"Jos sä et laita niitä äidin antamia korviksia, niin et tuu sinnä häihin ollenkaan"
Mies sanoi noin. Sain hänen äidiltään hiljattain lahjaksi korvakorut jotka ovat suoraan sanottuna mielestäni hirveät. Eivätkä sopisi suunnittelemani asun kanssa yhtään. Miehen äiti on menossa naimisiin. Onko tässä nyt vaihtoehto skipata koko häät, josta hänen äitinsä varmasti loukkaantuisi?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos sanot että ok, häät jää sit sinun osalta välistä, niin siitä se vasta miehelle hätä nousee. Alkaa kahta pahempi syyllistäminen ja uhriutuminen.
Yksi kompromissi on, että ei korviksia ollenkaan. Mihinpä niitä loppujen lopuksi oikeasti tarvitaan.
Miksi ap:n pitää tehdä kompromisseja? Jokainen päättää itse käyttääkö koruja.
Ymmärrän ap:aa, jos hänellä ei muutenkaan ole tapana käyttää korvakoruja. Muutoin ihmettelen jyrkkyyttä. Ihmettelen kyllä miehenkin jyrkkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhdet korvakorut ovat noin tärkeät, niin miehesi voi laittaa ne itse
Jos ne ei ole niin tärkeä juttu niin miksi ap ei niitä voi laittaa?
Se jolle ne ovat tärkeät, laittakoot ne omiin korviinsa. Ap laittaa tietenkin itselleen mieluiset.
No laittakoon sellaiset kuin haluaa ja olkoot poissa niistä häistä. Sillähän tämä on selvä.
Ne ovat miehen äidin juhlat, eivät ap:n. Mielestäni vieraiden pitää ajatella myös juhlan päähenkilöitä eikä vain itseään. Asiaan vaikuttaa sekin, millainen niiden korujen status on suvussa ollut, ovatko esim. perintökoruja tai muuten äidille tärkeät tai arvokkaat. Ei ole mielestäni liikaa pyydetty käyttää niitä koruja, mutta vaatiminen menee kyllä yli. Ap päättää mitä päättää ja elää asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisetkin voisi joskus vähän ajatella muiden tunteita.
Itse ovat koko ajan ulisemassa, että heidät pitää ottaa huomioon.
Olen sanonut ennenkin, että naiset ovat monessa mielessä kuin lapsia.
Aikuinen tosiaan päättää itse mitä koruja käyttää.
Aikuinen tosiaan päättää itse karkkipäivänsä. Vai onko kyseessä sittenkin lapsi?
Ap on ehkä porvoolainen, mutta olen kyllä itse saanut aikoinaan kommenttia tyyliin "et kai tule tuonnäköisenä". Mielestäni olin asiallisesti pukeutunut ja huoliteltu joten kommentti oli kyllä ikävä, ja muistuu näköjään mieleen näin vuosienkin jälkeen.
Jokainen pukeutukoot kuten parhaaksi näkee ja niihin koruihin jotka miellyttävät.
Jos olisi itsellä vastaava tilanne niin käyttäisin koruja jos ne olisi kultaiset perintökorut eikä mitään rihkamaa.
Ns mummokorvikset ei nykyään ole mikään out ja veikkaan että perintökorut tuskin ovat mitään kovin erikoisia viritelmiä, tietenkään jos ei puhuta romanikoruista.
Käyttäisin myös siinä tapauksessa jos olisin saanut ne anopilta ihan uutena lahjaksi jos ne olisi kultaa.
Mitään rihkamaisia etelän tuliaisia en käyttäisi eikä sillä varmaan olisi anopillekaan väliä.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat miehen äidin juhlat, eivät ap:n. Mielestäni vieraiden pitää ajatella myös juhlan päähenkilöitä eikä vain itseään. Asiaan vaikuttaa sekin, millainen niiden korujen status on suvussa ollut, ovatko esim. perintökoruja tai muuten äidille tärkeät tai arvokkaat. Ei ole mielestäni liikaa pyydetty käyttää niitä koruja, mutta vaatiminen menee kyllä yli. Ap päättää mitä päättää ja elää asian kanssa.
On se liikaa vaadittu jos ne on rumat, eikä istu lainkaan asukokonaisuuteen.
Minulla on kaikki korut hopeaa tai valkokultaa. Yksinkertaisia ja tyylikkäitä. Samaten kotona sisustuksessa suosin yksinkertaista ja tyylikästä, kevyttä.
Anoppi jysäyttää meille aina susirumia möykkymäisiä raskaita tummia esineitä (jotka ei ole koskaan olleet muodissa tai kauniita eli varmaan halvalla saa).
Samaten sen kerran kun sain korut tai ylipäätään lahjan, ne oli isot, kultaiset, eikä sovi minulle, eikä vaatteisiini.
En voi tajuta, miksi pitää tunkea omaa makua tai mauttomuutta toiselle väkisin.
En kyl ymmärrä kun naisille ei voi sanoa mitä pukee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi korvakorut ovat miehelle niin tärkeät ja mitä se miehelle merkitsee, että sinä niitä käyttäisit?
Kai se nyt on itsestäänselvää kaikille?
Eikö teille ole opetettu mitään käytöstapoja nuorena?
Voisin harkita korviksia, jos ne eivät ole mitenkään epämiellyttävän suuret. Mieluummin ihan pienet ja huomaamattomat.
Vähän aikaa sitten koitin etsiä korviksia, ihan sellaisia kevyitä hopeisia. Liikkeessä oli Kalevalaa ja jotain muita merkkijuttuja. Parhaimmat löytyi kuitenkin alelaarista. Myyjä jotain hymähteli, että se olisi jotenkin jämälääri. Sain hyvät alennukset vielä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies alkaisi määräilemään mitä laitan päälleni ja mitä koruja käytän tai olen käyttämättä niin sanoisin että ovi on tuossa. Älä ole lapanen, ap.
Siskot! Älkää alistuko! Mihinkään!
Banderollit esiin ja kulkue kokoon!
Mies voi laittaa itse itselleen haluamansa korvakorut, joten tarjoa ihmeessä koruja miehelle, jos ne hänelle ovat noin tärkeät! Muiden pukeutumiseen hänellä ei tietenkään ole sanavaltaa, ellei hänellä sitten satu olemaan pieniä lapsia.
Onkohan anoppi sanonut, että miniällä ei sitten ole häihin mitään asiaa, jos ei laita antamiani korviksia korvaan?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan anoppi sanonut, että miniällä ei sitten ole häihin mitään asiaa, jos ei laita antamiani korviksia korvaan?
En todellakaan usko. Anoppi on todella mukava ihminen.
Ap
En laittaisi itsestäni vastenmielisiä koruja, jos en kelpaisi ilman, jättäisin menemättä.
Jättäisin tuollaista vaativan miehen. Heti.
Että sellainen aamu Porvoossa tällä kertaa.