Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Trauma: Paljonko sinä/kumppanisi juotte viikottain?

traumia
17.04.2019 |

Alkoholipitoisia juomia siis. Olen taustaltani alkoholistiperheestä, tapailen uutta ihmistä, ja olen pihalla siitä mikä on "normaalia" alkoholinkäyttöä...

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttävän raittiita vastaajia pääosa tässä ketjussa.

Osalla joo, mutta joillekin tuntuu maistuvan kalja ja viini oikein hyvin, jopa useasti viikossa... Luulisi siitä jo maku lähtevän, jos useana iltana ryystää jotain alkoholia.

Meillä mies ei juo kuin pari kertaa vuodessa pari lasillista viiniä, kuoharia tai muuta vastaavaa. Itse samalla tahdilla viinien kanssa, mutta joskus saatan ostaa pienen lonkeron perjantain saunajuomaksi.

Joimme nuorena ihan tarpeeksi, liikaakin, ja nyt ei enää niin nappaa. Meillä on myös kolme teiniä, jotka eivät ole juoneet tippaakaan alkoholia. Heidän ystäväporukkansa ovat samanlaisia fiksuja nuoria, samoin ystävien vanhemmat. Joku tulee varmaan irvimään, että mistä tiedän, mutta tiedänhän minä.

No jos juo vaikka joka päivä yhden annoksen, niin käyttö on silti aika vähäistä. Kaikki eivät kisko kunnolla olan takaa silloin kun ottavat.

Vierailija
22/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aperitiivi päivällistä laittaessa ja digestiivi syönnin päälle. Periaatteessa päivittäin tulee otettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalina viikkona - yleensa perjantai-iltana - mulla menee viinipullo (17-24 valisena aikana) ja mies ottaa siina ajassa 5-6 olutta. Viereen tapaksia, seka kylmia etta lampimia. Muuten ei juoda alkoholia.

Vierailija
24/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parina iltana viikossa punkkua. Mies myös saattaa työporukan kanssa käydä töiden jälkeen yhdellä.

Pitää huomioida, että kaikki suurkuluttajat eivät ole alkoholisteja. Mistä sen sitten tietää, kuka on ja kuka ei?

Eikä kaikki alkoholistit ole suurkuluttajia. On myös nk kuiva humala, eli sinnitellään ilman alkoholia, mutta murheen pyörteissä. 

Vierailija
25/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (= 2 hlöä) menee viikossa ehkä:

5-7 pulloa vinkkua

2-3 pulloa viinaa (lähinnä viskiä, jonkun verran giniä, hyvin vähän mitään muuta)

10-12 pulloa olutta

Vierailija
26/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla en lainkaan. Pe ehkä 1,5l olutta, la ehkä 2,5-3l, su ehkä 0,5l. Voin olla ilmankin jos on parempaa tekemistä. Asun yksin.

Vierailija
27/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-7 pulloa vinkkua

2-3 pulloa viinaa (lähinnä viskiä, jonkun verran giniä, hyvin vähän mitään muuta)

10-12 pulloa olutta

Tama on mun mielesta jo liikaa. 

Join itsekin ennen pullon viinia joka paiva ma-to, ja perjantaisin seka lauantaisin enemmankin. Vahensin, koska tajusin olevani likella alkoholismia. 

Vierailija
28/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla joo, mutta joillekin tuntuu maistuvan kalja ja viini oikein hyvin, jopa useasti viikossa... Luulisi siitä jo maku lähtevän, jos useana iltana ryystää jotain alkoholia.

Meillä mies ei juo kuin pari kertaa vuodessa pari lasillista viiniä, kuoharia tai muuta vastaavaa. Itse samalla tahdilla viinien kanssa, mutta joskus saatan ostaa pienen lonkeron perjantain saunajuomaksi.

Joimme nuorena ihan tarpeeksi, liikaakin, ja nyt ei enää niin nappaa. Meillä on myös kolme teiniä, jotka eivät ole juoneet tippaakaan alkoholia. Heidän ystäväporukkansa ovat samanlaisia fiksuja nuoria, samoin ystävien vanhemmat. Joku tulee varmaan irvimään, että mistä tiedän, mutta tiedänhän minä.

Minä en nuorena juonut, koska pelkäsin tulevani alkoholistiksi, kun suvussa on sellaisia. Nyt aikuisena on sitten kiva ottaa pullo olutta ruoan seurana. Juhlimassa en käy, joten eipä sitä viitsi kotona itseään känniin juoda.

Vierailija
29/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihmeen raittiita suurin osa vastaajista. Itse join aiemmin viiniä illallisen kanssa useampana iltana viikossa, 1-2 lasia kerrallaan, ja sama meininki on ystäväperheissä. Ollaan korkeakoulutettuja ja tehdään aika paljon töitä, jos sillä nyt on yhtään mitään merkitystä. Nykyään en juo kuin ehkä parin kuukauden välein juhlissa muutaman lasin, miehellä sama juttu. Huomattiin, että olo on aamulla paljon virkeämpi, kun ei ota mitään.

Vierailija
30/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5-7 pulloa vinkkua

10-12 pulloa olutta

Tama on mun mielesta jo liikaa. 

Join itsekin ennen pullon viinia joka paiva ma-to, ja perjantaisin seka lauantaisin enemmankin. Vahensin, koska tajusin olevani likella alkoholismia. 

Uteliaisuudesta kysyn, oletko nainen vai mies, ja minkä ikäinen olet? Itselläni meni myös aikanaan n. kolmekymppisenä alkoholia suunnilleen tuon verran. Olen nainen ja aika pienikokoinen, ja tajusin kyllä, että määrät olivat liian suuria. Nykyään juon ehkä kerran kuussa vähän viiniä.

Vierailija
31/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en nuorena juonut, koska pelkäsin tulevani alkoholistiksi, kun suvussa on sellaisia. Nyt aikuisena on sitten kiva ottaa pullo olutta ruoan seurana. Juhlimassa en käy, joten eipä sitä viitsi kotona itseään känniin juoda.

Miksi alapeukku?

Vierailija
32/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-3 annosta viikossa. Välillä menee viikkoja, ettei ollenkaan. Lomilla saattaa mennä enemmänkin.

Vierailija
33/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin. Sen verran kun sattuu huvittamaan. Joskus enemmän, joskus vähemmän.

Vierailija
34/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne kaikki viinit ostaa? Käsittämättömän raitista jengiä.

Meillä minä juon pe 0-2 annosta viiniä. La 2-4 annosta. Ruoan kanssa ainakin se lasillinen. Lomilla miehen kanssa hieman enemmän.

Mies juo liikaa - varmaan yli 14 annosta viikossa. Pe-la-painotteista. Aikaisemmin jopa enemmän ja olen ollut tästä syystä lähtökuopissa. Nyt mies pelkää mattinykäsiä, kävi lääkärissä ja luultavasti elämäntapoihin kuuluu iso muutos. 

Mielestäni pullo viiniä miehen kanssa puoliksi on aika jees esim. lauantaina ruokailun yhteydessä.

Vierailija
35/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan noin kerran viikossa kännit, eli minä 0,5l viinaa ja poikaystävä 15 kaljaa.

Vierailija
36/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon jotain 32 kaljaa varmaan keskimäärin viikossa. Olen juonut vähintään joka viikko 12-vuotiaasta asti, yhdessä välissä olin antabuksen avulla selvinpäin melkein puoli vuotta.

Vierailija
37/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.4 litraa kossua molemmat ja baarisetit päälle.

Vierailija
38/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin vedetään yksi kunnon känni yleensä yhdessä mutta joskus erikseen. Viikolla saunaoluita noin 3 tölkkiä/naama.

Ollaan 27-vuotiaita veloja.

Vierailija
39/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne kaikki viinit ostaa? Käsittämättömän raitista jengiä.

Meillä minä juon pe 0-2 annosta viiniä. La 2-4 annosta. Ruoan kanssa ainakin se lasillinen. Lomilla miehen kanssa hieman enemmän.

Mies juo liikaa - varmaan yli 14 annosta viikossa. Pe-la-painotteista. Aikaisemmin jopa enemmän ja olen ollut tästä syystä lähtökuopissa. Nyt mies pelkää mattinykäsiä, kävi lääkärissä ja luultavasti elämäntapoihin kuuluu iso muutos. 

Mielestäni pullo viiniä miehen kanssa puoliksi on aika jees esim. lauantaina ruokailun yhteydessä.

Epäilen että monet vastaajat arvioivat todellisen kulutuksensa tässä alakanttiin.

Vierailija
40/86 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas viinipullo viikossa (=viikonloppuna) on normimäärä. Lisäksi satunnaisesti työn puolesta viikolla silloin tällöin lasillinen skumppaa.

Lomilla enemmän, kun tulee grillattua, saunottua yms.