Ei enää töitä ja työnhakua. Kamelinselkä katkesi.
Kiitos rekrytoijat työssäolevien suosimisesta ja kiitos poliitikot tyhjistä puheista.
Jos itse olisin rekrytoija ottaisin haastateltavakseni työttömiä, jotka oikeasti tarvitsevat töitä, enkä vain niitä joilla on jo työ.
Ei se mitään. Jään työnhausta nyt pitkälle sairaslomalle. Sen jälkeen haen eläkettä ja työurani on taputeltu näin 37 vuotiaana. Onneksi ehdin tehdä sen verran töitä jo, että asuntolaina on maksettu ja elätän itseni kyllä muutaman satasen tuloilla. Itsemurhakin on käynyt mielessä, mutta enköhän minä voi olla ihan sallitusti yhteiskunnan elätti. Toivottavasti kesä on yhtä kaunis kuin viime kesäkin. Saa nauttia Suomessa kauniista kesäsäistä. Kyllä tässä pärjätään.
Kommentit (57)
Ajattelen tasan samoin, ikäkin on sama. Pieneläkkeitä myös nostetaan ja asumistuki on eläkeläisillä parempi, samoin verotus on vähäisempää. Miksi pyrkiä johonkin mihin ei pääse johtuen menneisyydestään.
Et ole ainoa. Itselläni on vielä vääränlainen luonne ja jään senkin takia muiden jalkoihin. Pitäisi olla täysin erilainen.
Samaa mietintää täällä. Työttömyyttä takana 1v ja 5kk ja nyt luovutin. Ymmärsin, että mua ei todellakaan kukaan halua töihin kun täytin 50 vuotta. Töitä olen tehnyt 16 vuotiaasta asti, välillä opiskellut samalla, se näköjään riittää tässä yhteiskunnassa. Pitäkää duuninne. En vaan keksi miten saisin eläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se työssä olevaltakaan onnistu. Paikan vaihtaminen näyttää ihan mahdottomalta, kun omassa talossa ei pääse etenemään ja muualle ei pääse, koska siellä omasta talosta tuleva (mies)väki on aina edellä.
Sulla on kuitenkin työpaikkka. Kommenttisi tähän keskusteluun on vähän kuin puukon vääntämistä selässä.
Kas kun työnantaja haluaa sen pätevimmän tyypin, itselleen sopivimman. Eikä sitä joka TARVITSEE sitä työpaikkaa eniten.
Työkulttuuri muuttui ja minusta tuli jätettä. Pitää kai yrittää johonkin valmennukseen tai psykologille, että voisi muuttua sopivammaksi enkä uupuisi. Työtä ei ole liikaa, mutta työkulttuuri on sietämätön.
Kannattaisi muutenkin miettiä enemmän siltä kannalta työllistymistä, että mitä lisäarvoa sinä voit antaa työnantajalle, eikä sitä mitä sinä saat jos pääset töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun työnantaja haluaa sen pätevimmän tyypin, itselleen sopivimman. Eikä sitä joka TARVITSEE sitä työpaikkaa eniten.
Mikä tekee työttömästä epäpätevän?
Ei mikään. Muita syitä saattaa olla monia. Mutta syöpä niille, joiden mielestä TYÖTTÖMYYS on syy olla palkkaamatta joku.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen tasan samoin, ikäkin on sama. Pieneläkkeitä myös nostetaan ja asumistuki on eläkeläisillä parempi, samoin verotus on vähäisempää. Miksi pyrkiä johonkin mihin ei pääse johtuen menneisyydestään.
Jäin tänä vuonna eläkkeelle, veroprosentti nousi yhdellä prosentilla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi muutenkin miettiä enemmän siltä kannalta työllistymistä, että mitä lisäarvoa sinä voit antaa työnantajalle, eikä sitä mitä sinä saat jos pääset töihin.
On kuule mietitty. On kuule oltu töissä vuosia sillä mentaliteetilla, että työnantajan parasta miettinyt... jne. Hoitanut työt vähän liiankin hyvin välillä...
TE toimistostakin sanottiin, että kyllähän tuolla taustalla pitäisi saada töitä.
Olet 37. Jos tutkintosi ei sinua työllistä tee uusi. Nim. Osa-aikaopiskelija-työnhakija-äiti-kotirouva- vapaaehtoistyöntekijä vuosimallia 75.
Täälläkin yksi luovuttanut, kun kerran ei kelpaa eikä natsaa, niin ei sitä loputtomiin jaksa hakata päätä seinään.
Vierailija kirjoitti:
Et kai tosissasi usko, että kaikki rekrytoinnit menee nappiin ja paras valitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin tänä vuonna eläkkeelle, veroprosentti nousi yhdellä prosentilla.
Jäitkö eläkkeelle töistä vai työttömyydestä? Kansaneläkettä ei veroteta mutta työmarkkintukea verotetaan. Jos pääsisin eläkkeelle niin käteen jäisi enemmän ja lisäksi asumislisää tulisi myös enemmän.
Sama luovuttaa työn hakemisessa. Tyhjän saa pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee työttömästä epäpätevän?
Ei mikään. Muita syitä saattaa olla monia. Mutta syöpä niille, joiden mielestä TYÖTTÖMYYS on syy olla palkkaamatta joku.
No kyllä varsinkin pitkäaikainen työttömyys saattaa hyvinkin tehdä ihmisestä epäpätevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai tosissasi usko, että kaikki rekrytoinnit menee nappiin ja paras valitaan?
Höhlä, ei tietenkään. Mutta ihan taatusti työnantaja valitsee sen jonka USKOO olevan itselleen sopivin. Se ei valitettavasti aina ole se joka haluaisi sitä paikkaa eniten.
Kun rekrytoijat tuli kuvioihin, työnsaanti loppui siihen. Kun ta valikoi, harvoin kävi niin ettei työtä saanut. Tosin, nyt olen 50+ eli kukaan ei palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siitä huolimatta ei ota sitä parasta, jos paras sattuu olemaan työtön sillä hetkellä. Esimerkiksi entisellä työpaikalla seurasin sivusta paria valintaa ja kyllä se valinta oli täysin käsittämätön. Valittiin kyllä määräaikaisesta, mutta niissäkin olisi ollut parempia tarjolla.
Jos valinta olisi aina parhaaseen osallistuva, silloin kaikki työt tehtäisiin hyvin, mutta kun ei tehdä. Virherekrytointeja tehdään jatkuvasti. Esimerkiksi itsellä jäi työttömyysaikana muutama paikka saamatta, luultavasti sen takia, että olin työtön. Voi ne, jotka sen takia jättivät rekrytomatta ja ottivat jonkun itsestään liikoja luulevan "olen hyvä kun en ole koskaan ollut työtön" -tyypin, tulla kysymään nykyiseltä työnantajaltani, että mitä menettivät. Työnantajani sanoisi, että menettivät erittäin paljon.
En luule itseäni korvamaattomaksi, mutta olen hyvä ja ahkera. Mulla luki joulun palkkanauhassa "lisäbonus ahkeralle työntekijälle", ihan ennalta ilmoittamatta, 400 euroa, vaikka en ole kuitenkaan mikään huippuyksilö, vaan ihan tavallinen toimihenkilö. Kesällä sain saman. Totta kai siitä menee jonkin verran veroa, mutta jäi siiät käteenkin. Minut siis valittiin, vaikka olin työtön. Hyvä valinta sekä työnantajan, että omasta mielestäni.
Ei se työssä olevaltakaan onnistu. Paikan vaihtaminen näyttää ihan mahdottomalta, kun omassa talossa ei pääse etenemään ja muualle ei pääse, koska siellä omasta talosta tuleva (mies)väki on aina edellä.