Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stadin asunnot / HEKA - Kirvesmiehenkatu 2

Hakija
16.04.2019 |

Jutellaan täällä Kirvesmiehenkatu 2 -uudiskohteen hausta.

"Kirvesmiehenkadun uudiskohteen hakuaika on päättynyt. Kiitos mielenkiinnosta, vastaanotimme 4759 hakemusta. Asuntotarjouksista ilmoitetaan valituille 31.5. mennessä tekstiviestillä ja sähköpostitse. Muille kuin asukkaaksi valituille ei lähetetä ilmoitusta. Kerromme etusivun uutisissa, kun kaikille asukkaiksi valituille on tästä ilmoitettu."

Noilla hakijamäärillä tarvitaan lottovoitto tai "lottovoitto".

Kommentit (474)

Vierailija
41/474 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vanhoilla Hekalaisilla joku etuoikeus saada asuntoja uudiskohteista? Onko syynä suuremman asunnon tarve? Eli uusille jää sitten yksiöitä tai kaksioita?

Eikös hakukohteessa sanottu, että 30% asunnoista varattu jo Hekalla asuville. Kriteerit varmaan samat kuin muillakin.

Vierailija
42/474 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hekan asunnossa, liian suuressa. Haen pienempää uudiskohteesta Kirvesniemenkadulta. Alue sama missä nyt asun. Listalla oli reippaasti kaksioita, jospa tuuri kävisi. Mietin kyllä että kuuluukohan liikenne asuntoihin kun asunnot ovat niin kiireellisen tien varressa? Oishan se upeaa saada uusi koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/474 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Hekan asunnossa, liian suuressa. Haen pienempää uudiskohteesta Kirvesniemenkadulta. Alue sama missä nyt asun. Listalla oli reippaasti kaksioita, jospa tuuri kävisi. Mietin kyllä että kuuluukohan liikenne asuntoihin kun asunnot ovat niin kiireellisen tien varressa? Oishan se upeaa saada uusi koti.

Kyllä sitä varmasti on ajateltu näissä tai luulisi ainakin. Itse asun ”tien varrella”. Ei häiritse asuntoon. Äänet kuuluu oikeastaan vaan, jos ikkunat tielle päin avoinna.

Vierailija
44/474 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa toivo hiipumaan :( Ollaan vaihtajia, joten jos on totta, että vaihtajista aloitetaan niin eiköhän ole ne tarjoukset sitten laitettu jo... Harmittaa ja seuraavat kiinnostavat uudiskohteet valmistuu vasta ensi vuonna :(

Vierailija
45/474 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kohta jonossa 2 vuotta, että tota nii :D toivotaan. Ensikertalainen ja kiirellinen, ei kuitenkaan "erittäin kiirellinen." Ei sosiaalitapaus, mutta köyhä opiskelija.

Vierailija
46/474 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa toivo hiipumaan :( Ollaan vaihtajia, joten jos on totta, että vaihtajista aloitetaan niin eiköhän ole ne tarjoukset sitten laitettu jo... Harmittaa ja seuraavat kiinnostavat uudiskohteet valmistuu vasta ensi vuonna :(

Sama täällä :( eipä taida kuulua enää.

Vierailija
47/474 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tätä keskustelua seuravaa saanut tänään tarjousta?

Vierailija
48/474 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat hakevan kuukausia ja vuosia näitä asuntoja. Täytynee varmaankin luovuttaa näiden suhteen. Hakemus kiireellinen, vaan ei riitä.

Vierailija
49/474 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä erittäin kiirellinenkään, kun ei ole 18-35v.

Vierailija
50/474 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 25 v. Töissä, auto, vva tilanteessa, vaikea matka töihin. Ollut Stadin asunto jonossa 2 v. Luottotiedot kunnossa, ei ole kuulunut kämppää tännekään. Että ei se ihan iästä ole kiinni.

Vierailija
51/474 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa yksin. Jonossa roikkunut iät onnettomat ja paska hoiturin liksa. Ei niin ei. 😅 Kohta ollaan kadulla mutta mitäpä siitä. Että lottoarvontaa se taitaa olla! ☺

Vierailija
52/474 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mitenkään iästä kiinni. Oon itse 28 v ja jonossa yli 2 v.

Vierailija
53/474 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka saitte asuntotarjouksen, päivittyikö teillä asiointikansio ennen kuin saitte ilmoituksen asunnosta?

Vierailija
54/474 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyi! Tuli sähköposti päivittymisestä ja sen jälkeen noin tunti niin itse asuntotarjous tuli!😊

Vierailija
55/474 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittyi! Tuli sähköposti päivittymisestä ja sen jälkeen noin tunti niin itse asuntotarjous tuli!😊

Onnea! Minkä kokoinen asunto?

Vierailija
56/474 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa, että onko joku saanut kaksion.

Vierailija
57/474 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kyllä suorastaan utopistista toiveikuutta saada asunto. Tiesittekö että suurin osa kaupungin asuntoa hakevista ei saa asuntoa koskaan, ei vaikka olisi erittäin kiireellinen-luokassa. Noita asuntoja on tarjolla niin vähän ja hakijoita moninkertaisesti enemmän.

Joten jos hakee pelkkiä uudiskohteita, rajaa asuinalueita, asunnolle on erilaisia vaatimuksia niin todennäköisyys pienenee entisestään.

Asuntoja jaetaan täysin sattumanvaraisesti, suurinta osaa hakemuksista ei kukaan edes lue. Käytännössä on täysin arpapeliä kuka asunnon saa.

Vierailija
58/474 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut kaikkia, ei vaan uudiskohteita ja ei oo aluen toiveita. Kyllä mä tiedän, että jos on 178 asuntoa ja yli 4000 hakija, että sitten se on arpapeli. Tulitko tänne vaan puhumaan tyhjää? :D

Vierailija
59/474 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että jos ei jaksa lukea sitä, miten joku toivoo asuntoa, miksi tulla sitten semmosia ketjuja lukemaan?

Vierailija
60/474 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kukaan saanut noit pienempiä kolmioita f-rapusta (alle 70 neliöisiä)? Ne kiinnostas meit eniten (: