Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun joka hemmetin vuosi Posti tuo meille edellisen asukkaan veroilmoituksen?

Vierailija
19.04.2019 |

Tämä on nyt varmaan viides vuosi putkeen. Kaiken huippuna kirjekuoreen on vielä lätkäisty tarra, jossa lukee että mahdollisesti jaettu väärään paikkaan, vie lähimpään Postin laatikkoon jos väärä osoite. Eli tietävät itsekin, että persiilleen menee mutta silti se on pitänyt meidän laatikkoon tunkea? Ja taas kerran minun pitäisi tehdä Postin työ ja kiikuttaa kirje edelleenlähetettäväksi.

Harvinaisen edesvastuutonta toimintaa Postilta, kun ottaa huomioon, että veroilmoituksesta saa tulo- ja tilitietojen lisäksi selville mm. sotun. Eli jos minä sattuisinkin olemaan joku rikollinen, niin näillä tiedoilla saisin jo aika mukavasti tuhoa aikaiseksi. Osan vastuusta tosin vierittäisin myös edellisen asukkaan niskoille, joka ei joko osaa, ymmärrä tai syystä tai toisesta halua ilmoittaa uutta osoitettaan verottajalle.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä asukkaalla ei ole uuttakaan osoitetta.

Vierailija
2/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät maistraattiin ilmoituksen että ko ihminen ei asu teidän asunnossa. Edellinen asukas ei ole tehnyt muuttoilmoitusta poismuuttaessaan. Joudut siis itse tekemään ilmoituksen, että tyyppi on muuttanut pois.

Ei ole postin vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan kirjoittanut kirjeen päälle ettei ko hlö asu osoitteessa ennekuin palautat kirjeen kirjelaatikkoon?

Vierailija
4/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rt kirjoitti:

Olethan kirjoittanut kirjeen päälle ettei ko hlö asu osoitteessa ennekuin palautat kirjeen kirjelaatikkoon?

Kyllä, mutta ei näytä auttavan.

T: Ap

Vierailija
5/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat selville edellisen asukkaan puhelinnumeron tai facebookin tms niin yhteys sinne sitten?

Mua ärsyttää todella paljon kun meille lykätään useasti ihan eri osoitteessa asuvien posteja laatikkoon. Asutaan haja-asutusalueella ja kuukausittain tulee vieraiden ihmisten posteja meille, ja niissä siis täysin eri osoite kuin meidän. Eikö tajua, että jos kirjeessä on ihan eri osoite kuin sen talon osoite, jonka postilaatikkoon sitä kirjettä on tuuppaamassa niin se ei vaan kuulu sinne? En voi käsittää.

Vierailija
6/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät maistraattiin ilmoituksen että ko ihminen ei asu teidän asunnossa. Edellinen asukas ei ole tehnyt muuttoilmoitusta poismuuttaessaan. Joudut siis itse tekemään ilmoituksen, että tyyppi on muuttanut pois.

Ei ole postin vika.

Sis sen lisäksi että ap on vuosia pitänyt huolen siitä että edellinen asukas saa veroilmoituksensa, niin nytkö pitäisi vielä hoitaa ilmoitus maistraattiin tämän puolesta? Toki ihmisiä pitää auttaa mutta joku roti tuossakin pitää olla.

Vierailija
7/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tehnyt muuttoilmoitusta, niin silloinhan periaatteessa olette avoliitossa. Jis siis et ole naimisissa.

Vierailija
8/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille posti tuo edellisen asukkan veroilmoituksen, jossa on edellisen asukkaan uusi osoite, mutta posti iskenyt leiman, jos lukee suunnilleen "osoitteenmuutos, uusi osoite" ja sitten meidän osoite. Nähtävästi piti olla tismalleen toisinpäin, koska posti tuo paljon muutakin postia meille. Eivät ota opikseen, vaikka yliviivaan meidän osoitteen ja laitan, että ei asu täällä. Sama kirje voi tulla 3 kertaa meidän laatikkoon.

Vierailija
9/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli vuosikausia kaikki kaupungin kirjeet edellisen kämpän kautta (kiitos uudelle asukkaalle joka jaksoi niitä kuskata postiin), kunnes tajusin soittaa palvelunumeroon. Maistraatissa oli tapahtunut juuri kriittisellä hetkellä jokin järjestelmämuutos jonka vuoksi osa muuttoilmoituksista tipahti kadoksiin, mm. omani.

Eli tilanne saattaa riippua paljolti edellisen asukkaan välinpitämättömyydestä. Tämä nyt toki vaan oman kokemukseni pohjalta, syitä on varmasti paljon muitakin.

Vierailija
10/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama juttu uudessa asunnossa nyt. Yhden romanialaisen nimen, ja yhden suomalaisen nimen kuoria tullut itse asiassa useampi nyt kun muutettiin tänne.

Laitoin postilootaan ja isoilla kirjaimilla "VÄÄRIN JAETTU, EI ASU TÄÄLLÄ". Ja myöskin Postin aspan ilmoituspalvelun kautta laitoin viestin molemmista. Sain vastauksen että on huomioitu. Saa nähdä jatkuuko...

Vierailija
11/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postihan kiikuttaa kirjeen tasan siihen osoitteeseen, joka kuoren päällä on. Posti ei voi ilmoittaa verottajalle uutta osoitetta. Verottaja ottaa sen väestökirjanpidosta ja jos sen mukaan henkilö asuu teillä, kannattaisi sinun olla huolestuneempi siitä kuin teille jaetusta ylimääräisestä veroilmoituksesta.

Jos ko. henkilöä epäillään rikoksesta, joka oikeuttaa pakkokeinona kotietsinnän, se tehdään teille. Jos asutte taloyhtiössä ilman omaa vesimittaria, ja aletaan katsella vesimaksuja, te maksatte haamuasukkaan vedetkin. Jne.

Vierailija
12/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiluukusta tipahtelee milloin kenenkin postia. Naapurin, entisen naapurin, naapuritalossa asuvan ja edesmenneen asukkaan. Aiemmin vein kiltisti postiin ja kirjoitin ei tässä osoitteessa, enää en viitsi.

Vierailija
13/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynti Maistaatissa auttoi. Meille tuli paljon edellisen asukkaan postia. En tiedä, oliko hän tahalleen ilmoittanut meidän osoitteen osoitteekseen vai jättänyt ilmoittamatta muutostaan, mutta käynti maistraatissa selvittämässä asiaa auttoi. Sitä ennen olin yliviivaillut ja korjaillut postiin aivan helvetisti kirjekuoria.

Vierailija
14/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä paljon mitään, kun Posti palkkaa urpoja. Minä sain joskus ihan viereisessä asunnossa asuvan naapurin veroposteja. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa. Näin se menee. Iso osa postinjakajista ei vaikuta olevan edes lukutaitoisia tai sitten heidän työmoraalinsa on umpisurkea. Ruohonleikkaamiseen sopisivat ehkä paremmin.

Vierailija
15/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee myös, mutta ei edellisen asukkaan, vaan sitä edellisen. Asunut tässä kai 1990-luvun alussa. Tuli taas verottajalta kirje ja välillä tulee Nordeasta. Kiikutan niitä tuohon postilaatikkoon ruksit päällä ja "ei asu täällä". Ei näköjään mitään vaikutusta. 

Mulla on ihan ulko-oven lähellä postilaatikko, siksi en ole harmistunut tuosta. Jos postilaatikko olisi kauempana, varmaan heittelisin jo roskiin. 

Vierailija
16/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti kyllä asiat taas takapajuisesti täällä Suomessa kun ei edes tuollaista perus postiasiaa osata hoitaa oikein. Ei jumalauta tätä tuppukylää...

Vierailija
17/82 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole postin vika, jos veroilmoituksessa on edellisen asukkaan osoite. Verottaja lähettää veroilmoituksen sinne, missä henkilö on virallisesti kirjoilla. On ap:n etu ilmoittaa maistraattiin, että ko. henkilö ei enää asu siellä. Muuten ap:lle voi tulla joskus odottamattomia hankaluuksia, koska viranomaisten rekisterien mukaan hän asuu yhdessä edellisen asukkaan kanssa. Esim. Kela voi tulkita hänen asuvan avoliitossa.

Vierailija
18/82 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kolme vuotta taistellut haamuvuokralaista vastaan. Olen ilmoittanut Postiin, maistraattiin ja Kelaan että MK ei asu täällä mutta asia ei etene millään taholla minnekään. Haamuvuokralaisen ei tarvitse kuin keksiä itselleen joku osoite, sen jälkeen hän saa Kelalta asumistuet ja muutkin tuet eikä asunnon omistaja edes tiedä, että joku on kirjoilla hänen asunnossaan. Samassa asunnossa voi olla vaikka 10 haamuvuokralaista ja Kelan raha-automaatti kyllä pelittää, kun kaikki ilmoitukset tehdään sähköisesti. Kolme viikkoa sitten tosin sain Maistraatilta ilmoituksen, että (kolmen vuoden taistelun jälkeen) MK on poistettu osoitteestani; viikko sitten sain kuitenkin uuden ilmoituksen, että MK on jälleen muuttanut meille! Nyt olen tehnyt maistraattiin muuttoestoilmoituksen päästäkseni eroon syöpäläisestä.

Vierailija
19/82 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli muuton jälkeen edellisen vuokralaisen puh. laskuja vuoden verran. nakkelin ne vaan roskiin suoraan.  Jos ei osaa edes osoitettaan ilmoittaa niin ei mun ongelma.

ja jokainen tietää tasan tarkkaan omat laskunsa,mitä pitää maksella ja milloin ,samantien huomais jos joku puuttuu.

Vierailija
20/82 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 20 vuotta sitten meille tapahtui samaa monta vuotta, vaikka joka vuosi kerroimme verotoimistolle, että taas meni mummini veropaperit väärään (vanhaan) osoitteeseen.