Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

On useitakin. Limoviikuna, aloe vera, kaktus, muratti, anopinkieliä ja joku jonka nimeä en muista. Kasvit tuovat minusta kodikasta tunnelmaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..Lisäksi meillä oli yhteen isoista ruukuista ilmestynyt itsestään yksi uusi taimi. En tiedä mistä se on tullut tai mikä se on.

Kasvilla on yhdessä lehtiruodossa muutama pienempi lehti, pihlajan tapaan. Lehdet ovat ihan heti pienestä sellaisia, eivät ns. perinteisiä taimen yksittäisiä lehtiä. Ja tällä tunkeilijalla on yksi erityinen ominaisuus, jos lehtiin vahingossa henkäisee, kasvi laittaa ne suppuun.

Ajateltiin antaa tunkeilijan kasvaa :D

voisiko olla https://hyotykasviyhdistys.fi/tuote-osasto/siemenet/huonekasvit/tuntomim...

Ihana kasvi, jos  vain saat sen kasvatetuksi. 

Kiitos! :) Intouduin itsekin juuri haeskelemaan ja päädyin samaan, eli saattaapa hyvinkin olla Mimosa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Juuri istutin onnistuneesti juurtuneen avokadonsiemenen multaan, saas nähdä intoutuuko vielä enempi kasvamaan, toistaiseksi ei ole lehtiä. Sitten löytyy yksiväristä rönsyä, pari palmuvehkaa, taskujuoru, isoanopinkieliä pari . Niin ja sitruunansiemenet tosiaan idutin tiskialtaan alla. Tubesta ohje; kuori sitruunan siemenestä kuori pois ja laitat märän talouspaperin sisään ja pussi päälle. n. 2 vkoa ja pukkas itua. Nyt 2 alkua kasvaa tuossa mullassa. Oottelen toukokuutta kun aurinko vihdoin paistaa kunnolla partsille ja siirrän ainakin päiväsaikaan aurinkoon sitten. Daalian juurakko on vielä sisätiloissa, en tiedä uskallanko siirtää jo ulos, kait +10 riittää (ei lasitusta parvekkeella).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi erittäin vaikeasti tapettavaa kasvia, koska muut on kuolleet yli- tai alikasteluun.

Hei! Mikä on tämä laji? t: toinen poropeukalo

Kultaköynnös ja traakkipuu (huom. molemmat on myrkyllisiä eläimille). Nämä ovat hyviä siitä, että niiden lehdistä näkee, kun ne ei ole saaneet tarpeeksi vettä eivätkä heti kupsahda vaikka ovatkin nuupallaan tai lehtiä tipahtelee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieleni kokeilla istuttaa ananasta, kuinkahan lähtisi kasvamaan.

Samoin , laitan tällä viikolla tuonkin kokeiluun. Kaupasta vaan hyvä yksilö, kanta pois, mistä kuoritaan sitten muutamat lehtikerrokset pois ja n. 5c, myöten veteen. Siitä pitäisi juurtua ja sitten istuttais ruukkuun. Ja kesäksi parvekkeelle aurinkoon. Ah, mä niin odotan lämpösiä päiviä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Tai on silkkikukkapalmu. Astman ja homeallergian vuoksi ei voi pitää. Onneksi en tykkää kukista, vaikka olen mummo.

Eikö käy edes esim. viirivehka, joka puhdistaa tehokkaasti huoneilmaa?

Vierailija

On ja useita. Lempparini on yli 30-vuotias pullojukka, sillä siihen liittyy suvun muistoja. Mulla on ollut aina huonekasveja, myös opiskelijakämpissä. Moni kommentoi kun käy kylässä, että onpas sulla paljon kasveja. Osa vieraista selittelee heti, että ei ole kotona niin paljon että pystyisi hoitamaan, tai on allergiaa.

Ei se minulle kuulu, höpsöt, minä tykkään näistä ja muut elävät omalla tavallaan.

Vierailija

On toki. :) Makuuhuoneesta löytyy palmuvehka, peikonlehti, avokado ja flamingokukka. Haluaisin myös olohuoneeseen ja keittiöön paljon viherkasveja, mutta kissat syövät kaiken vihreän... Muutimme jokin aika sitten uuteen kotiin, ja olen suunnitellut kiinnittäväni pari amppelia olohuoneeseen ja keittiöön. Niihin ei kissat pääsisi käsiksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään. Tai on silkkikukkapalmu. Astman ja homeallergian vuoksi ei voi pitää. Onneksi en tykkää kukista, vaikka olen mummo.

Eikö käy edes esim. viirivehka, joka puhdistaa tehokkaasti huoneilmaa?

Ei. Hometta alkaa tulla kasvin pinnalle tai multaan tai veteen, jos kasvattaa vain vedessä. Olen homealtistunut niin pahasti työelämässä.

Vierailija

Rönsylilja puhdistaa tehokkaasti sisäilman epäpuhtauksia ja myös jos on jotain homeitiöitä piilossa, niistäkin pitää huolen. Torjuu siis kaikenlaista haitallista. Itselläni jättikokoinen amppelissa ja siitä poikasia vesilasissa ja 1 onnistuneesti jo omassa mullassaan. Piti vaan löytää oikeanlainen multa, jotta pienet onnistui, ekat satsit meni pieleen eräässä nimeltämainitsemattomassa kukkamullassa. Mullan pitää olla ilmavaa, hiekkapitoista ja juurtumista edistävää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rönsylilja puhdistaa tehokkaasti sisäilman epäpuhtauksia ja myös jos on jotain homeitiöitä piilossa, niistäkin pitää huolen. Torjuu siis kaikenlaista haitallista. Itselläni jättikokoinen amppelissa ja siitä poikasia vesilasissa ja 1 onnistuneesti jo omassa mullassaan. Piti vaan löytää oikeanlainen multa, jotta pienet onnistui, ekat satsit meni pieleen eräässä nimeltämainitsemattomassa kukkamullassa. Mullan pitää olla ilmavaa, hiekkapitoista ja juurtumista edistävää.

Se astmamummo vastaa: Minäkin pystyin silloin, kun oli vain astma, kasvattamaan paria rönsyliljaa, mutta nyt kun on tuo homealtistus, ei voi pitää mitään kasveja. Monet tekstiilitkin on pitänyt hylätä ja esim. matto pestä moneen kertaan ennen kuin voin pitää sitä lattialla. Uusia vaatteita en voi sovittaa, ennen kuin olen pariin kertaan pessyt ne.

Vierailija

On noin 70 kasvia. Vaikea sanoa mikä olisi suosikki, kliiviasta ja amazoninliljasta tykkään, kun ne kukkivat niin komeasti, mutta nyt kumpikaan ei ole kukkinut pitkään aikaan. Tällä hetkellä toinen posliinikukistani on täydessä kukassa ja yllättäen tuoksuu varsin voimakkaasti. Lyyraviikunassa taas on upeat lehdet. Kasvatan myös mielelläni hedelmänsiemenistä kasveja, niistä hauskin on karambola, joka reagoi kosketukseen vähän samoin kuin mimosa, mutta paljon hitaammin.

Vierailija

Lapsena isä antoi meille porsliinikukan käteen ja sanoi, että imekää mettä tuosta on makiaa. No mehän maistettiin. Makeaa oli. Onkohan se myrkyllinen kasvi en tiedä, hengissä ollaan =)

Vierailija

Purppurajuoru 6 kpl, rönsylilja 6 kpl, anopinkieli 3 kpl, inkivääri. Tytär kasvattaa kaktuksia.
Lajeja vähän, koska olen lisännyt kasveja lahjapistokkaista. Jakelen niitä muillekin ja saan vaihtareita jatkossa.

Purppurajuorun pätkä löytyi nuutuneena taloyhtiön parkkipaikalta. Pätkin sen ruukkuun ja sillä on ilmeinen aikomus valloittaa koko planeetta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsena isä antoi meille porsliinikukan käteen ja sanoi, että imekää mettä tuosta on makiaa. No mehän maistettiin. Makeaa oli. Onkohan se myrkyllinen kasvi en tiedä, hengissä ollaan =)

On myrkyllinen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat