Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären mies ei osaa vaihtaa autonrenkaita

Vierailija
16.04.2019 |

Minulla on tytär ja hänen mies kylässä ja pyysin vävypoikaa vaihtamaan auton renkaat.Aina ennen oma mies vaihtoi mutta nyt on ensimmäinen kevät ilman häntä ja tarvitsin apua rengasvaihtossa.Mutta ei osaa tämä mies vaihtaa.Kysyin sitten että miten oman autonne renkaat saitte vaihdettua?Niin kuulema sitten autoliikkeessä!Kyllä ihmettelen miksi tytär valitsi noin avuttoman miehen, kun oma isänsä oli niin kätevä kaikessa.. kaipaan häntä niin paljon

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa mutta ei kiinnosta. 30e vaihto+ilmaus, hoituu kauppareissun aikana. SHI-SHI-SHAAAAA!

Vierailija
62/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka olette sitä mieltä että minun pitäisi itse ne vaihtaa niin tiedoksenne, että minulla on nivelrikko. En minä pysty siihen itse.Tytär taasen ei osaa eikä hän ole mikään puntinnostajakaan.aika loukaavaa on kyllä teidän käytös.

Ap

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Miksei tyttäresi osaa tai jaksa? Oletteko kasvattaneet hennon pikku prinsessan?

Ei ole ollut tarvetta.Pitääkö se ihmisen kaikki osata?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ajokortin omistajan pitäisi osata vaihtaa renkaat. Voi olla, että tien päällä menee kumi puhki ja vaikka uusissa autoissa ei olekaan aina vararengasta niin joskus voi joutua ajamaan vanhemmalla autolla 👍 Perheen kansaa voi pitää renkaanvaihtotalkoot niin sujuukin nopeammin ja pienemmällä vaivalla 🙂

Totta, renkaanvaihto on autoilijan perustaito.

Vierailija
64/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliiksi tulee tyttösi elämä jos mies ei osaa mitään käytännön asioita joita muut miehet osaavat.

Osaatko itse sitten kaikkea mitä muut naiset osaavat ?

Ryhmään 'muut naiset' kun luetaan koko maapallon naispuolinen väestö, niin aika paljon niitäkin, oikein perinteisesti (jossain) 'naisten töinä ' pidettyjä töitä  löytyy, joista et ehkä ole koskaan kuullutkaan ,saati että osaisit &pystyisit niitä tekemään...

Aloitetaan nyt kuitenkin niistä täälläkin  tutummista  esim. kaikentyyppisillä tekstiili-, ja kudonta, ompelu yms. käsitöillä.

Kerropa: miten laaja on repertuaarisi esim niiden osalta ?

Eli miten 'tuhattaituri 'olet ?

Vierailija
65/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi itse vaihdoin renkaat varmaan 2009 syksyllä. Ei ole enää jaksanut alkaa niiden kanssa touhuamaan. Renkaat on säilytyksessä ja sinne vaan puhelua kun sen aika tulee. Muutenkin ihmetyttää joidenkin ihmisten hirveä hysteria renkaiden kanssa. Työpaikalla on pari tyyppiä jotka alkaa aina kevällä tivaamaan että "joko on renkaat vaihdettu?". Yleensä sanon aina että en ole ehtinyt ja että meneehän noilla vielä kesäkuun alkuun. Hauska seurata kun alkavat tästä kierroksia ottamaan.

Vierailija
66/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nykymies on tälläinen uusavuton. Onneks oma mies on perinteinen, osaa vaihtaa renkaat ja korjata kaiken muunkin. Ei ole mikään tyhjänpäiväinen hipsteri.

Monenkohan sukupolven ajan jatkuneesta perinteestä tuossa autonrenkaan vaihdossa on kysymys ?

Eihän täällä oma  auto vieläkään ole kaikilla ihmisillä samanlainen 'itsestäänselvyys' kuin mitä se on Yhdysvalloissa .

(...aikaa taaksepäin ja niistä  menneistä vuosikymmenistä täällä  nyt puhumattakaan )

Vierailija
67/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka olette sitä mieltä että minun pitäisi itse ne vaihtaa niin tiedoksenne, että minulla on nivelrikko. En minä pysty siihen itse.Tytär taasen ei osaa eikä hän ole mikään puntinnostajakaan.aika loukaavaa on kyllä teidän käytös.

Ap

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Miksei tyttäresi osaa tai jaksa? Oletteko kasvattaneet hennon pikku prinsessan?

Ei ole ollut tarvetta.Pitääkö se ihmisen kaikki osata?

Ap

No mitä hemmettiä sinä urpo sitten kitiset että kermapersepentusi poikaystävä ei osaa vaihtaa renkaita.

Vierailija
68/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että tyttäresi osaa renkaita vaihtaa. Pitää autoliikkeeseen oikein mennä.

Vierailija
69/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Eikö paikkakunnalta löydy muka yhtään rengasliikettä tai autokorjaamoa jossa renkaiden vaihto onnistuisi? Mikä pakko ne on itse vaihtaa, itse en uskaltaisi sitä tehdä vaikka onnistuisikin.

Mitä sitten jos pultit jää liian löysälle tms. ja rengas irtoaa kesken ajon? Kuka siitä on vastuussa jos on itse vaihtanut renkaat? Kun ammattilainen vaihtanut renkaat niin on ainakin tiedossa mihin syyttävää sormea saa osoittaa jos jotain sattuu.

Ne pultit pitää kiristää huolellisesti, ettei jää löysälle.  Alumiini vanteissa pitää muistaa jälkikiristys. Aika huono syy jättää vaihtamatta, että tuollaista pelkää.

