"Jos sä et laita niitä äidin antamia korviksia, niin et tuu sinnä häihin ollenkaan"
Mies sanoi noin. Sain hänen äidiltään hiljattain lahjaksi korvakorut jotka ovat suoraan sanottuna mielestäni hirveät. Eivätkä sopisi suunnittelemani asun kanssa yhtään. Miehen äiti on menossa naimisiin. Onko tässä nyt vaihtoehto skipata koko häät, josta hänen äitinsä varmasti loukkaantuisi?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen päättää itse miten pukeutuu ja mitä koruja käyttää. Ei niin päivän selvässä asiassa mitään ongelmaa pitäisi olla.
Aikuinen ihminen myös kykenee tekemään omat valintansa toiset ihmiset huomioiden ja kunnioittaen. Kummalle osapuolelle asia on todella tärkeämpi ja merkitykselliempi?
Onko toisen koruista päättäminen toista ihmistä huomioivaa ja kunniottavaa?
Hetkinen. Tää on ollut täällä jo kauan sitten. Keksimään nyt edes uusia tarinoita, älkääkä kierrättäkö vanhoja... Tai ehkä mun olisi nyt aika poistua palstalta.
Kyllä naisetkin voisi joskus vähän ajatella muiden tunteita.
Itse ovat koko ajan ulisemassa, että heidät pitää ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit pohtia sitä, että miksi et voi laittaa yhdeksi illaksi rumia korvakoruja siksi, että tekisit kaksi ihmistä iloiseksi. Miehesi voi pohtia sitä miksi hän lähtee asiassa kiristyslinjalle.
Mikä siinä tekee miehen ja äitinsä iloiseksi? Miksi ap on vastuussa heidän iloisuudestaan?
Miksi kukaan ottaa ketään huomioon ylipäätään? Ootko vähän yksinkertainen?
Missä tossa on se huomioon ottaminen? Halutaan väkisin että ap on epäedukseen? Onpa huomaavaista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit pohtia sitä, että miksi et voi laittaa yhdeksi illaksi rumia korvakoruja siksi, että tekisit kaksi ihmistä iloiseksi. Miehesi voi pohtia sitä miksi hän lähtee asiassa kiristyslinjalle.
Mikä siinä tekee miehen ja äitinsä iloiseksi? Miksi ap on vastuussa heidän iloisuudestaan?
Sen verran luulisi jokaisen osaavan ottaa huomioon toiset ihmiset ettei lähde heidän koruvalinnoistaan päättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain on tainnut sinunkin kasvatuksessasi mennä pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut ennenkin, että naiset ovat monessa mielessä kuin lapsia.
Onko tämä myös anoppisi kanta asiaan? Vai onko miehelläsi joku trauma, jonka vuoksi pelkää äitinsä loukkaantuvan mitä pienimmistä asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain on tainnut sinunkin kasvatuksessasi mennä pieleen.
Hyvään käytökseen kuuluu kunnioittaa toisen ihmisen rajoja. Esim muiden korujen käyttöön ei tietenkään puututa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut ennenkin, että naiset ovat monessa mielessä kuin lapsia.
Aikuinen tosiaan päättää itse mitä koruja käyttää.
No, jos sanot että ok, häät jää sit sinun osalta välistä, niin siitä se vasta miehelle hätä nousee. Alkaa kahta pahempi syyllistäminen ja uhriutuminen.
Yksi kompromissi on, että ei korviksia ollenkaan. Mihinpä niitä loppujen lopuksi oikeasti tarvitaan.
Jos yhdet korvakorut ovat noin tärkeät, niin miehesi voi laittaa ne itse
Ehkä se on kaikille parasta ettet mene sinne ankeuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ei ole niin tärkeä juttu niin miksi ap ei niitä voi laittaa?
Vierailija kirjoitti:
No, jos sanot että ok, häät jää sit sinun osalta välistä, niin siitä se vasta miehelle hätä nousee. Alkaa kahta pahempi syyllistäminen ja uhriutuminen.
Yksi kompromissi on, että ei korviksia ollenkaan. Mihinpä niitä loppujen lopuksi oikeasti tarvitaan.
Miksi ap:n pitää tehdä kompromisseja? Jokainen päättää itse käyttääkö koruja.
Onko ne korut jotkut perintökorut vai mikä niistä tekee tärkeät juuri miehelle ja hänen äidilleen?
Tuossa tilanteessa saattaisin suostua jos mies pyytäisi kauniisti ja perustelisi miksi asia on hänelle niin tärkeä. Määräilyyn ja kiristykseen taas en suostu koskaan.
Otsikon perusteella luulin, että noin sanoi wt-äiti alaikäiselle tyttärelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ei ole niin tärkeä juttu niin miksi ap ei niitä voi laittaa?
Se jolle ne ovat tärkeät, laittakoot ne omiin korviinsa. Ap laittaa tietenkin itselleen mieluiset.