Tyttären mies ei osaa vaihtaa autonrenkaita
Minulla on tytär ja hänen mies kylässä ja pyysin vävypoikaa vaihtamaan auton renkaat.Aina ennen oma mies vaihtoi mutta nyt on ensimmäinen kevät ilman häntä ja tarvitsin apua rengasvaihtossa.Mutta ei osaa tämä mies vaihtaa.Kysyin sitten että miten oman autonne renkaat saitte vaihdettua?Niin kuulema sitten autoliikkeessä!Kyllä ihmettelen miksi tytär valitsi noin avuttoman miehen, kun oma isänsä oli niin kätevä kaikessa.. kaipaan häntä niin paljon
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Parinkympin hallitunkki ja mutteripyssy joka sekään paljon maksanut ja homma hoituu hetkessä.Missä hotellissa sitten vanteet pestään ennen säilytystä?
Mulla renkaat on omassa tallissa, mutta 10min ajomatkan päässä on Euromaster, ei tulisi mieleenkään vaihtaa renkaita enää itse. 17v olen käynyt tuolla ja kun on varannut ajan etukäteen netissä tai puhelimella niin kestää noin 15 min kun tasapainottavat, vaihtavat alle ja pesevät pois otetut koneessa, laittavat pusseihin ja nostavat kyytiin. Samalla tietysti tarkastavat renkaiden kunnon ja huomauttavat jos on tarvetta. Tekevät 3-4 kaverin tiiminä töitä hyvillä työkalulla ja valmista tulee vauhdilla.
Säilytyskin tietty onnistuu niiden rengashotellissa, mutta mulla on siistissä omassa tallissa hyvin tilaa, eikä maksa säilytys erikseen mitään. Ainoa vaiva itselle kaivaa kuvetta ja maksaa kortilla, sekä nostella ne renkaat tallista autoon lähtiessä ja palatessa takasin.
Olen autoillut yli 41v omilla (ei pankin) autoilla ja 24v vaihtanut renkaat itse. Enää en jaksa kun ei ole pakko. Maksan mieluummin muille pari kertaa vuodessa sen tekemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule, ole ihan onnellinen: odotettavissa on että vävypoikasi tekee oman osuutensa lastenhoidosta ja kotitöistä nämä hommat kun on kuulema rinnastettavissa 2 kertaa vuodessa tapahtuvaan renkaanvaihtoon, ainakin mikäli tätä palstaa on uskominen. :D
Menee melko offtopic, mutta kyllä meillä ainakin ruokaa tekee molemmat sekä imuroidaan molemmat. Vaimo pesee lattiat, minä hoidan pyykit. Vaimo pesee vessan, minä kylpyhuoneen ja saunan. Kyllä aika tasan menee kotityöt meillä ja suurimmalla osalla tutuista. Lapsia hoidetaan yhdessä, to silloin kun vaimo oli kotona niin oli hyvinkin luonnollista, että hän hoiti enemmän lapsia. Itse taas hoidin duunit ja taloudellisen puolen perheessä.
Kysehän tässä asiassa on lähinnä siitä, että vävyn odotetaan (osaavan) vaihtavan renkaat, koska on mies.
No joo, kato tää olikin sitä huumoriva! T. 77
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ainakaan auton oman tunkin avulla rupea renkaita vaihtamaan,vähintään hallitunkki pitää olla,auton omat tunkit on sellaisia lipareita että siinä saa olla henkensä kaupalla.
Eikä ole peukalo keskellä kämmentä,monta moottori ja vaihteistoremonttia on tehty erilaisille koneille mitä maatilalta löytyy.
Konkurssi olisi tullut ajat sitten jos en olisi itse tehnyt kaikkia mahdollisia remontteja.
Yli 20 vuotta on tullut renkaat itse vaihdettua auton omilla tunkeilla. Kyllähän niillä saa aika lailla kampea veivata, mutta aina on onnistunut kun on kakkosnelosen pätkä laittaa tunkin alle.
Ei tuossa renkaanvaihdossa kyllä mitenkään voi olla hengenvaarassa, jos nyt ei päätään työnnä auton alle kun auto on tunkattu ylös.
Typeriä kommentteja taas tällä palstalla.
ALOITTAJALLE sanoisin että otan osaa miehesi puolesta ja ikävä kuulla että olet jäänyt yksin. Ei kannata välittää toisten kirjoituksista, harvoin keskustelupalstoilla on mitään järkevää.
Ja itse aiheeseen, kaikki ei vaan osaa jos ei ole tullut tarvetta. Ehkä vävy osaa sitten jotain muuta. Renkaiden vaihdon voi kyllä oppia helposti, eikä siinä mitään ihme välineitä tarvita.
Menee melko offtopic, mutta kyllä meillä ainakin ruokaa tekee molemmat sekä imuroidaan molemmat. Vaimo pesee lattiat, minä hoidan pyykit. Vaimo pesee vessan, minä kylpyhuoneen ja saunan. Kyllä aika tasan menee kotityöt meillä ja suurimmalla osalla tutuista. Lapsia hoidetaan yhdessä, to silloin kun vaimo oli kotona niin oli hyvinkin luonnollista, että hän hoiti enemmän lapsia. Itse taas hoidin duunit ja taloudellisen puolen perheessä.
Kysehän tässä asiassa on lähinnä siitä, että vävyn odotetaan (osaavan) vaihtavan renkaat, koska on mies.