Helvetin uusioperhearki!
Miehelläni on teini-ikäinen lapsi edellisestä liitosta. Lapsi käy meillä säännöllisesti viikonloppuja viettämässä. Itselleni nämä viikonloput ovat suoraan sanottuna epämiellyttäviä!
Lapsi on luonteeltaan aika erikoinen, sulkeutunut eikä ota mitään kontaktia. Mieheni mielestä lapselta ei pidä vaatia yhtään mitään, ei sääntöjen noudattamista eikä mitään pienimpiäkään asioita voi pyytää tekemään. Esim. ei korjaa omia sotkujaan vaan asenne on välinpitämätön. Jos mieheni jotain joskus on pyytänyt tekemään, niin siitä alkaa vastaan sanominen. Ehdotin miehelleni, että lapsi voisi joskus itsekin siivota omaa huonettaan, niin mies ei tästä ajatuksesta syttynyt. Mieluummin sitten vaikka mies siivoaa lapsen puolesta kunhan ei tarvitse lasta käskeä mihinkään. Ilmoitin etten vastaisuudessa enää lapsen huonetta siivoa.
Mieheni ja lapsen suhde on ihan hiton outo; lähinnä viestisovelluksen kautta kommunikoivat. Jos lapsi tekee jotain väärää tai paheksuttavaa, niin mieheni vaikenee täysin eikä suostu lasta millään tavalla ojentamaan tai isällisesti puhuttamaan, eli lapsi saa käytännössä tehdä niin kuin haluaa. Lisäksi mieheni passaa ja palvelee jo aikuisuuden kynnyksellä olevaa lastaan, mikä on minusta ihan pöyristyttävää. Esim. annostelee ruuan valmiiksi lautaselle ja kattaa pöytään ettei lapsen tarvitse edes sitä tehdä, raivaa lapsen käyttämät astiat, juoksuttaa lapselle huoneeseen hänen pyytämiään asioita (mehua, sipsejä, muuta syömistä) ettei lapsen tarvitse osoittaa minkäänlaista omatoimisuutta.
Viime aikoina olen sitten huomannut, että lapsi käyttää minun henkilökohtaisia tavaroita, siis henkilökohtaiseen hygieniaan liittyviä tavaroita! Olen tästä ihan raivona! Lapselle ei ole ilmeisesti opetettu mitään hygieniaan liittyvää; käyttää surutta minun sheivausvälineitä, hammastahnaa, pesuaineita ym. Minähän en tietenkään voi lapselle mitään sanoa eikä sano miehenikään ettei vaan lapsi pahoita mieltään!! Kaikki omat henkilökohtaiset tavarat pitäisi laittaa lukkojen taakse. Lisäksi lasta pitää jatkuvasti muistuttaa, että kädet pitää pestä vessassa asioinnin jälkeen. Minua kuvottaa moinen epähygieeninen sottapytty. Haluan huomauttaa vielä, että lapsi on siis jo iso, eikä mikään 5-vuotias, ja lapselle on ostettu toki kaikki omat hygieniatuotteet, mutta silti käyttää muiden tavaroita.
Mitähän tässä pitäisi tehdä (muuta kuin erota miehestä, sekin on käynyt mielessä...)?
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh mitä mammoja täällä. Tuon teinin käytös ei todellakaan ole normaalia ja tuollaiset "teinit sotkevat" kommentit ovat ihan hölmöjä. Teini saa siivota yhtälailla jälkensä kuin aikuinen.
Ja toisten hygieniatuotteita EI käytetä ilman lupaa ja varsinkin jos neidillä on omat tuotteet olemassa.Sitten te joiden mielestä koko elämän pitäisi pyöriä 18v. Lapsen ympärillä, ihan oikeasti kyllä isällä tai äidillä on oikeus myös uuteen rakkauteen eikä tarvitse kärvistellä yksin vuosia.
Teinien kuuluukin sotkea. Se on normaalia. Ja hyvä vanhempi ei tästä hermostu. Tuo teini on vain viikonloppuisin käymässä. Ku7nka hirveä sotku siinä ajassa ehtii tulla? Teinillä on oma huone, eikö voi vain sulkea oven ja antaa siivota kun haluaa.
Hygienoatarvikkeiden lainaus ei myöskään ole katastrofi. Kuka vaan saa käyttää mitä tahansa rasvaa tai pesuainetta. Ei meillä ole edes mitenkään nimikoitu. Mutta tässä se ärdytys johtuu siitä, että lapsi on muutenkin hyljeksitty. Ärsyttäisi vaikkei tekisi mitään.
Minä saalin näitä teinejä, joiden vanhemmilla "on oikeus uuteen rakkauteen" ja niinpä teinillä ei ole oikeutta kotiin. Ovat aina tiellä
Jotku ihmiset saavat tunnissa kaaoksen aikaiseksi. Normaali ihminen siivoaa jälkensä, ei ehkä heti mutta pian täysi ikäinen lapsi on kyllä velvollinen siivoamaan jälkensä eikä odottamaan, että isi passaa ja siivoaa.
Monet maksaa omista hygieniatuotteista pitkän pennin ja +30v. Käyttää varmasti erilaisia tököttejä naamaan kuin teini. Miksi niitä omia tuotteita ei voi käyttää jos ne on olemassa? Tai kysyä saako lainata.
Miten vanhempien uusi rakkaus syö sen pois että teinillä ei ole kotia? Eihän tässäkään ap ole teiniä pois häätämässä vaan kritisoi miestään joka ei kasvata lastaan.
Mä säälin niitä teinejä joiden vanhemmat eivät osaa kasvattaa lastaan vaan kaikki annetaan periksi ja ollaan vaan ystäviä. Lapset kaipaavat rajoja ja rakkautta.
Ap ei siedä teiniä eikä hän daa olla kotonaan rauhassa. Hänellä ei ole kotia. On lähinnä vieras, joka ärsyttää.
Nämä uusperheiden hyljeksymät teinit ei kelpaa kenellekään, jäävät täysin yksin
No mitäs mieltä sä olet onko näillä teineillä itse mtn vastuuta? Jos nyt puhutaan +14v. Teinistä ja hän vaan niskuroi ja kiukuttelee vaikka kuinka äiti tai isäpuoli koittaa kaikkensa tehdä että lapsella olisi hyvä olla.
Jos esimerksi toinen vanhemmista on menehtynyt lapsen ollessa pieni ja vanhempi löytää uuden kumppanin lapsen ollessa teini ikäinen onko silloin ok että lapsi tekee kaikkensa, että vanhempi ei saa löytää uutta onnea?
On ok. Vanhemman onni ei ole lapsen onni. Edelleenkään.
Onneton vanhempi on lapsen onni? Kasva aikuiseksi tietysti jos vanhemmat ovat onnellisia se heijastuu heidän käytökseen.
Miksi vanhempi olisi onneton? Tuleeko onni vain toisesta ihmisestä, ei vanhemmasta itsestään? Onko läheisriippuvaisuutta? Olen aikuinen ja teen edelleen kaikkeni vanhempani onnen lyttäämiseksi. Hyvin olenkin siinä onnistunut.
Sun kannattaa hakea apua. Ei ole mistään suunnasta normaalia jos aikuisena ei osaa jatkaa elämää vaan "tekee kaikkensa vanhempien onnen lyttäämiseksi".
Suurinosa meistä ihmisistä kaipaa kumppania rinnalle eikä se ole mitään läheisriippuvaisuuta. Jokaisella on oikeus onneen vaikka lapsia olisikin edellisestä suhteesta.
Oikeus onneen 😂, taas näitä omia alapääsekoilujaan oikeuttavia mammuleita. En tarvitse apua, nautin sabotaasista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapa nyt nyt ihan rauhallisesti aloitusviesti uudelleen.
Moni takertuu nyt tuohon shampooseen jne.Teini ei siivoa omia sotkujaan. Mies annostelee ja kattaa ateriat ruokapöytään valmiiksi, kantaa likaiset astiat tiskipöydälle.
Teini vaatii ja juoksuttaa myös palvelua omaan huoneeseensa. Huutaa sinne sipsejä ja muita herkkuja ja mies vie, eli pitää miestä palvelijanaantali ha juoksupoikana. Tietysti mies siivoa kertyneet roskat ja jämät teinin puolesta.
Teini sanoo vastaan jos asioista (äitipuoli?) huomauttaa tai neuvoo. Miehen mielestä teineille ei saa sanoa mitään mistään asiasta.
Miehen mielestä aikuisuuden kynnyksellä olevaa lasta tulee passata ja katsoa asioita läpi sormien.Teini ei pese vessakäynnin jälkeen käsiään, ellei huomauta. Yöks. Siis jättää takuulla pesemättä jos ei huomata.
Lainaa ja käyttää luvatta, siis Huom! !!! Luvatta äitipuolen tavaroita.
Ne jotka täällä sanovat, että käyttävät sujuvasti yhteisiä shampoita ja muita ovat varmaankin keskenään sopineet, mitä voi käyttää yhteisesti.
Sitten on varmaankin myös tuotteita ja asioita jotka eivät ole yhteisiä ja niitä ei ilman sopimusta tai lupaa käytetä yhteisesti, eikö niin?
Tai jos käyttää, niin ei ole ok?
Siitä huomautetaan?
Ainakin pitäisi, koska toisten tavaroiden ottaminen luvatta ei ole ok, oli sitten oma tai kumppanin lapsi.Käsi sydämelle, kuka ydinperheessä sallisi miehelleen ja teinille tuollaista käytöstä ja täyspalvelua?
Ja kuka pitää sitä hyvänä asiana?
Kuka katselisi moista omassa kodissaan?Avainasemassa on mies, tietysti myös teinin oma äiti jos sallii kotonaan teinin vastaavan käytöksen tai pitää miehen nykyistä toimintaa oikeana.
Niin kauan kuin mies ei näe tai pysty näkemään toimintaansa ja samalla teinin toimintaa äitipuolen asema on ahdistava ja turhauttava.Omien tavaroiden käyttämisestä sanoisin, ja saatkin sanoa teinille suoraan. Samoin käsien pesusta.
Miehen toimintaan ja teininin toiminnnan sallimiseen et paljon pysty puuttumaan ilman miehen tukea.Luitko sinä aloitusta? Mistä sait nuo kaikki liipitellut asiat. Ei kai vaan ollut hiukan värikynää? Esim:
"Esim. annostelee ruuan valmiiksi lautaselle ja kattaa pöytään ettei lapsen tarvitse edes sitä tehdä, raivaa lapsen käyttämät astiat, juoksuttaa lapselle huoneeseen hänen pyytämiään asioita (mehua, sipsejä, muuta syömistä) ettei lapsen tarvitse osoittaa minkäänlaista omatoimisuutta."
Ja sinun tulkintasi:
"Teini vaatii ja juoksuttaa myös palvelua omaan huoneeseensa. Huutaa sinne sipsejä ja muita herkkuja ja mies vie, eli pitää miestä palvelijanaantali ha juoksupoikana"Miksi ihmeessä???
Itse asiassa tämä tulkinta on ihan oikea, lapsi todellakin pyytää isää kiikuttamaan huoneeseen mm. sipsejä, limua, karkkia, mitä milloinkin. Laittaa nämä käskyt isälleen viestisovelluksella, kun ei halua nousta sängystä ylös. Ihan muissakin asioissa pitää isäänsä palvelijanaan, isän pitäisi pystyä reagoimaan hänen toiveisiinsa heti (esim. tule hakemaan nyt heti jostain kaverin luonta yms.) ja suuttuu jos ei pysty heti sitä tekemään.
ApEli vaatii ja juoksuttaa ja huutaa
Sillä viestisovelluksella?
Ehkä ei halua tulla pois huoneestaan, ettei ole Sinun tielläsi ärsyttämässä?
Et sitten muuta keksinyt? Taisi kalikka kolahtaa.
On se vaikeaa puolustaa äitipuolta saati sitten todeta tosiasiat.Jos pänkäpäisyys ja tosiasioiden myöntäminen on tuota luokkaa niin älkää ihmetelkö miksi "toiset naiset vievät" miehene ja aivan puskista.
Anteeksi mitä? Kuka on "viemässä" ja kenet.
Toi oli kyllä pohjanoteeraus
Yksi tosiasia vain minulle: onneksi minun teinini saavat elää rauhassa yhdessä kodissa eikä kukaan heitä koe likaisiksi, vaikka aika reippaasti huoneitaan sotkevat
Koskaan ei parane sanoa ei koskaan.
Miksei voi sanoa? Teini päättää itse asumisestaan, voi päättää jäädä vain yhteen kotiin kuten minä tein.
Ei ihme ettei lapset ymmärrä hygieniasta mitään kun näyttää siltä ettei moni aikuinenkaan ymmärrä. Siivotkaa ne sikolättikotinne ja ottakaa vaikka netistä selvää mitä hyvä hygienia tarkoittaa. Jo pelkällä käsien pesulla voi ehkäistä monta kausiflunssaa eikäpä se ole kiva levitellä niitä ulostebakteereja ympäri taloa. Ottakaa asioista selvää ennenkuin huutelette sieltä sikoläteistänne.
Miten voi KOLME aikuista ihmistä ryssiä oman elämänsä näin perusteellisesti, siis isä + äiti + isän uusi nainen
Tuskin on kivaa kellään teistä, tuskin edes uuden miehen tyttärellä
Mutta vika ei yhteiskunnan, olette ihan itse vastuussa omasta elämästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh mitä mammoja täällä. Tuon teinin käytös ei todellakaan ole normaalia ja tuollaiset "teinit sotkevat" kommentit ovat ihan hölmöjä. Teini saa siivota yhtälailla jälkensä kuin aikuinen.
