Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teidän perheessä kuluu viiniä pääsiäisenä?

Vierailija
18.04.2019 |

Onko pöydässä edes lammasta, jonka kanssa voi hieman viiniä siemailla?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, viini on pahaa ja liian vahvaa ruokajuomaksi (en tykkää olla pöhnässä).

Vierailija
22/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoda koskaan viiniä, se on kuin käynyttä mummon marjamehua, eikä koskaan syödä myöskään lammasta, se maistuu vanhalta kaiteelta (puiselta).

Pääsiäisen kunniaksi saatan ostaa mämmiä ja suklaamunia, mitään muuta ruokaan liittyvää perinnettä ei meillä ole koskaan pääsiäiseen kuulunut lapsuudenkodissakaan.

Vappuna on sitten itse tehty sima ja rinkelit, toki mun äidin tekemiä, itse en ole koskaan rinkulamunkkeja tehnyt. Simaa olen itsekin joskus tehnyt, mutta eipä se aina ole onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, olen töissä tienaamassa. Ehkä vappuna, ehkä ei.

Vierailija
24/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ankeaa porukkaa palstoilla! Ei tykkää viinistä, tai jos tykkää, niin ei voi ottaa kun on lapsia. Voi tsiisus. Onpa hyvä etten asu Suomessa, kyllä se on sen verran sarvikuonojen maa...

Vierailija
25/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä varmaan yhtään, ei oikein tykätä alkoholista. 

Vierailija
26/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Minä olen koko pääsiäisen töissä (sairaanhoitaja) ja mies käyttää kauan odotetut vapaat harrastuksiin kuten salilla käyminen ja lenkkeily.

Vierailija
27/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juoda koskaan viiniä, se on kuin käynyttä mummon marjamehua, eikä koskaan syödä myöskään lammasta, se maistuu vanhalta kaiteelta (puiselta).

Nää on jotenkin ihania kommentteja, et lammas maistuu puulta tai villasukalle, kun ei voida myöntää, et ei osta valmistaa lammasta. No kertoo kyllä tässä kaiken, jos siman teko on jo liian vaikeaa tai munkkien teko.

Vierailija
28/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viiniä tai lammasta. Alkoholia ei käytetä muutenkaan, ja nyt on meneillään ensimmäinen vuosi omakotitalossa. Miltei aikuinen poika on puhunut jo joulusta asti kuinka pääsiäisenä touhaillaan pihalla ja startataan grillikausi. Viikonloppuna siis rapsutellaan puutarhassa, laitellaan kukkapenkin pohjia kuntoon, paistellaan eri sorttisia makkaroita ja juodaan litratolkulla kahvia ja limsaa samalla kun odotellaan naapuruston pikkunoitia virpomaan.

Vierailija
29/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aikuisen käytös muuttuu siitä "yhdestä" lasillisesta, (joita siis oikeasti juodaan 3-4) vaikka aikuinen ei sitä itse huomaakaan. Anna lapselle raitis lapsuus.

Vierailija
30/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tippaakaan. (Eikä muulloinkaan.)

Vierailija
31/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aikuisen käytös muuttuu siitä "yhdestä" lasillisesta, (joita siis oikeasti juodaan 3-4) vaikka aikuinen ei sitä itse huomaakaan. Anna lapselle raitis lapsuus.

No se selittää, miten kaikki ranskalaiset, italialaiset, ym. ovat niin häiriintynyttä porukkaa - ne on joutuneet lapsena katselemaan, kun vanhemmat ryystää viiniä joka hiton aterialla, ja joskus vielä konjakkia tai grappaa siihen päälle! No, onneksi niissä maissa lapsillekin juotetaan laimennettua vinkkua, niin eivät pöhnäpäissään tajua, miten kova heidän kohtalonsa on.

Vierailija
32/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset isällään maanantaihin saakka, mulla tönikkä punaviiniä ja pari valkkaria, aion olla aika tuiterissa tänään ja huomenna. Maanantaina syödään pääsiäisateria ja silloin sivistynyt punaviinilasillinen lasten nähden.

Vierailija
33/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaan marinadiin ja kastikkeeseen menee varmaan pullollinen punaviiniä. En osaa sanoa, kuinka moni (meitä on 6 aikuista ruokailijaa eikä kukaan ole autolla liikkeellä) juo ruuan kanssa punaviiniä. 

Vierailija
34/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3L

Vierailija
35/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas juuri uunissa ja siihen meni 0.3 litraa alkoholitonta punaviiniä.

No hyi, sokerilitkua. Tiedäthän, että se alkoholi siitä kyllä haihtuu pois. Käytä hyvä ihminen kunnon viiniä lampaaseesi.

Vierailija
36/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on ankeaa porukkaa palstoilla! Ei tykkää viinistä, tai jos tykkää, niin ei voi ottaa kun on lapsia. Voi tsiisus. Onpa hyvä etten asu Suomessa, kyllä se on sen verran sarvikuonojen maa...

Jos elämä tuntuu ankealta ilman viiniä, on ongelma kyllä jossain muualla kuin niissä muissa "ankeissa" ihmisissä.

Vierailija
37/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karitsanpaisti on marinadissa, sen paistan huomenna, kylkeen hasselpackanperunat, lisukkeita ja punaviiniä. Tänään nautin illalla pullollisen hyvää kuohuviiniä, katson elokuvan ja nautin siivotusta kodista. Eläkeläisen olo on ihanaa.

Vierailija
38/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulu viiniä, eikä muutakaan alkoholia.

On maisteltu nuorena, ei enää tarvetta käyttää.

Vierailija
39/61 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä. Me emme yleensäkään käytä alkoholijuomia, mutta kaapissa on yksi lahjaksi saatu punaviinipullo. Jos mies ostaa lampaanlihaa kaupasta, voisi sitä viiniä käyttää lihan marinointiin. Katsotaan.

Vierailija
40/61 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä just teen kauppalistaa Alkoon. Ostan kaksi pulloa valkkaria ja vaikka ei kysyttykään niin ostan myös kossua kaksi isoa pulloa. Paikanpäällä voi tulla mieleen ostaa jotain muutakin.

Lammasta ei ole ruokapöydässä vaan kanaa. Lauantaina on lapsia käymässä niin silloin ei naukkailla.

Meillakin on lauantaina lapsia (3 alle kouluikaista) mutta eipa mulle tullut edes mieleen, etteiko otettaisi alkoholia kun grillataan... (Eika ole tullut mieleen lasten vanhemmillekaan.) Meilla tosin "naukkailu" ei tarkoita kossupullon kietaisemista huiviin, vaan paria lasia viinia ruuan kanssa. 

Lapset ovat tottuneet pienesta pitaen siihen, etta aikuiset voivat ihan hyvin ottaa muutaman lasin alkoholia myos lasten seurassa ilman sen suurempia traumoja. Nain ei tehda alkoholista mitaan hirviota, joka pitaa pitaa lapsilta piilossa, vaan opetetaan etta on ihan ookoo ottaa lasi tai kaksi "aikuisten juomaa" lasten ollessa paikallakin.

Ymmärrän kyllä, mutta itse olen mummo ja voin juoda viinini silloin, kun olen itsekseni.

Hyvää pääsiäistä 🌼

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän