Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei enää töitä ja työnhakua. Kamelinselkä katkesi.

Työtön luuseri
18.04.2019 |

Kiitos rekrytoijat työssäolevien suosimisesta ja kiitos poliitikot tyhjistä puheista.
Jos itse olisin rekrytoija ottaisin haastateltavakseni työttömiä, jotka oikeasti tarvitsevat töitä, enkä vain niitä joilla on jo työ.
Ei se mitään. Jään työnhausta nyt pitkälle sairaslomalle. Sen jälkeen haen eläkettä ja työurani on taputeltu näin 37 vuotiaana. Onneksi ehdin tehdä sen verran töitä jo, että asuntolaina on maksettu ja elätän itseni kyllä muutaman satasen tuloilla. Itsemurhakin on käynyt mielessä, mutta enköhän minä voi olla ihan sallitusti yhteiskunnan elätti. Toivottavasti kesä on yhtä kaunis kuin viime kesäkin. Saa nauttia Suomessa kauniista kesäsäistä. Kyllä tässä pärjätään.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella ap ajattelee saavansa eläkkeen? Muuten en ota kantaa, työnhaku on nykyään oikeasti vaikeaa. Onneksi olen itse eläkkeellä.

Vierailija
42/57 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesin olla työttömänä 5kk, jonka jälkeen sain puolen vuoden määräaikaisuuden, jota jatkettiin vielä 4kk. Kun se loppui, vaihdoin "lennossa" seuraavaan pätkätyöhön, jota kesti 2kk, kunnes sain suoraan vakkaripaikan (eri työnantajalta) uutena työntekijänä.

Mun kokemus on se, että jo valmiiksi töissä oleva saa helpommin töitä kun työtön. Ja tää on tosi epäreilua, työttömillä on jos minkämoista velvollisuutta ja vaatimusta. Yhtä hyvin työnantaja voitas velvottaa valitsemaan hakijoista sellanen, jolla ei vielä oo työpaikkaa, eikä paikanvaihtajia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaku on täyttä kuraa. Työtön työnhakija on kuin ydinjätettä työnantajille. Olen itse nuori, korkeakoulutettu ja terve kantasuomalainen malli-ihminen, jolla takana vielä työkokemusta omalta alalta. En uskalla edes kuvitella millaista homma jollekin ns. " " viallisemmalle " ". Valtio huutaa että ei halua elättää minua, toisella laidalla työnantaja urputtaa että ei ole hänen tehtävänsä tarjota minulle toimeentuloa. Sori että olen olemassa?

Ja kaikki tämähän on omaa syytä, työllistyminen on asenteesta kiinni ja hyvä tyyppi saa aina töitä (haha mikä vitsi). 

Vierailija
44/57 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun työnantaja haluaa sen pätevimmän tyypin, itselleen sopivimman. Eikä sitä joka TARVITSEE sitä työpaikkaa eniten.

Mikä tekee työttömästä epäpätevän?

Ei mikään. Muita syitä saattaa olla monia. Mutta syöpä niille, joiden mielestä TYÖTTÖMYYS on syy olla palkkaamatta joku.

Tosissasiko väität tietäväsi, että joku vei nenäsi edestä työpaikan vain koska hän ei ollut työtön? Kaikin muin tavoin olette tämän toisen hakijan kanssa yhtä kompetentteja - sama kokemus, samat kognitiiviset kyvyt, sama koulutus, samat näytöt, samat tavoitteet, sama työpersoonallisuus? Miten olet kaivanut kaiken tämän tiedon esiin tästä henkilöstä?

Vierailija
45/57 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun työnantaja haluaa sen pätevimmän tyypin, itselleen sopivimman. Eikä sitä joka TARVITSEE sitä työpaikkaa eniten.

Ei mikään. Muita syitä saattaa olla monia. Mutta syöpä niille, joiden mielestä TYÖTTÖMYYS on syy olla palkkaamatta joku.

Tosissasiko väität tietäväsi, että joku vei nenäsi edestä työpaikan vain koska hän ei ollut työtön? Kaikin muin tavoin olette tämän toisen hakijan kanssa yhtä kompetentteja - sama kokemus, samat kognitiiviset kyvyt, sama koulutus, samat näytöt, samat tavoitteet, sama työpersoonallisuus? Miten olet kaivanut kaiken tämän tiedon esiin tästä henkilöstä?

Tosissako kirjoitit viestisi vastineeksi tuohon sinun viestiäsi edeltävään viestiin? Oletko saanut töitä, vaikka luetunymmärtäminen sinulla vaikuttaa olevan kovin heikkoa. Kuka vei kenenkin nenän edestä työpaikan? Missä kohtaa niin sanottiin. Apua, olenko tulossa hulluksi?!!

Vierailija
46/57 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosissako kirjoitit viestisi vastineeksi tuohon sinun viestiäsi edeltävään viestiin? Oletko saanut töitä, vaikka luetunymmärtäminen sinulla vaikuttaa olevan kovin heikkoa. Kuka vei kenenkin nenän edestä työpaikan? Missä kohtaa niin sanottiin. Apua, olenko tulossa hulluksi?!!

Pahoittelut, oli napannut väärän viestin tuohon siteeraukseen.

Vierailija
47/57 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työttömällä ihmisarvoa?

Vierailija
48/57 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kokemuksia teillä työttömät ja työllistyneet on? Kuinka kauan olette hakeneet töitä ennen kuin on onnistanut?

Olin 9 vuotta työtön kunnes kaupunki työllisti palkkatuella vuodeksi. Tuon 9 vuoden aikana pari turhaa työkkärin kurssia ja kahdesti 9 e orjana joitain kuukausia. Nyt taas työttömänä toista vuotta. Ei tulevaisuuden näkymiä, ei haaveita. Jonkun verran teen työhakemuksia ja joskus niihin jopa vastataan ei. Yleensä ei edes vastata.

Melkein kuin omasta elämästä tuo työhistoria. Ei tulevaisuuden näkymiä eikä haaveita täälläkään. Ihanaa jos pitää vielä alkaa hakea ties kuinka monta paikkaa per kuukausi vaikka lopputulos on sama.

Vierailija
49/57 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harmillinen tilanne monella.

Vierailija
50/57 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa poikaa wtuttaa ?

Sinccis

Vierailija
51/57 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työllä ihmisarvoa?

Sinccis

Vierailija
52/57 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä nyt tuntuu ?

Sinccis

Vierailija
53/57 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain hakemuslomakkeissa kysytään, onko tuttuja talon sisällä ja ketä. Pitää varmaan tuntea vielä oikeanlainen henkilö, sillä työpaikan ilmapiirin pilaajan tunteminen ei välttämättä paranna mahdollisuuksia.  Virastoissa tuollaisen kysymyksen pitäisi olla kielletty, koska hieman nepotismin kaltaista meininkiä. Kelan työnhakulomakkeessa tämä taisi olla, joten turha yrittää sinne päästä.

Käytännössä tuo talon sisällä olevan henkilön tunteminen tarkoittaa suositusta. Eli kyllä sillä tyypiltä kysytään millainen sinä olet.

Vierailija
54/57 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeasti nautin työttömyydestä koska työ on minulle vain keino rahoitttaa toimintaani. Työttömyys on kuitenkin monelle häpeä ja sama tunne projisoitiin myös minuun työttömänä ollessani.

Vierailija
55/57 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon siitä keneltä kysyy. Kuitenkin tietenkin ihmisellä on ihmisarvo. Kun töitä ei tule riittämään kaikille noiin jotain muuta kuin potkimista ja orjuutusta ihan juuri siksi että ihminen se on työtönkin.

Hyvin harva laiskuuttaan vaikka ideologisista työttömistä saa raflaafat otsikot. Todellisuudessa suurin osa työttömistä lähtisi heti töihin jos vain saisi palkkaa maksavan paikan.

Vierailija
56/57 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen järkeä kaikkien hakea työpaikkoja joita on vain rajallinen määrä-

ja joihin ei ole mitään realistisia mahdollisuuksia tulla valituksi?

Vierailija
57/57 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen järkeä kaikkien hakea työpaikkoja joita on vain rajallinen määrä-

ja joihin ei ole mitään realistisia mahdollisuuksia tulla valituksi?

Tilanteessa, jossa suositaan jo työssä olevia ei työttömien kannata olla aktiivisia, koska tuskin saavat paikkaa ja aktiiivimallin leikkuri rankaisee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi