Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joilla kevät tekee kellonsiirrosta lähtien täysin tyhjiinpuristetun ja kuolemanväsyneen olon?

Vierailija
18.04.2019 |

Vielä talvella ajattelin, että viime keväät olleet poikkeuksia, nyt mennä porskutetaan.

Ja taas sama seisahdus.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat täällä. Touhusin kaikkea kivaa talvella. Ajoin pyörällä ja hiihdin yhteensä yli 2000 kilometriä ja vannoin jatkavani liikkumista keväälläkin. Mutta niin vain hyydyin taas, kun vaihdettiin kesäaikaan.

2/80 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin tuntui kellojen siirto vaivanneen enemmän kuin aikaisemmin. Ei nyt kuolemanväsyneeksi, mutta ärsyttävästi kun pyöri kellon mukaan pidempään hereillä ja herätys "liian aikaisin".

Kannatan kellojen siirron poistamista, ihan sama mihin aikaan asetetaan kunhan lopetetaan hölmö edes-takas säätäminen.

Koko maailmassa voisi oikeastaan olla "yksi aika". Kello olisi koko maailmassa esim 03:54 ja täällä meillä se tarkoittaisi keskipäivää ja jossain muualla alkuiltaa. Nykyiset aikavyöhykkeet ovat aika hupaisia kun esim koko Kiina on yhdessä aikavyöhykkeessä ja pieni saarivaltio on taas kokonaan kahdessa eri päivämäärässä (https://www.quora.com/What-time-zone-is-the-furthest-ahead-of-the-easte…). Asioiden muuttaminen tosin taitaa edellyttää niin paljon yhteistyötä koko maapallon väestöltä että eipä taida onnistua. Jos nyt edes saadaan kesä-talviaika loppumaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, on niin puhti poissa kun olla voi. Ja tätä jatkuu syksyyn asti, tiedän vanhasta muistista. Ei auta nukkuminen tai lepääminen, vasta kun kellot on taas normaaliajassa elimistö normalisoituu ja vireys palaa. Koko kesän olen kuin joku hiivatin zombi.

Vierailija
4/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki vouhottaa että valoisa aika lisääntyy...pas*anmarjat lisääntyyy! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006077899.

Vierailija
5/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mulla tollasta.

Vierailija
6/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan matkustanut minnekään? Eikö se sitten häiritse, että ollaan eri aikavyöhykkeellä esim. Ruotsissa?

Minulla on kaveri, joka jaksaa tästä kellojen väännöstä valittaa jatkuvalla syötöllä mutta kuulemma ei kärsi jet lagista lainkaan. Just. Eihän siinä olekaan kyse yhtään samasta asiasta...

Vierailija
7/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes huomannut asiaa. Kellotkin siirtyi automaattisesti.

Vierailija
8/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamut ovat menneet nyt paljon vaikeammisksi. Iski kova kevätväsymys.

Vierailija
9/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet suuren luokan LUULOSAIRAS.

Hae nopeasti apua.

Vierailija
10/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta päivärytmiin. Eihän tuota edes huomaa. 

Vierailija
11/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus näitä heikkoja parkujia.

Kenelläkään ei yksi tunti vaikuta noin.

Nopeasti tottuu tuohon.

Itse en huomannut mitään.

Meitä on niin moneksi. Huh huh.

Vierailija
12/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla viikolla kesäaikaan siirtymisestä huomasin eroa nukahtamisajan kanssa ( eli väsytti) Sen jälkeen olen vain nauttinut ihanasta valosta!

Vierailija
13/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, on niin puhti poissa kun olla voi. Ja tätä jatkuu syksyyn asti, tiedän vanhasta muistista. Ei auta nukkuminen tai lepääminen, vasta kun kellot on taas normaaliajassa elimistö normalisoituu ja vireys palaa. Koko kesän olen kuin joku hiivatin zombi.

Itselläni ihan sama juttu.

Vierailija
14/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siitä tunnin kellojen siirrostako tämä johtuukin? Olen ajatellut, että loppua lähestyvä lukuvuosi on vain imenyt kaikki mehut minusta (olen opettaja). Siihen lisätään vielä siitepölyn aiheuttama allergia, joka sekin väsyttää.

Vierailija
15/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kellonsiirtelyä. Ekalla viikolla nukuin kaksi kertaan pommiin, mutta ehdin kutakuinkin töihin kuitenkin. Ei sovi mun vartalolle tuommoinen.

Aamulla pitää muutenkin olla valoisampaa. Miksi illalla pitäisi olla, kun silloin tulee rauhoittua nukkumaan seuraavan päivän töitä varten?

Vierailija
16/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mulla tollasta.

Ei minullakaan. Keväällä kun aurinko paistaa, herään pirteänä jo viiden- kuuden välillä. Liikun myös päivittäin. Illalla olen väsynyt n 22:00 eteenpäin.

Talvi meni kyllä tokkurassa, silloin ei minään mäörä unta tuntunut riittävän. Onneksi se on jo ohi.

Vierailija
17/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä että nyt ollaan oikeassa ajassa. Talvi menee aina vähän sekaisissa merkeissä, kroppa tuntee että väärää aika eletään.

Vierailija
18/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tunnin siirto vaikuttaa noin paljon? 

Mulle ei vaikuta edes monen tunnin aikaero mitenkään. Pääsen heti kiinni paikallisesta ajasta. 

Vierailija
19/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

valoo! kirjoitti:

kaikki vouhottaa että valoisa aika lisääntyy...pas*anmarjat lisääntyyy! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006077899.

No kyllä se minun valveillaoloajassani lisääntyy!

Tällä hetkellä aurinko nousee viideltä ja laskee iltayhdeksältä. Talviajan mukaan se nousisi jo neljältä!! Miten hienoa, mutta suurin osa ihmisistä nukkuu yli kuuden ainakin ja aurinko vain häiritsee unia monta tuntia. Ja talviajassa laskisi jo kahdeksalta. Onhan tuo ilta nyt huomattavan paljon valoisampi normaalirytmissä elävälle väestölle.

Vierailija
20/80 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin. En vain pysty siirtymään kesäaikaan.

Unen päästä saan kiinni vasta puolilta öin ja suosiolla nukun tunnin myöhempään eli herään vähän vaille 8. Onneksi työskentelen kotona ja silloin kun työskentelin muualla myöhäistyin aina töistä.

Onko kellojen siirtely yksi syy, miksi ihmiset nukkuvat liian vähän, kun nykyään nukutaan 7. 15h, kun ennen nukuttiin tuntia enemmän, joka näkyy stressinä, ylipainona jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan