Hiusten värjäys raskaana, apua
Olen 15 viikolla ja haluaisin värjätä tyvikasvun piiloon. Vaalentaa. En löydä varmaa tietoa siitä onko se turvallista. Tekisin sen kotona L'Orealin kestovärillä.
Voinko värjätä? Olen kaasona 2 viikon päästä ja tyvi on tällä hetkellä maantien harmaa ☹️
Kommentit (26)
Värjääminen on kyllä tarpeetonta kemikaalialtistusta. Koska koko päähän laitettavat hiusvärit pääsevät koskettamaan päänahkaan, niiden sisältämät haitalliset aineet voivat sitä kautta imeytyä raskaana olevan naisen elimistöön. Siksi niiden käyttöä suositellaan vältettäväksi tai käytettäväksi korkeintaan satunnaisesti.
Hiusten raidoittaminen on raskausaikana kokovärjäystä suositeltavampi vaihtoehto, sillä raidat eivät kosketa ”juureen saakka”.
Vierailija kirjoitti:
On turvallista. Itsekin värjännyt joka raskaudessa hiuksiani. Ei se sun päästäsi lapselle imeydy.
Itse asiassa kyllä voi imeytyä, jos väriä laittaa päänahkaan.
Jos päädyt värjäämään hiuksesi raskaana ollessasi, muista että raskausajan hormonimyrsky vaikuttaa myös hiuksiin.
Oma vakioväri voi käyttäytyä oudosti. Platinanvaaleista raidoista saattaa tulla pääsiäistipunkeltaiset. Pirteä punainen ehkä vinksahtaa villiksi violetiksi. Varovaisen kannattaa kokeilla väriä ensin pieneen hiustupsuun huomaamattomassa kohdassa.
Laita raitoja, ei ole yhtä huono juttu, kun kemikaalit ei pääse päänahkaan kiinni. Toki hengität niitä höyryjä siinä odotellessa, mutta ei ole yhtä paha.
Vierailija kirjoitti:
Jos päädyt värjäämään hiuksesi raskaana ollessasi, muista että raskausajan hormonimyrsky vaikuttaa myös hiuksiin.
Oma vakioväri voi käyttäytyä oudosti. Platinanvaaleista raidoista saattaa tulla pääsiäistipunkeltaiset. Pirteä punainen ehkä vinksahtaa villiksi violetiksi. Varovaisen kannattaa kokeilla väriä ensin pieneen hiustupsuun huomaamattomassa kohdassa.
Ei kai ne hormonit uiskentele kuollutta ihosolukkoa pitkin? Hiukset eivät ole eläviä, joten vähän ihmettelen miten se latva tietää mitä päänahassa tapahtuu? En siis tiedä, ihmettelen vain.
En tekisi ollenkaan värjäystä raskaana ollessa.
https://www.vau.fi/raskaus/elamantavat-raskauden-aikana/varjata-vai-ei/
https://www.tukkatalo.fi/2014/05/hiusten-varjaminen-raskaus-tai-imetysa…
Mitä jos ostaisit sävyttävän hiusnaamion? Nykyään myydään ihan marketeissa. Laitat edellisenä iltana päähän.
Mikä logiikka noissa raidoissa? Kyllä mä ainakin laitan ne ylhäältä asti, ihan sama sitten värätä koko tukka. Mutta tällä palstallahan ei tunnetusti raskaana ollessa saa tehdä mitään, pitää olla herkkä kukkanen, syödä pelkkiä vihanneksia ja maata kotona silittelemässä masua, kun on se niin ihmeellistä olla paksuna.
Pah. Anna mennä ap, ei se väräys mitään haittaa, pelkkää hysteriaa taas.
Vierailija kirjoitti:
On turvallista. Itsekin värjännyt joka raskaudessa hiuksiani. Ei se sun päästäsi lapselle imeydy.
Kyllä imeytyy pään verenkierron kautta. Ja vetyperoksidihöyryjen hengittäminenkään ei ole hyväksi. Juhliin voi laittaa värjäävän hiusnaamion, pysyy hyvänä pari päivää. Tai sitten raidat, jolloin tuleva juurikasvukaan ei erotu jatkossa yhtä rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä logiikka noissa raidoissa? Kyllä mä ainakin laitan ne ylhäältä asti, ihan sama sitten värätä koko tukka. Mutta tällä palstallahan ei tunnetusti raskaana ollessa saa tehdä mitään, pitää olla herkkä kukkanen, syödä pelkkiä vihanneksia ja maata kotona silittelemässä masua, kun on se niin ihmeellistä olla paksuna.
Itse raidoitan hiuksia kampaajalla eikä väriä kyllä päänahkaan laiteta eikä ihan tyveen edes.
Raidoilla pystyy muutenkin pidentämään värjäysväliä. Itse raidoitan kerran pari vuodessa oman hiusvärin molemmin puolin sävyjä.
Pysyy hiukset hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Raidat alkaa 1cm päänahasta, se niissä on ideana. Ja hiustenvärjäys ei ole terveellistä meille aikuisillekaan, mutta jokainen saa itse ottaa haluamansa riskit, kuten vaikka alkoholin tai nuuskankin osalta. Sen sijaan sikiötä ei tulisi turhaan altistaa myrkyille kehityshäiriöriskin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse raidoitan hiuksia kampaajalla eikä väriä kyllä päänahkaan laiteta eikä ihan tyveen edes.
Raidoilla pystyy muutenkin pidentämään värjäysväliä. Itse raidoitan kerran pari vuodessa oman hiusvärin molemmin puolin sävyjä.
Pysyy hiukset hyvässä kunnossa.
Sama. Oma väri on maantienharmaa, joten en kokonaan halua luopua värjäämisestä, mutta haluan minimoida kemikaalialtistuksen, koska hiusvärit ihan tutkitusti eivät tee hyvää aikuisellekaan ihmiselle.
Ite varmaan käyttäisin peruukkeja jos olisin raskaana. Käytän muutenkin, jos järkky juurikasvu tai muuten vain huono hiuspäivä.
Mites sävyteshampoot mitä kaupoissa myydään? Ovatko ne yhtään kevyempiä?
Kyllä minä kerran kuussa olen värjännyt tyvikasvua koko raskauden.
Valitettavasti en osaa laittaa raitoja eikä ole varaa kampaajalle nyt kun on tärkeitä menoja.
Tämän jälkeen en varmaan värjää enää raskauden aikana. Mietin vielä uskallanko.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Itse siirryin kasviväreihin👌
Kasviväritkin ovat kemikaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Itse siirryin kasviväreihin👌
Kasvivärit ei ole sen turvallisempia.