Ja toisten hygieniatuotteita EI käytetä ilman lupaa ja varsinkin jos neidillä on omat tuotteet olemassa.Sitten te joiden mielestä koko elämän pitäisi pyöriä 18v. Lapsen ympärillä, ihan oikeasti kyllä isällä tai äidillä on oikeus myös uuteen rakkauteen eikä tarvitse kärvistellä yksin vuosia.
Teinien kuuluukin sotkea. Se on normaalia. Ja hyvä vanhempi ei tästä hermostu. Tuo teini on vain viikonloppuisin käymässä. Ku7nka hirveä sotku siinä ajassa ehtii tulla? Teinillä on oma huone, eikö voi vain sulkea oven ja antaa siivota kun haluaa.
Hygienoatarvikkeiden lainaus ei myöskään ole katastrofi. Kuka vaan saa käyttää mitä tahansa rasvaa tai pesuainetta. Ei meillä ole edes mitenkään nimikoitu. Mutta tässä se ärdytys johtuu siitä, että lapsi on muutenkin hyljeksitty. Ärsyttäisi vaikkei tekisi mitään.
Minä saalin näitä teinejä, joiden vanhemmilla "on oikeus uuteen rakkauteen" ja niinpä teinillä ei ole oikeutta kotiin. Ovat aina tiellä
Jotku ihmiset saavat tunnissa kaaoksen aikaiseksi. Normaali ihminen siivoaa jälkensä, ei ehkä heti mutta pian täysi ikäinen lapsi on kyllä velvollinen siivoamaan jälkensä eikä odottamaan, että isi passaa ja siivoaa.
Monet maksaa omista hygieniatuotteista pitkän pennin ja +30v. Käyttää varmasti erilaisia tököttejä naamaan kuin teini. Miksi niitä omia tuotteita ei voi käyttää jos ne on olemassa? Tai kysyä saako lainata.
Miten vanhempien uusi rakkaus syö sen pois että teinillä ei ole kotia? Eihän tässäkään ap ole teiniä pois häätämässä vaan kritisoi miestään joka ei kasvata lastaan.
Mä säälin niitä teinejä joiden vanhemmat eivät osaa kasvattaa lastaan vaan kaikki annetaan periksi ja ollaan vaan ystäviä. Lapset kaipaavat rajoja ja rakkautta.
Ap ei siedä teiniä eikä hän daa olla kotonaan rauhassa. Hänellä ei ole kotia. On lähinnä vieras, joka ärsyttää.
No mitäs mieltä sä olet onko näillä teineillä itse mtn vastuuta? Jos nyt puhutaan +14v. Teinistä ja hän vaan niskuroi ja kiukuttelee vaikka kuinka äiti tai isäpuoli koittaa kaikkensa tehdä että lapsella olisi hyvä olla.
Jos esimerksi toinen vanhemmista on menehtynyt lapsen ollessa pieni ja vanhempi löytää uuden kumppanin lapsen ollessa teini ikäinen onko silloin ok että lapsi tekee kaikkensa, että vanhempi ei saa löytää uutta onnea?
Onneton vanhempi on lapsen onni? Kasva aikuiseksi tietysti jos vanhemmat ovat onnellisia se heijastuu heidän käytökseen.
Miksi vanhempi olisi onneton? Tuleeko onni vain toisesta ihmisestä, ei vanhemmasta itsestään? Onko läheisriippuvaisuutta? Olen aikuinen ja teen edelleen kaikkeni vanhempani onnen lyttäämiseksi. Hyvin olenkin siinä onnistunut.
Sun kannattaa hakea apua. Ei ole mistään suunnasta normaalia jos aikuisena ei osaa jatkaa elämää vaan "tekee kaikkensa vanhempien onnen lyttäämiseksi".
Suurinosa meistä ihmisistä kaipaa kumppania rinnalle eikä se ole mitään läheisriippuvaisuuta. Jokaisella on oikeus onneen vaikka lapsia olisikin edellisestä suhteesta.
Oikeus onneen 😂, taas näitä omia alapääsekoilujaan oikeuttavia mammuleita. En tarvitse apua, nautin sabotaasista.
Kukaan ei ole kirjoittanut, että seksi = onni. "nautin sabotaasista" kyllä ihminen joka kirjoittaa noin tarvitsee apua.
Toivon vanhemmillesi kaikkea hyvää ja myös sulle, kannattaa ehdottomasti kertoa lääkärissä noista ajatuksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Teinien kuuluukin sotkea. Se on normaalia. Ja hyvä vanhempi ei tästä hermostu.
Avuttoman kasvattajan itsepetosta. Itse ainakin kykenin imuroimaan tai vaikka tekemään ruokaa ennen kuin vanhemmat tulivat töistä kotiin, kun asuin vielä kotona.
Puhut teinistä kuin vieraasta etkä perheenjäsenestä. Se kai hän on ja kuvittelee myös olevansa, kun käskyttää isäänsä ja isä tottelee. Edelleen vika on isässä, ei teinissä. Teinit käskyttävät ja suuttuvat, jos ei heitä totella, mutta aikuisen tehtävä on edelleen asettaa rajat. Kun isä ei tähän ilmeisesti lukemattomien keskustelujen jälkeen kykene, niin eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuine erota. Mies on selvästi lapanen ja samalla tavalla tulee täyttämään myös aikusien lapsensakin käskyjä.
Mitä sitten tulee omiin shampoihin, pyyhkeisiin jne. niin jos kukaan ei teinille asiasta sano, niin eihän siihen tule mitään muutosta. Ymmärsin jostain viestistä, että pyyhkii naamansa ihan mihin tahansa paitsi siihen omaan pyyhkeeseen eli ilmeisesti isänkin pyyhkeisiin eli ei pelkästään kohdista tätä "kostoksi" vaan on täysin ajattelematon. Tästä pitää sanoa.
Hygieniakäsitykset ovat kovin erilaiset eri perheissä, esim. minun lapsuudenkodissani minä, siskoni ja äitini käytimme samaa shampoota ja hoitoainetta ja samaa höylää ja samaa hammastahnaa (pyyhkeet olivat erit). Nyt omat poikani käyttävät isänsä kanssa samaa shampoota. Näistä on vain keskusteltava. Esim. minun lapsuudenkodissani olisi saanut sapiskaa, jos olisin vaihtanut höylän terän yhden käytön jälkeen. Tosin se piti aina huuhdella käytön jälkeen. Anoppilassa taas on säästeltävä pyyhkeitä. Siellä mieheni sanoi aina pyyhkivänsä minun kanssani samaan ja minulta kesti pitkään tajuta, että anopilla on jonkinlainen pyyhetrauma eli haluaa, että niitä käytetään mahdollisimman paljon ennen pesuun laittoa.
Lapsille pitää opettaa ne tavat. Eivät ne tipu ilmaiseksi mistään.
Vierailija kirjoitti:
Samantapainen tilanne naisystävän tyttären 12v kanssa. Jättää kaikki tavaransa pitkin kämppää lojumaan, ruokaastiat ympäriinsä, syö meidän sängyssä koulun jälkeen välipalaa ja sänky täynnä muruja, ei auta missään kotiaskareissa vaikka tarjotaan palkkaa, haistattelee, jättää vessanpöntön vetämättä jäljiltään, ei pese käsiä vessakäynnin jälkeen, ottaa minun tavarat esim. kännykän laturin ilman lupia, on varastanut lompakostani rahaa, ym ym. Nainen ei saa tyttöään minkäänlaiseen kontrolliin kun ei jaksa puuttua tekemisiinsä. Kun minä sisuunnun ja sanon asioista tytölle, saan kuulla, että en ole hänen isänsä ja käskee painua helvettiin ja muuttaa pois heidän asunnostaan. Nainen vaan voivottelee eikä osaa olla jämäkkä tytärtään kohtaan.
Naisen toinen tytär on fiksu ja huomaavainen, mutta oireilee kun jää tämän tyrannin varjoon eikä saa tarvitsemaansa huomiota varsinkaan äidiltään.
Tätä on jatkunut nyt 4 vuotta.
Harkitsen hyvin vakavasti muuttoa pois. Olen jo laittanut hakemuksia vuokrakämppiin.
Saavat jäädä keskenään sikolättiin pikkutyrannin hirmuvallan alle.
Muuta ihmeessä omaan asuntoon, sillä tuollaisessa ympäristössä eläminen ei tee hyvää mielenterveydellesi. Veikkaan että sinulla hermot kireällä jatkuvasti.
Ap:n kirjoitus taisi joillekin liipata vähän liian läheltä omaa elämää. Ap:n mainitsemat ongelmat resonoivat niin voimakkaasti omaa tilannetta, että joutuu katsomaan itseään peiliin eikä näky miellytä. Ei haluta nähdä, että juuri noin minunkin lapseni toimii, onko minun kasvatustavassani siis jotain korjattavaa. Ei haluta nähdä omaa perusteetonta inhoaan oman ex-miehen uutta kumppania kohtaan, vaan saadaan tyydytystä lynkkaamalla ap ja leimaamalla pahaksi äitipuoleksi. Ei haluta nähdä itseään tilanteessa, jossa kenties oma lapsesi käyttäytyy huonosti muita ihmisiä kohtaan etkä kykene tai halua puuttua siihen. Arvostelijoilta puuttuu kyky itsekriittisyyteen ja realismiin, ei ne teidänkään lapsenne aina käyttäydy toivomallanne tavalla. Osalla äideistä/perheistä voi olla paljon suurempiakin ongelmia kuin ap:llä, ja siksipä hyökätään ap:tä vastaan, ettei tarvitsisi kritiikkiään suunnata itseensä. Ei voi olettaa, että äitipuoli välittäisi ja rakastaisi lasta samoin kuin lapsen vanhemmat. On täysin absurdia vaatia sellaista, ei lapsi ole jokatapauksessa hänen vaan sinun ja miehesi. Ei ole mikään pakko tykätä kaikista ihmisistä, kaikilla ei vain kemiat kohtaa ja se on fakta. Myöskään lapsen ei tarvitse tykätä äitipuolesta, mutta ei se ole peruste sille ettei isä saisi elää valitsemansa puolison kanssa. Te miehenne jättämät, katkerat naiset huudatte siellä, miten äitipuoli on väkisin tunkenut itsensä lapsen isän elämään. Oletteko tosissanne? Isä on itse puolisonsa valinnut ja hänen kanssaan haluaa elämänsä jakaa. Älkää puuttuko niin hanakasti exienne elämään, heidän yksityiselämänsä ei kuulu teille. Ap:n mainitsemassa tilanteessa lapsella ei ole mitään hätää heidän kodissaan, vaan päinvastoin saa hemmottelua ja vapauksia enemmän kuin olisi tarvetta. Sen sijaan lapsen äiti on halunnut eroon lapsestaan. Tämä on suuri salaisuus monien äitien elämässä, halutaan lapsesta luopua ja siirtää vastuu muualle. Ette vain uskalla sitä tunnustaa, ette edes itsellenne. Siitä johtuu tuo hyökkäävä asenne asiaa kohtaan. Toivotte salaa, että lapsi olisi jo täysi-ikäinen ja muuttaisi pois. Inhoatte itseänne sen vuoksi ja kirjoittelette nimettöminä yrittäen epätoivoisesti kiillottaa sädekehäänne. Täällä voitte nimettöminä uskotella itsellenne olevanne se täydellinen äiti täydellisine lapsinenne. Totuus sattuu, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole kirjoittanut, että seksi = onni. "nautin sabotaasista" kyllä ihminen joka kirjoittaa noin tarvitsee apua.
Toivon vanhemmillesi kaikkea hyvää ja myös sulle, kannattaa ehdottomasti kertoa lääkärissä noista ajatuksistasi.
Toivon vanhemmalleni kaikkea pahaa. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoitus taisi joillekin liipata vähän liian läheltä omaa elämää. Ap:n mainitsemat ongelmat resonoivat niin voimakkaasti omaa tilannetta, että joutuu katsomaan itseään peiliin eikä näky miellytä. Ei haluta nähdä, että juuri noin minunkin lapseni toimii, onko minun kasvatustavassani siis jotain korjattavaa. Ei haluta nähdä omaa perusteetonta inhoaan oman ex-miehen uutta kumppania kohtaan, vaan saadaan tyydytystä lynkkaamalla ap ja leimaamalla pahaksi äitipuoleksi. Ei haluta nähdä itseään tilanteessa, jossa kenties oma lapsesi käyttäytyy huonosti muita ihmisiä kohtaan etkä kykene tai halua puuttua siihen. Arvostelijoilta puuttuu kyky itsekriittisyyteen ja realismiin, ei ne teidänkään lapsenne aina käyttäydy toivomallanne tavalla. Osalla äideistä/perheistä voi olla paljon suurempiakin ongelmia kuin ap:llä, ja siksipä hyökätään ap:tä vastaan, ettei tarvitsisi kritiikkiään suunnata itseensä. Ei voi olettaa, että äitipuoli välittäisi ja rakastaisi lasta samoin kuin lapsen vanhemmat. On täysin absurdia vaatia sellaista, ei lapsi ole jokatapauksessa hänen vaan sinun ja miehesi. Ei ole mikään pakko tykätä kaikista ihmisistä, kaikilla ei vain kemiat kohtaa ja se on fakta. Myöskään lapsen ei tarvitse tykätä äitipuolesta, mutta ei se ole peruste sille ettei isä saisi elää valitsemansa puolison kanssa. Te miehenne jättämät, katkerat naiset huudatte siellä, miten äitipuoli on väkisin tunkenut itsensä lapsen isän elämään. Oletteko tosissanne? Isä on itse puolisonsa valinnut ja hänen kanssaan haluaa elämänsä jakaa. Älkää puuttuko niin hanakasti exienne elämään, heidän yksityiselämänsä ei kuulu teille. Ap:n mainitsemassa tilanteessa lapsella ei ole mitään hätää heidän kodissaan, vaan päinvastoin saa hemmottelua ja vapauksia enemmän kuin olisi tarvetta. Sen sijaan lapsen äiti on halunnut eroon lapsestaan. Tämä on suuri salaisuus monien äitien elämässä, halutaan lapsesta luopua ja siirtää vastuu muualle. Ette vain uskalla sitä tunnustaa, ette edes itsellenne. Siitä johtuu tuo hyökkäävä asenne asiaa kohtaan. Toivotte salaa, että lapsi olisi jo täysi-ikäinen ja muuttaisi pois. Inhoatte itseänne sen vuoksi ja kirjoittelette nimettöminä yrittäen epätoivoisesti kiillottaa sädekehäänne. Täällä voitte nimettöminä uskotella itsellenne olevanne se täydellinen äiti täydellisine lapsinenne. Totuus sattuu, vai mitä?
Hohhoijaa. Hauskoja nämä, jotka kuvittelevat ettei mies voisi vaihtaa naista uudelleen. Onhan jo kerran todistetusti vaihtanut... Taitaa pelottaa kun tietää millaisen pettäjän on ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Hauskoja nämä, jotka kuvittelevat ettei mies voisi vaihtaa naista uudelleen. Onhan jo kerran todistetusti vaihtanut... Taitaa pelottaa kun tietää millaisen pettäjän on ottanut.
Mikä saa sinut kuvittelemaan että ap:n mies on pettäjä?? :) Ehkä ero on tapahtunut naisen aloitteesta! Sulla on harvinaisen keskenkasvuinen ajattelutapa!
Hauska seurata miten av-mammat panikoi kun tajusivat ettei se oma kulta mussukka olekaan ehkä sen äitipuolen elämän tärkein ihminen! Naurettavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa väitettiin, että ei voisi vaihtaa kumppania uudestaan? Mielestäni tuo oli hyvä kirjoitus ja täyttä faktaa. Totta kai kumpi tahansa voi koska tahansa vaihtaa kumppanin mutta siitä tässä ei ollut puhe. Ohis
En lukenut koko ketjua mutta aloittajan kannattaisi katsoa peiliin. Onko oma käytös sellaista, että teinin on hyvä olla seurassasi?
Itselläni on teini, joka ei tule isänsä uuden puolison kanssa toimeen. Jos ei teini aina käyttäytynyt täydellisesti, niin ei ole äitipuolikaan. Hänen suunnaltaan tulee lähinnä joustamattomuutta, epäluottamusta ja lapsellista kiukuttelua. Luulisi, että aikuinen pystyisi hieman fiksummin toimimaan. Teini on kuitenkin vielä kasvuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapa nyt nyt ihan rauhallisesti aloitusviesti uudelleen.
Moni takertuu nyt tuohon shampooseen jne.Teini ei siivoa omia sotkujaan. Mies annostelee ja kattaa ateriat ruokapöytään valmiiksi, kantaa likaiset astiat tiskipöydälle.
Teini vaatii ja juoksuttaa myös palvelua omaan huoneeseensa. Huutaa sinne sipsejä ja muita herkkuja ja mies vie, eli pitää miestä palvelijanaantali ha juoksupoikana. Tietysti mies siivoa kertyneet roskat ja jämät teinin puolesta.
Teini sanoo vastaan jos asioista (äitipuoli?) huomauttaa tai neuvoo. Miehen mielestä teineille ei saa sanoa mitään mistään asiasta.
Miehen mielestä aikuisuuden kynnyksellä olevaa lasta tulee passata ja katsoa asioita läpi sormien.Teini ei pese vessakäynnin jälkeen käsiään, ellei huomauta. Yöks. Siis jättää takuulla pesemättä jos ei huomata.
Lainaa ja käyttää luvatta, siis Huom! !!! Luvatta äitipuolen tavaroita.
Ne jotka täällä sanovat, että käyttävät sujuvasti yhteisiä shampoita ja muita ovat varmaankin keskenään sopineet, mitä voi käyttää yhteisesti.
Sitten on varmaankin myös tuotteita ja asioita jotka eivät ole yhteisiä ja niitä ei ilman sopimusta tai lupaa käytetä yhteisesti, eikö niin?
Tai jos käyttää, niin ei ole ok?
Siitä huomautetaan?
Ainakin pitäisi, koska toisten tavaroiden ottaminen luvatta ei ole ok, oli sitten oma tai kumppanin lapsi.Käsi sydämelle, kuka ydinperheessä sallisi miehelleen ja teinille tuollaista käytöstä ja täyspalvelua?
Ja kuka pitää sitä hyvänä asiana?
Kuka katselisi moista omassa kodissaan?Avainasemassa on mies, tietysti myös teinin oma äiti jos sallii kotonaan teinin vastaavan käytöksen tai pitää miehen nykyistä toimintaa oikeana.
Niin kauan kuin mies ei näe tai pysty näkemään toimintaansa ja samalla teinin toimintaa äitipuolen asema on ahdistava ja turhauttava.Omien tavaroiden käyttämisestä sanoisin, ja saatkin sanoa teinille suoraan. Samoin käsien pesusta.
Miehen toimintaan ja teininin toiminnnan sallimiseen et paljon pysty puuttumaan ilman miehen tukea.Luitko sinä aloitusta? Mistä sait nuo kaikki liipitellut asiat. Ei kai vaan ollut hiukan värikynää? Esim:
"Esim. annostelee ruuan valmiiksi lautaselle ja kattaa pöytään ettei lapsen tarvitse edes sitä tehdä, raivaa lapsen käyttämät astiat, juoksuttaa lapselle huoneeseen hänen pyytämiään asioita (mehua, sipsejä, muuta syömistä) ettei lapsen tarvitse osoittaa minkäänlaista omatoimisuutta."
Ja sinun tulkintasi:
"Teini vaatii ja juoksuttaa myös palvelua omaan huoneeseensa. Huutaa sinne sipsejä ja muita herkkuja ja mies vie, eli pitää miestä palvelijanaantali ha juoksupoikana"Miksi ihmeessä???
Itse asiassa tämä tulkinta on ihan oikea, lapsi todellakin pyytää isää kiikuttamaan huoneeseen mm. sipsejä, limua, karkkia, mitä milloinkin. Laittaa nämä käskyt isälleen viestisovelluksella, kun ei halua nousta sängystä ylös. Ihan muissakin asioissa pitää isäänsä palvelijanaan, isän pitäisi pystyä reagoimaan hänen toiveisiinsa heti (esim. tule hakemaan nyt heti jostain kaverin luonta yms.) ja suuttuu jos ei pysty heti sitä tekemään.
Ap
Onko tullut katsottua peiliin. Se tekisi hyvää miin isälle kuin ap:llekkin.
Vierailija kirjoitti:
Hauska seurata miten av-mammat panikoi kun tajusivat ettei se oma kulta mussukka olekaan ehkä sen äitipuolen elämän tärkein ihminen! Naurettavaa!
Mitä ihmettä, tuskin kukaan edes kuvittelee sellaista. Puolison lapsi on varmaan monelle lapsettomalle kodissani yökylässä käyvä rasite, joka vie kaiken huomion. On niin nähty ja kuultu ihan livenä.
Olen seurannut ketjua koko ajan ja kaiken ap:lta saaman tiedon mukaan analyysini on seuraava:
Teinille passauttaminen ja tietoisesti hygieniatarvikkeiden väärinkäyttäminen on vallankäyttöä, kun hän ei muuten kykene valtaa käyttämään.
Syy ei ole uusperheessä, vaan lapsi käyttäytyy samoin isovanhemmillaan, ja käyttäytyi samoin jo ennen uusperhettä.
Isä ei kestä lapsen suuttumista, mikä on seurausta, jos lasta ei totella.
Ratkaisu: isä pitää viedä terapiaan tai yhdessä perheneuvolaan. Ap ei voi tilannetta muuttaa mitenkään, ellei muutos lähde isästä.
Tuli nuoruus mieleen. En uskaltanut syödäkään isäni luona, koska tein aina jotain väärin. Äitipuoli ei tiennyt (tai ei välittänyt?, että kuulin kaiken sen valittamisen. Kutsui minua pikku prinsessaksi, josta ei koskaan tule yhtään mitään. Ei koskaan sanonut minulle mitään suoraan. Hymyili ja oli olevinaan ystävällinen. Oli hyvin hämmentävää. Valmistuttuani ihan kiusallani kysyin häneltä, että pistikö pikku prinsessa paremmaksi? Voin sanoa, että nolostui. Ikäeroa meillä on kuusi vuotta.
Ohis
Älkää viitsikö jauhaa paskaa. Ei ap koe lasta likaiseksi, vaan sitä että samoja intiimituotteita käyttää, enkä tarkoita sitä SHAMPOOTA. En antaisi oman lapseni käyttää samaa höylää kuin minä, en hammastahnaakaan. Tuntisin minäkin ällötystä samassa tilanteessa. Käytetäänkö teillä sitten myös yhteisiä hammasharjoja??