Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkuasioista valehtelu. Onko muilla samaa?

Vierailija
17.04.2019 |

Mistä johtuu, että valehtelen usein ja siis tarkoitan, että todella usein, täysin merkityksettömistä asioista? Oikeasti sellaisista, joilla ei ole mitään merkitystä kuulijalle. Esimerkiksi näin: oletko kuullut mitään henkilöstä x? - En ole kuullut, vastaan vaikka vasta aamulla puhuin hänen kanssaan puhelimessa. En tiedä itsekään miksi väitän täysin päinvastaista. Olen kuitenkin aikuinen ihminen enkä mikään kolmivuotias, joka yrittää puijata.

Valehtelu alkoi jo ala-asteella ja on jatkunut ja jatkuu edelleen vaikka olen yli 40 v. Onko tässä joku lapsuuden vinouma kyseessä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, syy patologiseen valehteluun löytyy lapsuudesta.

Patologinen valehtelu voi liittyä myös narsismiin, jos ihminen valehtelee hyötyäkseen. Sinulla ei ilmeisesti tällaista ollut?

Vierailija
2/7 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopeta valehtelu. Kun kerran havaitset itse ongelmasi, niin korjaa se. Älä syyttele muita enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tiedostat tämän. Tuohan on sairasta. Nyt sun pitää ottaa itseäsi niskasta kiinni ja lopettaa tuo. Jäät kuitenkin kiinni ja ihmissuhteet kärsivät, jos niitä edes on. 

Vierailija
4/7 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo sama tapa. Lisäksi väritän/liiottelen usein juttuja, jotta ne kuulostaisivat kiinnostavammilta. En pidä tavasta yhtään, mutta se vain tulee luonnostaan. Olen tehnyt sitä lapsesta asti.

Vierailija
5/7 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks sukulainen on tuollainen, että normaaleistakin asioista valehdella ja vääristellään.. Emme tiedä miksi tekee niin, ja tuntuu että hän itse uskoo näihin valheisiin ja höpö höpö juttuihin. Ja on siis myös aikuinen lähemmäs 40v. Usein tiedämme asian oikean laidan ennemmin tai myöhemmin, mutta ei kukaan meistä sukulaisista ole tainnut sen kummemmin puuttua hänen sanomisiin ainakaan jälkeen päin. Itse pidän tätä epäluotettavana ihmisenä juuri valehtelun vuoksi.

Vierailija
6/7 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuo sama tapa. Lisäksi väritän/liiottelen usein juttuja, jotta ne kuulostaisivat kiinnostavammilta. En pidä tavasta yhtään, mutta se vain tulee luonnostaan. Olen tehnyt sitä lapsesta asti.

Ja lisään vielä, että en kuitenkaan keksi täysin olemattomia asioita, enkä yritä liiotteluillani hyötyä mitään. Se ei siis ole pahantahtoista, haluaisin vain olla kiinnostavampi.

Kuulisin itsekin mielelläni ratkaisuja ongelman poistamiseksi.

N30

Vierailija
7/7 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin valehtelen jatkuvasti, pieniä valheita. Kuten esim. ruoka oli hyvää, vaikka oli todellisuudessa ihan kamalaa. Tai joko olet käynyt äänestämässä? Juu, olen vaikka en edes ollut. Tai jos en halua jotain kylään juuri sillä hetkellä niin, yllätys mullehan tulikin ripuli tai pahat menkkakivut. No mistähän tämä sitten johtuisi?