksia vaikkei tosiasiassa tiedetä mitään. Miksei voi keskustella ilman oletuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku antaa esimerkin viestistä, jota on alapeukutettu puhtaasti pelkän faktan takia?
Sanoma-talo ylläpitää täälläkin vihanlietsontaansa.