Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä siivoan - mies ei

Vierailija
17.04.2019 |

En tiedä sitten avaudunko turhasta, koska joidenkin miehet eivät tee mitään, edes pyynnöstä. Mutta on pakko vähän avautua jonnekkin.
Siivosin siis maanantaina koko asunnon lattiasta kattoon. Pesin tyynyt ja peitot, imuroin, pesin lattiat, siirsin huonekalut ja pesin niiden takaa, tamppasin matot, pyyhin kaapit yms yms. Tein vielä ruokaakin, kun mies tuli töistä. Ilta menee ihan mukavasti.
Kuitenkin seuraavana päivänä kun tulen töistä kotiin ja alan siivoamaan ja raivaamaan. Tajusin, että minähän siivosin eilen. Nyt kuitenkin jo keittiössä on jätetty haisemaan eilisen ruuan jämät, leivänmurusia, likaiset voiveitset, mehua. Olohuoneen lattialla on laskun kirjekuori, likaiset sukat, sohvapöydällä on tahroja ja mehuläikkiä, samoin makuuhuoneen yöpöydällä. Olohuoneen lattialla on hiekkaan, koska kävelty kengillä, lipastonpäällä roskia ja kuitteja jne. Alkoi v*tuttaan ihan suunnattomasti. Ymmärrän että elämisen merkkejä tulee, mutta tuo on vain huolimattomuutta ja laiskuutta. En jaksa tulla aikuisen ihmisen perässä ja siivota hänen jälkiään tai aina valittaa, keskustella tai pyytää. Tuntuu kuin olisin välillä aikuisen ihmisen äiti. En kuitenkaa suorista maton hapsuja vaan haluan, että koti on perus siisti.
Täällä on varmaan satoja keskusteluja samasta asiasta ja joidenkin miehet eivät tee mitään, mutta haluan vaan avautua johonkin. V*tuttaa, että ylipäätänsä monet miehet olettavat, että nainen hoitaa kodin tai ainakin suurin osa. Kuinka monen mies esimerkiksi vaihtaa automaattisesti omatoimisesti vessan käsipyyhkeen? Tuntuu, että vain minulla on vastuu näistä asioista, vaikka kuitenkin kulut menevät puoliksi. Yhtälailla kodin asiat kuuluvat miehillekkin. Olen vain väsynyt.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo on niinpäin että minä siivoan ja muija & lapset sotkee. Lapset sentään saa välillä siivoamaan.

Vierailija
22/36 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten on vaikea ymmärtää että arkipäivinä ei jaksa siivota ja viikonloppuja ei voi uhrata niin turhaan kuin siivoaminen.

Ihan läpällä heitin tämän mutta huumori on sellainen asia ettei sitä kaikki ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni ei koskaan leikkaa ruohoa eikä pensasaitaa, ei kanna mökillä saunavettä eikä tee polttopuita. Auton renkaiden vaihto on mahdoton tehtävä samoin lumen kolaaminen. Ei meillä ole tullut koskaan sanomista siitä, että en siivoa kotona. En varmaan saisi edes imuroida jos yrittäisin.

No noinhan se toimii, kun on kaksi fiksua ihmistä. 

Ei ehkä ihan balanssissa ole jos toinen vaihtaa renkaat ja kantaa mökkivedet, mutta ei saa edes banaaninkuoriaan itse roskiin. Oikeastiko kuvittelet että kaikkiin kodin siivoustöihin, pyykkiin yms., silloin kun toinen on kädetön sika, menee vastaava aika kuin noihin viestissä lueteltuihin satunnaispuuhasteluihin?

Vierailija
24/36 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän suhde on vasta alussa, niin mieti tarkkaan, miten kauan jaksat tuota. Mies ei tuosta muutu ja siivoat miehen jälkiä vielä 50 vuoden kuluttuakin.

Jooo mutta ajattele jos se mies olisii samanlaiiinen kuin sinää. Siinä voiisi tunnnekuohut eskaloiitua ja pahaaasti.

Vierailija
25/36 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni opettaa alussa miehensä täyshoidon palvelutasoon. Sitten ihmetellään vuosien kuluttua, miksi toinen ei tee mitään.

Meillä muuten käy kerran kuussa. Ei sitä lattiaa sen useammin tarvitse pestä.

Vierailija
26/36 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ymmärrän, että siisti koti luo viihtyisyyttä.

-Se mihin on aikaa niin siihen huomio kiinnittyy.

-Jotkut ihmiset ovat luonnostaan järjestyksen ihmisiä. Toiset ovat suurpiirteisiä.

-Olen huomannut, että epäjärjestys ja tavallisuus luovat leppoisaa tunnetta kotiin sekä ihmisiin.

Vierailija
27/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kuten niille kaikille muillekin valittajille: itsepähän miehenne valitsette. Maailmassa on paljon miehiä, joille on itsestäänselvyys elää siististi ja osallistua tasavertaisesti kodin töihin. Sinä olet itse valinnut elää tämän miehen kanssa.

Ymmärrän tämän kyllä ja itsehän olen tässä suhteessa vieläkin. Mutta en haluaisi erota siivoamisen takia, kun mies on muuten hyvä. 

Ja tavatessamme hänen oma asuntonsa oli siisti ja hän huolehti siitä. Taisin yhteenmuuton jälkeen tehdä enemmän ja mies tottui.

Ap

Noniin, sitten tyydyt siihen millainen mies on.

Vierailija
28/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies siivoaa, nainen vaan valittaa että mies tekee sen väärin.

Vierailija
29/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni ei koskaan leikkaa ruohoa eikä pensasaitaa, ei kanna mökillä saunavettä eikä tee polttopuita. Auton renkaiden vaihto on mahdoton tehtävä samoin lumen kolaaminen. Ei meillä ole tullut koskaan sanomista siitä, että en siivoa kotona. En varmaan saisi edes imuroida jos yrittäisin.

No noinhan se toimii, kun on kaksi fiksua ihmistä. 

Ei ehkä ihan balanssissa ole jos toinen vaihtaa renkaat ja kantaa mökkivedet, mutta ei saa edes banaaninkuoriaan itse roskiin. Oikeastiko kuvittelet että kaikkiin kodin siivoustöihin, pyykkiin yms., silloin kun toinen on kädetön sika, menee vastaava aika kuin noihin viestissä lueteltuihin satunnaispuuhasteluihin?

Kaksi FIKSUA ihmistä.

Vierailija
30/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten on vaikea ymmärtää että arkipäivinä ei jaksa siivota ja viikonloppuja ei voi uhrata niin turhaan kuin siivoaminen.

Ihan läpällä heitin tämän mutta huumori on sellainen asia ettei sitä kaikki ymmärrä.

Itse kyllästyin pesemään matot yksin ja pyysin mieheltä, että pestäisiin ne yhdessä. Mies sanoi, ettei jaksa työviikoilla, joten pestään sitten lomalla. Miehen jäätyä lomalle muistutin mattojen pesusta, mutta mies sanoi, että ei hän kyllä lomia mihinkään mattojen hankaamiseen käytä. Olen lopputulokseen tyytyväinen, mies vie matot pesulaan ja maksaa laskun kokonaan itse.

Vierailija
31/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä mies siivoaa ihan oma-aloitteisesti ja vaihtoi juuri viimeksi nuo aloituksessa mainitut wc:n käsipyyhkeet. Meillä toimii tasapuolisesti tämä kodinhoito. Minä kolaan lumet ja leikkaan nurmikon siinä missä mieskin. Meillä molemmat tykätään siisteydestä ja on kiva asua puhtaassa kodissa. Mies on myös lapsuudenkodissaan joutunut tekemään kotitöitä, sisä- ja ulkotöitä molempia.

Ex-mieheni taas oli ihan toista maata... Ei häneltä onnistunut mikään! Ei edes lumenluonti tai nurmikon leikkuu. Ei osannut käyttää pyykkikonetta eikä vaihtaa puhtaita lakanoita. Ei koskaan vaihtanut autooni renkaita tai uusia lamppuja... Hän oli patalaiska ja enpä ihmettele, kun äitinsä oli sellainen passaaja ja hänen isänsä samanlainen laiskimus.

Vierailija
32/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies siivoaa, nainen vaan valittaa että mies tekee sen väärin.

En ole IKINÄ valittanut! Mies on hyvin tarkka ja jopa tarkempi, kuin minä. Hänelle on tärkeää, että asiat on suorassa järjestyksessä eikä ole mitään epämääräisiä kasoja missään.

Vierailija
33/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla mieheni just imuroi ja minä istun koneella. Hän on tarkempi siinä suhteessa. Minulla on pyykkihuolto,

siihen hän ei puutu. Yhdessä teemme lumityöt, hän ajaa nurmikon ja huolehtii autoon liittyvät asiat, samoin

talotekniikkaan. Satunnaiset käsitiskit pesemme vuorotellen, astianpesukoneen tietysti täytämme omien

astioitten osalta itse. Minä tyhjennän matalammalla säilytettävät jutut, hän korkeammalla. Yhteispeli sujuu!

Siivooja käy kerran kuussa tekemässä paremman siivouksen. Onneksi on tekevä, ahkera mies!

Vierailija
34/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa... Jos sinä olet ottanut jonkun kodinhengettären roolin teidän perheessä alusta alkaen, niin sitä myös olet hamaan tulevaisuuteen. Miksi mies tekisi enää mitään, kun sinä hoidat kaiken kiltisti? Nämä valittajanaiset ovat juuri niitä, jotka ovat omaksuneet jonkun "naisellinen nainen" -roolin suoraan 50-luvulta ja lopulta kyllästyvät siihen jatkuvaan puunaamiseen ja pullan leipomiseen, kun ei se homma vaan toimi niin nykymaailmassa, kun molemmat käyvät töissä ja on paljon tehtävää ja mietittävää.

Vierailija
35/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, uusi siivousketju! Tällä mennään hauskasti pääsiäispyhien yli :D 

Vierailija
36/36 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se malli lähtee sieltä lapsuudenkodista... Jos äiti on hoitanut kodin sisällä tapahtuvat asiat ja isä ulkona tapahtuvat asiat. Olen huomannut, että nämä roolit näkyvät myös kerrostalo- ja rivitaloasunnoissa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän