Miksi narsistin hampaisiin pitää jäädä 20 vuodeksi?
Oon niin paljon kuullut ja lukenut narsistin uhriesta, et kuinka vaikeaa ja tuskaista se oli jättää narsisti ja aloittaa oma elämä.
Mm. Lasten takia. Juu on varmaan hyvä fiilis lapsilla eivätkä aisti mitään siitä, että vanhemmat eivät todellakaan rakasta toisiaan.
Ketään uhria väheksymättä en vaan ymmärrä minkä takia viimeistään siinä vaiheessa, kun kumppani paljastuu narsistiksi, ei voi vaan vuokrata omaa kämppää ja hankkiutua tyypistä eroon ASAP!
Miten siinä se meneekin "18-vuotta narskun kanssa ja nyt ihan hajalla"?
Ja vielä se, että antaa hänen hajottaa itsensä, siitä huolimatta, että tietää narskun olevan pahasti sairas?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni oli juuri tuollaisen narsistin uhri. Heidän suhteensa kesti lähemmäs 15 v ja kun ystäväni viimein jätti hänet, narsisti seuraili ja otti yhteyttä häneen vielä vuosikausia eron jälkeen. Tunki jopa ystäväni ja tämän uuden miehen häihin! Ihmettelen minkä takia ystäväni joka kerta kertoi tuolle narsistille uuden osoitteensa/antoi puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa. Sitten valitti miten ahdisti kun ukko laittoi jatkuvasti viestiä ja kyttäsi kodin ulkopuolella. Taisi vain nauttia huomiosta ja halusi että narsisti roikkuu edelleen perässä. Sairasta.
Osoite ja numero on nykyään helppo löytää netistä. Itsekin yritin piilottaa tietojani, mutta aina ne jotain kautta pullahtivat netissä esiin! Ei siihen pelkkä väestörekisterikielto auta. Ja jos on lapsia ja yhteishuoltajuus, tiedot on pakkokin antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narskun kynsistä irrottautuminen vaatii ihan järjettömiä määriä henkisiä voimavaroja. Narsistit ovat myös mahdottoman hyviä manipuloimaan, ja saavat helposti uskoteltua, että toinen ei tule pärjäämään ilman narskua jne
Just tää on se mikä ei mee mun kaaliin.
Vaatii ihan järjettömiä voimavaroja lähteä pois pahantahtoisen manipuloija kiusaajan luota kenen seurassa kidut?
Kyllä. Voin avata tätä sulle ihan omalla kokemuksella. Se narsku löi pöytään laskelmat, että minä en pärjää lasten kanssa ja hän vie sen avulla lapset etten näe heitä enää ikinä. Kertoi yksityiskohtaisesti miten hän sen tekee. Sai mut myös uskomaan, että mä en pärjää omillani ja tarvin narskua. Uhkasi viedä kaiken mitä mulla on ja järjestää asiat niin, että mulle ei jää ketään edes mun omasta perheestä. Uhkasi myös tappaa mut ja saada sen näyttämään onmettomuudelta, jos lähden tai jos lähden ja jätän lapset hän satuttaa heitä. En kerta kaikkiaan uskaltanut lähteä, kun hän uhkasi tappaa mut ja satuttaa lapsia ja mä en vieläkään epäile, että jos hän saa tietää missä me ollaan hän tulee tämän toteuttamaan. Me paettiin turvakotiin yöllä, kun mies nukkui. Sen jälkeen oikeuteen ja mies menetti huoltajuuden ja oikeuden lapsiin ja me muutettiin muualle ja nimi vaihtoon kaikilla. Katkoin välit kaikkiin kavereihinkin, että kukaan heistäkään ei voi kertoa missä olen. Koululla on tieto mitä on tapahtunut ja kielto antaa mitään tietoa, jos joku muu kuin minä soittaa. Edes poliiseille ei saa antaa tietoa vaan heidät ohjataan soittamaan minulle. Somessa olen keksityllä nimellä ilman kuvia ja kaverina on perheestä vain siskoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narskun kynsistä irrottautuminen vaatii ihan järjettömiä määriä henkisiä voimavaroja. Narsistit ovat myös mahdottoman hyviä manipuloimaan, ja saavat helposti uskoteltua, että toinen ei tule pärjäämään ilman narskua jne
Just tää on se mikä ei mee mun kaaliin.
Vaatii ihan järjettömiä voimavaroja lähteä pois pahantahtoisen manipuloija kiusaajan luota kenen seurassa kidut?
Kyllä. Voin avata tätä sulle ihan omalla kokemuksella. Se narsku löi pöytään laskelmat, että minä en pärjää lasten kanssa ja hän vie sen avulla lapset etten näe heitä enää ikinä. Kertoi yksityiskohtaisesti miten hän sen tekee. Sai mut myös uskomaan, että mä en pärjää omillani ja tarvin narskua. Uhkasi viedä kaiken mitä mulla on ja järjestää asiat niin, että mulle ei jää ketään edes mun omasta perheestä. Uhkasi myös tappaa mut ja saada sen näyttämään onmettomuudelta, jos lähden tai jos lähden ja jätän lapset hän satuttaa heitä. En kerta kaikkiaan uskaltanut lähteä, kun hän uhkasi tappaa mut ja satuttaa lapsia ja mä en vieläkään epäile, että jos hän saa tietää missä me ollaan hän tulee tämän toteuttamaan. Me paettiin turvakotiin yöllä, kun mies nukkui. Sen jälkeen oikeuteen ja mies menetti huoltajuuden ja oikeuden lapsiin ja me muutettiin muualle ja nimi vaihtoon kaikilla. Katkoin välit kaikkiin kavereihinkin, että kukaan heistäkään ei voi kertoa missä olen. Koululla on tieto mitä on tapahtunut ja kielto antaa mitään tietoa, jos joku muu kuin minä soittaa. Edes poliiseille ei saa antaa tietoa vaan heidät ohjataan soittamaan minulle. Somessa olen keksityllä nimellä ilman kuvia ja kaverina on perheestä vain siskoni.
No sähän toimit hienosti ja loistavasti ja niinkuin olettaa sopii, etkä jäänyt odottelemaan, että lapset ovat täysi ikäisiä jne. Sinne narskun hampaisiin.
Niin no, kun on narsistin LAPSI niin vähän vaikea pikkutaaperona ”voimaantua ja lähteä kävelemään”.
Mäkin olin pakosta isäni hakattavana 18 vuotta. Todell julma sadisti ja raakaa väkivaltaa. Kellekään ei voonut kertoa tai pyytää apua kun isä oli ihannut tap-paa jos noin teen. Ja yritti kyllä paei kertaa tap-paa miutenkin kun kuristi lastaan liian kovaa ja taju lähti.
Mun äiti on 67 v ja yhä edelleen isäni pieksettävänä. Narsistin uhri PELKÄÄ. Äitinikään ei ole uskaltanut koskaan olla mistään eri mieltä tai vastustaa narsistia mitenkään - turpaan tulee.
Voi olla että isäni on vähän pahempikin kuin narsisti tuon raivoisan väkivallan takia. Itse en ole väleissä isääni ollut vuosikymmeniin mutta äitini koko elämän pilallemeno toki harmittaa minuakin.
Yksi syy kaikkien edellä mainittujen lisäksi on se, että kukaan ei usko sinua eli et saa mitään henkistä tukea lähtöön. Päinvastoin, jopa lähipiirisi ja oma sukusi voi olla niin sen päälle päin hurmaavan narskun lumoissa. Kaikki he saattavat tolkuttaa sinulle, millaisen täydellisen unelmatyypin olet jättämässä, olen tekemässä elämäsi virheen ja syy kaikkeen on ainoastaan sinussa. Etkä enää itsekään tiedä mitä uskoa. Jopa siinä vaiheessa kun minua oli lyöty vieläpä raskaana ollessani ja sain keskenmenon, lähisukulaiseni vain vähätteli asiaa. Samoin tehtiin perheneuvolassa! Piti mennä turvakotiin asti, että minua ensimmäisen kerran kuultiin ja kuunneltiin. Vaati ihan uskomattoman voimanponnistuksen päästä sinne asti, kun tuntui, että koko maailma on minua vastaan ja estää minua lähtemästä.
No minäpä kerron, kokemuksen rintaäänellä:
sen narsistin luokse jäädään, koska
-vaikka se hakkaa ja haukkuu minua, saan kuitenkin valtavasti nautintoa siitä, kun näen miten muut naiset ja jotkut miehetkin sitä pelkäävät
-tiedän, etten koska itse pysty saavuttamaan sitä menestystä ja vaurautta, mitä narsistin siivellä saan
-se pinnallinen glamour ja ulospäin näkyvä kulissi on vain erittäin viettelevää, aika moni haluaa paistatella sellaisessa ihailussa, olipa kulissin takana minkälainen hvtti tahansa
Siinä joitakin syitä, joita olen kuullut rehellisiltä narskujen uhreilta. Tuon hakkaajan kanssa seurustellut nainen, otti sittemmin rauhallisen, kunnon miehen, mutta silti itkee narskunsa perään vieläkin. Kakkosrouva sietää kaiken henkisen alentamisen ja kotiin tuodut hrat, ja esittää ettei välitä, riittää kun on Kelly-laukku kädessä ja kultaa ja timatteja korvissa. Kolmas mimmi vietti parhaat vuotensa Helsingin pintaliidossa ja julkisuudessa, nyt asuu erakkona muaseuvvulla.
Vierailija kirjoitti:
-vaikka se hakkaa ja haukkuu minua, saan kuitenkin valtavasti nautintoa siitä, kun näen miten muut naiset ja jotkut miehetkin sitä pelkäävät
-tiedän, etten koska itse pysty saavuttamaan sitä menestystä ja vaurautta, mitä narsistin siivellä saan
-se pinnallinen glamour ja ulospäin näkyvä kulissi on vain erittäin viettelevää, aika moni haluaa paistatella sellaisessa ihailussa, olipa kulissin takana minkälainen hvtti tahansa
Siinä joitakin syitä, joita olen kuullut rehellisiltä narskujen uhreilta. Tuon hakkaajan kanssa seurustellut nainen, otti sittemmin rauhallisen, kunnon miehen, mutta silti itkee narskunsa perään vieläkin. Kakkosrouva sietää kaiken henkisen alentamisen ja kotiin tuodut hrat, ja esittää ettei välitä, riittää kun on Kelly-laukku kädessä ja kultaa ja timatteja korvissa. Kolmas mimmi vietti parhaat vuotensa Helsingin pintaliidossa ja julkisuudessa, nyt asuu erakkona muaseuvvulla.
Eli lähes kukaan narsistien uhreista ei loppujenlopuksi ole mitään uhreja, koska sallivat ja näköjään usein haluavatkin kaiken sen tapahtuvan.
Narsisti osaa valita sopivan uhrin.
Vierailija kirjoitti:
"Uhreiksi" yleensä valikoituvat he, jotka ovat itsekin alkujaan vähän "heikompia" syystä tai toisesta.
Ei edes valikoidu. Tämä on älytön myytti.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy kaikkien edellä mainittujen lisäksi on se, että kukaan ei usko sinua eli et saa mitään henkistä tukea lähtöön. Päinvastoin, jopa lähipiirisi ja oma sukusi voi olla niin sen päälle päin hurmaavan narskun lumoissa. Kaikki he saattavat tolkuttaa sinulle, millaisen täydellisen unelmatyypin olet jättämässä, olen tekemässä elämäsi virheen ja syy kaikkeen on ainoastaan sinussa. Etkä enää itsekään tiedä mitä uskoa. Jopa siinä vaiheessa kun minua oli lyöty vieläpä raskaana ollessani ja sain keskenmenon, lähisukulaiseni vain vähätteli asiaa. Samoin tehtiin perheneuvolassa! Piti mennä turvakotiin asti, että minua ensimmäisen kerran kuultiin ja kuunneltiin. Vaati ihan uskomattoman voimanponnistuksen päästä sinne asti, kun tuntui, että koko maailma on minua vastaan ja estää minua lähtemästä.
Minkä takia siihen tarvitsee jonkun suhteen ulkopuolisen asioista pihalla olevan hyväksynnän ja tuen, kun tietää itse miten se lähteminen ja eroaminen on kuitenkin ainoa ratkaisu?
Musta tuntuu, että jonkinlaisella draamalla ja huomionhaulla on jokin osa näissä narsku ja sen uhri jutuissa ja siinä miksi se on niin peeeerkelee hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
jotenkin huvittaa pyöritellä sitä narsistia kun se ei tajua että se ei pelaa minua vaan minä pelaan sitä
Silloin ei ole kyseessä narsisti. Narsisteja ei pyöritellä.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uhreiksi" yleensä valikoituvat he, jotka ovat itsekin alkujaan vähän "heikompia" syystä tai toisesta.
No ei itseään täysin kunnioittava ja vahva persoona kauan kattele mitään narsistia tai ota sellasta vakavissaan yms jää sinne hampaisiin tai anna sen kaiken tapahtua + tietää ennakkoon jo, että ihmiset eivät aina ole sitä miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jotenkin huvittaa pyöritellä sitä narsistia kun se ei tajua että se ei pelaa minua vaan minä pelaan sitä
Silloin ei ole kyseessä narsisti. Narsisteja ei pyöritellä.
t.kristallikissa
Kaikesta huolimatta narsistit eivät ole kovin fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lähes kukaan narsistien uhreista ei loppujenlopuksi ole mitään uhreja, koska sallivat ja näköjään usein haluavatkin kaiken sen tapahtuvan.
Väärin. Noissa keisseissä kyseessä ei ole ollut narsisti.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia siihen tarvitsee jonkun suhteen ulkopuolisen asioista pihalla olevan hyväksynnän ja tuen, kun tietää itse miten se lähteminen ja eroaminen on kuitenkin ainoa ratkaisu?
Musta tuntuu, että jonkinlaisella draamalla ja huomionhaulla on jokin osa näissä narsku ja sen uhri jutuissa ja siinä miksi se on niin peeeerkelee hankalaa.
Mitä ihmettä? Normaali ihminen ei halua loukata ketään, ei edes narsistia, ja siksi tarvitsee tukea sille, että vaikka narsisti nyt suuuttuukin, ei tee mitään väärin.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei itseään täysin kunnioittava ja vahva persoona kauan kattele mitään narsistia tai ota sellasta vakavissaan yms jää sinne hampaisiin tai anna sen kaiken tapahtua + tietää ennakkoon jo, että ihmiset eivät aina ole sitä miltä näyttää.
Nuo eivät liity persoonan vahvuuteen millään lailla.
t.kristallikissa
Ihan sama onko kyseessä täysnarsku vai mikä mut koko homman pointtina mulla oli sen täyden vastuun ottaminen omasta elämästä ja siitä mitä siinä antaa/ei anna tapahtua!
Loppukädessä kaikki omassa elämässä kumpuaa omasta itsestä.
Alistava ja manipuloiva ihminen saa uhrinsa uskomaan, että elämä ilman häntä on vielä hirveämpää ja että kukaan ei rakasta uhria. Että ”narsisti” on armollinen jaksaessaan katsella sellaista surkeaa kakkaläjää. Siitä on vaikeaa lähteä, etenkin kun ”narsisti” usein onnistuu katkomaan uhriltaan ne viimeisetkin terveet ihmissuhteet, joissa uhri voisi kokea ymmärrystä, arvostusta ja välittämistä. Käsitys itsestä ja maailmasta muuttuu todella julmaksi ja todellisuus vääristyy tyystin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama onko kyseessä täysnarsku vai mikä mut koko homman pointtina mulla oli sen täyden vastuun ottaminen omasta elämästä ja siitä mitä siinä antaa/ei anna tapahtua!
Loppukädessä kaikki omassa elämässä kumpuaa omasta itsestä.
Niin, sellaisille ihmisille, kuin sinä, joita ei kiinnosta tuottavatko he muille pahan olon vaiko eivät tuohan onkin ihan toimiva elämänohje. Monilla lähtöä myrkyllisestä ihmissuhteesta vaikeuttaa se, että he ajattelevat ansainneensa toisen vihan, eivätkä halua itse satuttaa vihaajaa.
t.kristallikissa
Narsku ei kaihda mitään keinoja. Narskusta erossa joudut ottamaan ison riskin, et pelkästään omasta vaan lastesi puolesta myös.. Haagan perhepuukottaja on tästä esimerkki.