Hiusten värjäys raskaana, apua
Olen 15 viikolla ja haluaisin värjätä tyvikasvun piiloon. Vaalentaa. En löydä varmaa tietoa siitä onko se turvallista. Tekisin sen kotona L'Orealin kestovärillä.
Voinko värjätä? Olen kaasona 2 viikon päästä ja tyvi on tällä hetkellä maantien harmaa ☹️
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti en osaa laittaa raitoja eikä ole varaa kampaajalle nyt kun on tärkeitä menoja.
Tämän jälkeen en varmaan värjää enää raskauden aikana. Mietin vielä uskallanko.
Ap.
En ymmärrä, miksi pitää riskeerata oman lapsen terveys. Ei kyllä omalla puolisolla olisi tuollainen tullut mieleenkään . Jos vaimoni tekisi tuollaista, niin jättäisin hänet. Miten joku aikuinen ihminen laittaa oman oman ulkonäön oman lapsen terveyden edelle?
Vierailija kirjoitti:
On turvallista. Itsekin värjännyt joka raskaudessa hiuksiani. Ei se sun päästäsi lapselle imeydy.
Näin se tyhmyys lisääntyy.
Miksi sinun mielestäsi hiusväri ei imeydy äidiltä sikiölle? Mihin perustuu kipulaastareiden tai nikotiinilaastareiden toiminta? Entä miksi joitakin voiteita EI saa käyttää raskaana ollessa? Voisiko vastaus olla se, että iho on erittäin läpäisevä elin. Sen kautta voidaan antaa lääkkeitä, hoitaa ihmistä, sekä myrkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä logiikka noissa raidoissa? Kyllä mä ainakin laitan ne ylhäältä asti, ihan sama sitten värätä koko tukka. Mutta tällä palstallahan ei tunnetusti raskaana ollessa saa tehdä mitään, pitää olla herkkä kukkanen, syödä pelkkiä vihanneksia ja maata kotona silittelemässä masua, kun on se niin ihmeellistä olla paksuna.
Pah. Anna mennä ap, ei se väräys mitään haittaa, pelkkää hysteriaa taas.
No meille joillekin on katsos tärkeää oman lapsen hyvinvointi, eikä oma ulkonäkö. En ymmärrä kommenttiasi. Jokainen ihminen ymmärtää kyllä , että kemikaalit imeytyvät elimistöön. Vaikkei kaikkia suosituksia tuijotakaan hysteerisenä, niin ei se sitä tarkoita, että täytyy vetää hiusväri päähän raskaana ollessa tai juoda alkoholia. Maalaisjärkeä voi kyllä käyttää .
Kampaajalla raidoitetaan pitkä tukkani aina kuuden viikon välein, läpi koko raskauden. Oma päänahkakin on voinut jo vuosia paremmin, kun ennen levitin itse vaalennusvärin koko päähän! Nyt kun kampaajalla raidoitetaan, niin väri ei oikeastaan koske päänahkaa juuri lainkaan. Muutenkin kivaa hemmottelua nuo kampaamokäynnit näin raskauden aikana! :)
En värjännyt raskausaikana ja olen päätöksestäni äärettömän onnellinen. Tyvikasvu -hetki kesti vähän aikaa ja lopulta tajusin, että hiukset alkaa voimaan paremmin, kun ei jatkuvasti värjää. Nyt olen ollut jo 6 vuotta värjäämättä ja hiukseni eivät koskaan ole olleet näin hyväkuntoiset! :)
... mutta ehdoton EI raskaana värjäämiseen. Hui. Sun pieni "kärsimysten hetki" voi ihan aidosti ja oikeasti vaurioittaa sitä pientä lasta sisälläsi. Kyllä, kyllä se voi!
Ei todellakaan ole turvallista. Miksi jaat täällä väärää tietoa ja vielä näin vakavasta aiheesta? Kyllä se hiusväri todellakin voi imeytyä.