Jos renkaat on löysällä, niin sen huomaa ajaessa ja kuuluu kolinaa. 

Rengasliikkeet sälyttävät syyn kuljettajalle, jos rengas irtoaa ja ei ole tehnyt  jälkikiristystä.

Vierailija
70/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, veljensä ja appiukko vaihdattaa renkaat liikkeessä. Minusta hyvä juttu ja turvallisempaa.

En usko, että kaikilla, jotka itse vaihtaa, on turvallisesti renkaat kiinni.

Vierailija
71/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tää nyt se keissi, että ei ole naisten hommia, mutta miesten töitä kyllä on? Kyllä on tasa-arvo taas suhteellinen käsite. Itselläkin anoppi yritti vuosia sitten teetättää renkaan vaihdot. Sanoin etten osaa vaikka varsin hyvin osaan. Tiesin vain sen, että jos kerran sen vaihdon teen niin olen siellä kaksi kertaa vuodessa renkaat vaihtamassa.

Provohan tämä on, mutta vastasin kuitenkin.

Vierailija
72/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittäviä eukkoja, jos eivät tarvitse miestä muuhun kuin renkaan vaihtoon.

Kyllä, tyttäreni osaavat vaihtaa renkaat kuten minäkin. On hyvin tarpeellinen taito, kun yksin ajaa pitkiä matkoja.

Ja arvatkaa, kuka meillä ne ikeakaapit kasaa.

Vierailija
73/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 euroa talvisäilytys ja vaihto. kuka jaksaa vaihtaa itse?

sairaan kallista 10 minuutin hommasta

Renkaiden vaihto, pesu, haku säilytyspaikasta ja takaisin vieminen 10 minuuttia? Sulla taitaakin olla nostin, jolla saat kaikki pyörät ilmaan ja joku halli? Itse kävin vaihdattamassa alan liikkeessä ja siinäkin meni 15 min minimissään eivätkä vielä edes pesseet renkaita vaan pesevät ne myöhemmin.

Kyllä itsellä on mennyt helöosti yli tunnin, kun kieritellyt renkaat varastosta, nostanut 4 kulmaa erikseen ylös ja vaihtanut renkaat. Sen jälkeen pessyt ne, odotellut kuivumista ja kantanut takaisin varastoon.

Lisäksi itsellä ei ole säilytyspaikkaa renkaille, joten ei ole muuta mahdollisuutta kuin viedä ne rengashotelliin. On mukavampi ajaa paikalle, antaa avaimet tiskille, ottaa kuppi kahvia ja noin 20 min myöhemmin lähteä pois. Hintaa tälle tulee 80€/kausi mikä ei paha hinta ole verrattuna siihen, että ähellän lähemmäs pari tuntia itse. Vaikka sinäänsä renkaiden vaihto on todella helpooa.

Vierailija
74/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinkympin hallitunkki ja mutteripyssy joka sekään paljon maksanut ja homma hoituu hetkessä.Missä hotellissa sitten vanteet pestään ennen säilytystä?

Vierailija
75/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyttäresi ei vaihtanut renkaitasi, onko hän yksikätinen. Ei siinä osaamista tarvita, viitseliäisyyttä vain.

Vierailija
76/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parinkympin hallitunkki ja mutteripyssy joka sekään paljon maksanut ja homma hoituu hetkessä.Missä hotellissa sitten vanteet pestään ennen säilytystä?

Hyvässä hotellissa, ei niissä missä maksaa 30€/kausi.

Vierailija
77/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, ole ihan onnellinen: odotettavissa on että vävypoikasi tekee oman osuutensa lastenhoidosta ja kotitöistä nämä hommat kun on kuulema rinnastettavissa 2 kertaa vuodessa tapahtuvaan renkaanvaihtoon, ainakin mikäli tätä palstaa on uskominen. :D

Vierailija
78/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en ole mikään autonlaittaja tai muutenkaan perus nikkarointi juttuja lukuunottamatta kovin taitava käsistäni, mutta kyllä nyt auton renkaat kuuluu osata vaihtaa. Onhan näitä.. on tullut vastaan nuoria miehiä jotka eivät osaa nuotiota sytyttää. Tyttöystävät näillä tuntuu aina kuitenkin olevan.

T: Kiltti mies

Miksi? Monella kognitiivinen kapasiteetti ei riitä renkaanvaihtoa kummempaan ja heillekin pitäisi turvata tapa ansaita elanto. Minä voin tehdä älyllisesti haastavampiakin asioita, joten mielelläni maksan autoamiksille, että hoitavat homman

Vierailija
79/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista liukas kakkonen niin vävystä tulee rasvasormien aatelia.

Vierailija
80/85 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse en ole mikään autonlaittaja tai muutenkaan perus nikkarointi juttuja lukuunottamatta kovin taitava käsistäni, mutta kyllä nyt auton renkaat kuuluu osata vaihtaa. Onhan näitä.. on tullut vastaan nuoria miehiä jotka eivät osaa nuotiota sytyttää. Tyttöystävät näillä tuntuu aina kuitenkin olevan.

T: Kiltti mies

Miksi? Monella kognitiivinen kapasiteetti ei riitä renkaanvaihtoa kummempaan ja heillekin pitäisi turvata tapa ansaita elanto. Minä voin tehdä älyllisesti haastavampiakin asioita, joten mielelläni maksan autoamiksille, että hoitavat homman

Hirveää hintaa nuo autoamikset pyytävät. Putkiamiksista puhumattakaan.

Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan