Teini menee viikonloppunaki kymmeneltä nukkumaan ja käy vain harvoin missään
Pitäisikö olla huolissaan 16-vuotiaasta tytöstä? Kerran kuukauteen käy ilmeisesti nuorille tarkoitetussa yökahvilassa. Harvoin iltaisin ovat ystävineen missään riennoissa tai kenenkään kotona. Muistan itse omasta nuoruudestani, että puoli sukua etsi viikonloppuöisin, missä viiletän. Onko nykyään vaan nuoriso rauhallisempaa, kun disko-kulttuuri on hiipunut?
Kommentit (26)
Raahaa se ulos äläkä päästä sisään ennen klo 02.
Emmääkään jaksanu riekkua kylillä öitä. Joskus käytiin ja kännättiin. Aika harvoin.
Sinccis
Pitäisin olla huolissaan. Itse dokadin tuossa iässä joka viikonloppu ja poltin vähintään puoli askia tupakkaa päivässä.
Jää lapsettomaksi. Ei ole bensaa suonissa.
Ensin varmaan kannattaa haistella, onko tytöllä oikeasti kavereita. Tuskin ulos tulee lähdettyä, jos sellaisia ei ole. Nuori voi olla liian ujo tutustumaan noin vain uusiin ihmisiin. Kaippa nuorta voisi jotenkin rohkaista asian suhteen, antaa hieman viikonloppurahaa ja sanoa, että rahalla pääsisi vaikka leffaan ja syömään kavereiden kanssa...
Älä huoli, ei kaikki vaan kiinnosta riekkua missään.
Kyllä se olisi hyvä olla jotain elämää tuossa iässä. Helposti menee muuten koko opiskelu-aika 25 vuotiaaksi asti illat kotona tietokoneen ääressä istuen ja sitten sitä havahtuu jossain vaiheessa että siinäpä meni hukkaan koko elämän paras aika ruutujen edessä. Keski-iän kriisissä lähdetään sitten hakemaan menetettyä nuoruutta takaisin ja sitten meno onkin jo vähän liian hurjaa.
Mun nuoruudessa 1990-luvulla tuntui olevan oletus, että nuorena PITÄÄ mennä ja kokeilla kaikenlaista. Jopa psykologi siihen kehotti. Olisin halunnut vaan olla kotona, en tuntenut oloani mukavaksi nuorten kokoontumisissa.
Kiva jos nykyään ei enää ole tuollaista painostusta "mennä ja kokea".
Meillä myös kaksi teiniä, 15 v poika ja 16 v tyttö jotka viihtyvät kotona.
Näkevät kavereita päiväsaikaan. Ei mitään ihmeellistä, ehkä meillä on sitten vaan fiksut nuoret ja käynyt tuuri kaveripiireissä.
Outo asenne, että pitäis riekkua jossain. Fiksu nuori.
Sama täällä 90-luvulla. Olin mieluummin kotona. Muut luokkalaiset hillui kaupungilla ja veti viinaa. Eräskin tyttö kännipäissään menetti neitsyytensä parkkipaikalla (ulkona) jonkun tuntemattoman tyypin kanssa kännissä. Noita hölmöilyjä sitten joutui kuuntelemaan. No thanks!
No kyllä pitäs jotain elämää jo olla, muuten jää yksinäiseksi ja syrjäytyneeksi, ja siitä on hankala päästä eroon.
Huoh. Aina jotain valittamista, mikään ei ole hyvä. Sit jos se olis jossain örveltämässä valittaisit siitä.
Vierailija kirjoitti:
Outo asenne, että pitäis riekkua jossain. Fiksu nuori.
Kyseessä voi olla myö syrjitty ja kaveriton nuori. Ei kannata tuudittautua siihen että nuori on vain fiksu eikä halua pyöriä missään. Minuakin pidettiin tuon ikäisenä kovin fiksuna ja järkevänä nuorena kun en pyrkinyt hillumaan ulkona ja pyörimään kavereiden kanssa ties missä, mutta totuus oli se että olin yksin ja yksin ei kauheasti hilluttu kylillä.
Mun 16-v poika on myös tuollainen kunnollinen. Keskittyy lukio-opintoihin eikä rieku. Itse olin samanlainen tuossa iässä, riekkua ehdin sitten yliopistoaikoina. En siis ole huolissani. Jokainen on omanlaisensa.
On introvertti, latautuu omissa oloissaan eikä seurassa.
Ei mitään erikoista, normaalia.
Jos ei vaan halua, vaikka olisi kavereitakin? Silloin se on ihan fiksua. Mun pian 18v poika on kahdesti ollut ns iltamenossa, ekalla kerralla kävin sen hakemassa rantsulta kotiin ja poika oli hirveessä humalassa, toisella kertaa se tuli kotiin vähän humalassa. Eipä ole sen koommin käynyt MISSÄÄN. Ei sillä kyllä enää ole kavereitakaan. Kiusattu.
Jotenkin hellusta että menee jo kympiltä nukkumaan. Meillä teini riekkuu valveilla viikonloppuisin aamuyöhön asti vaikka ei menisi edes minnekään. Usein kyllä menee kavereille ym. Jos on kotona niin notkuu tietokoneella. Vauvana meni nukkumaan ilta kympiltä ;)
Olisit tyytyväinen