Joku on taas tehnyt itsestään tärkeän muka-loukkaantumalla Twitterissä vitsistä
Voi taivas tätä idioottimaisuutta.
"MAALISKUUSSA Vincit haki rekrytointi-ilmoituksella yhtiöön uutta operatiivista johtajaa. Tavoitteena oli helpottaa (Mikko )Kuitusen työkuormaa.
Ilmoituksen otsikko oli Se parempi Mikko.
”Meillä työskentelee vain 26 Mikkoa. Olenkin tällä päivämäärällä asettanut yhtiömme ainoaksi päämääräksi, että 5.8.2019 mennessä Vincitissä on 27 Mikkoa.”
Ensimmäisenä ilmoituksen sävyn kyseenalaisti teknologiatapahtuma Slushin pääkuraattorina toiminut Katja Toropainen.
”Eli koska heillä on vain 26 Mikkoa (kuinka yllättävää tässä Mattien, Juhien ja Timojen luvatussa maassa) @VincitOy tavoite on rekrytä 27. Mikko. Lisähuomiona: sukupuolella ei väliä. Jännä juttu että tämä ei silti vetoa minuun. Mistäköhän johtuu?” Toropainen kirjoitti Twitterissä.
Pian muut seurasivat perässä ja Vincitin rekrytointi-ilmoituksesta tuli uutinen.
Kuitunen sai myös puolustajia, mutta moni muistutti, että numeroiden valossa teknologia-ala on Suomessa poikkeuksellisen miesvaltainen. Heidän mielestään Vincit viestitti nyt, että yritys ei kaipaa naisten panosta."
Kommentit (28)
Jos tuollaisesta Mikko-ilmoituksesta vetää kuormallisen hiekkaa... lasikattoonsa, ei todennäköisesti ole yrityksen etsimä henkilö. Hauska ilmoitus eikä minulle käynyt mielessäkään, etteikö nainenkin voisi hakea paikkaa. Ja joo, olen nainen.
Tällaiset naiset luulevat edistävänsä naisten asemaa, vaikka todellisuudessa pilaavat naisten maineen.
En minäkään haluaisi työskennellä tuon Katjan kanssa. Ainoa osaaminen tuntuu olevan mielenpahoitus.
moni muistutti, että numeroiden valossa teknologia-ala on Suomessa poikkeuksellisen miesvaltainen
Miksi tuossa korostettiin erikseen Suomea?
Näyttäkään minulle yksikin maa, missä teknologia-ala ei ole poikkeuksellisen miesvaltainen.
Keskimäärin pojat kiinnostuvat asioista, tytöt kiinnostuvat ihmisistä. Tuo ero luonteenpiirteissä johtaa luontaisesti siihen, että teknologia vetää puoleensa enemmän poikia kuin tyttöjä.
Millään mainoskampanjoilla ja temppuilulla tuota asiaa ei saada muutetuksi. Todellisuus on sitä mitä se on.
t. IT-duunari, joka tekisi mielellään töitä myös naiskollegoiden kanssa
Mikä IT-firma se oli, joka taannoin haki itselleen "toimistomummoa"? Vetikö tästä kaikki papat palkokasvin hengityselimeen sukupuolisena syrjintänä? (taisi vetää vain feministit tästäkin)
Vierailija kirjoitti:
moni muistutti, että numeroiden valossa teknologia-ala on Suomessa poikkeuksellisen miesvaltainen
Näyttäkään minulle yksikin maa, missä teknologia-ala ei ole poikkeuksellisen miesvaltainen.
Keskimäärin pojat kiinnostuvat asioista, tytöt kiinnostuvat ihmisistä. Tuo ero luonteenpiirteissä johtaa luontaisesti siihen, että teknologia vetää puoleensa enemmän poikia kuin tyttöjä.
Millään mainoskampanjoilla ja temppuilulla tuota asiaa ei saada muutetuksi. Todellisuus on sitä mitä se on.
Edellisessä työpaikassa oli ilahduttavan paljon naisia töissä, esim. SAP-konsulteissa oli hyvin tasainen sukupuolijakauma. Toki sitten oli tuossakin puljussa yksiköitä ja tiimejä, jotka olivat selkeästi miesvaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset naiset luulevat edistävänsä naisten asemaa, vaikka todellisuudessa pilaavat naisten maineen.
En minäkään haluaisi työskennellä tuon Katjan kanssa. Ainoa osaaminen tuntuu olevan mielenpahoitus.
Moi setämies!
Asia on nyt niin, että teidän aikanne on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaisesta Mikko-ilmoituksesta vetää kuormallisen hiekkaa... lasikattoonsa, ei todennäköisesti ole yrityksen etsimä henkilö. Hauska ilmoitus eikä minulle käynyt mielessäkään, etteikö nainenkin voisi hakea paikkaa. Ja joo, olen nainen.
Myös nainen voi olla sokea patriarkaatille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi setämies!
Olen 34-vuotias johtotehtävissä työskentelevä nainen. Melkein osui.
Moi setämies!
Terveisin
AinoPennanen, ja virheät hörhöt.
Tämä on taas niin typerä juttu. Kyse on selvästikin vitsistä, jonka joku fem*kko ymmärtää tahallaan väärin päästäkseen ajamaan omaa asiaansa ja vinkumaan syrjinnästä.
Meillä on töissä eräs mies joka on melko tapaturma-altis. Meille on tullut tavaksi sanoa että joku "Tekee Karit" kun joku möhlii jotain, oli kyseessä sitten nainen tai mies. Pitäisi varmaan soittaa tasa-arvovaltuutetulle.
Itse olen ollut miesvaltaisella alalla 30 vuotta ilman mitään ongelmia, mutta minä en imaisekkaan hiekkaa synnyttimiini asioista, joista ei ole mitään syytä hermostua. Kohtelen kaikkia samalla tavalla, oli näillä miehen, naisen tai vaikka vesinokkaeläimen vehkeet ja jätän turhat tärkeilyt niille, jotka kokevat tarvetta pönkittää niillä itsetuntoaan ja minä-kuvaansa. Minulle on aina riittänyt ammattitaitoni.
En usko että esim. tuossa ylläolevassa tilanteessa olisivat olleet ongelmana Katjat värkit, vaan ihan hänen oma asenteensa. Palkkaan ihmisiä noin kerran kuussa (sekä miehiä että naisia) ja Katja olisi lähtenyt minultakin leikkuriin pelkästään tuon asenteensa takia. Ei kukaan halua hapan naamaa pilaamaan työyhteisön yhteishenkeä.
Ja taas nähdään miten nainen on naiselle susi.
Täällä ihmiset ovat joukoin hehkuttamassa miten eivät antaisi tuolle Katjalle edes mahdollisuutta vaikka eivät ole edes tavanneet häntä.
Koska tuollaiset Katjat ovat työpaikkojen syöpiä. Iloinen, hyvän hengen omaava työilmapiiri menee pilalle, jos ihmiset sukupuolesta riippumatta joutuvat kävelemään munankuorilla yhden takia.
Ja jos tuo Katja pahoitti mielensä jo tuosta humoristisesta työpaikka-ilmoituksesta niin helposti voi päätellä että vielä pahempaa on tiedossa. Miksi siis tuhota työpaikan ilmapiiri?
Vierailija kirjoitti:
Ja taas nähdään miten nainen on naiselle susi.
Täällä ihmiset ovat joukoin hehkuttamassa miten eivät antaisi tuolle Katjalle edes mahdollisuutta vaikka eivät ole edes tavanneet häntä.
Tämä on mielipidepalsta ja tässä ketjussa kerrotaan mielipide julkisesta mielensäpahoittajasta.
Itse voisin lisäksi kertoa mielipiteeni Ainoista, Pennasista, Virheiden Puolueesta, mutta en saa, sillä se menee sentzyyriin. 😁😊
Terv. Naisihmine, 58 vee, persuja äänestin.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat, voisitteko laittaa listaa maista missä teknologia-ala on naisvaltaista? Tai edes tasan jakautunutta?
Gauheeta miten joku kehtaa twiitata teknologia-alan miesvaltaisuudesta eikä yhtään naura uggelsin hienosti keksimälle vitsille!
aika hyvää tuuria on käynyt, kun yhdeen yritykseen on päässyt isot määrät samannimisiä henkilöitä. esimiehet joutunevat käyttämään alaisista sukunimeä, niin että tietetteäisiin että kenelle heillä on asiaa.
Tuo Katja on muuten koulutukseltaan KTM, eli ei edes koulutuksensa puolesta sopisi IT-hommiin.
Vierailija kirjoitti:
aika hyvää tuuria on käynyt, kun yhdeen yritykseen on päässyt isot määrät samannimisiä henkilöitä. esimiehet joutunevat käyttämään alaisista sukunimeä, niin että tietetteäisiin että kenelle heillä on asiaa.
Sehän tuon niin hauskaksi tekeekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat, voisitteko laittaa listaa maista missä teknologia-ala on naisvaltaista? Tai edes tasan jakautunutta?
Mä vähän veikkaan, että Suomi on ihan kärkipäätä naisten määrässä IT-alalla. Eli ei niitä ole muuallakaan.
32-vuotiaana naisena tunnen itseni päivä päivältä vanhemmaksi. Tällaiseenko Twitter-riitelyyn te nuoremmat käytätte aikanne?