onko cheerleading urheilua?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Oikea cheerleading on, se naurettava lätkäpeleissä pom-pomien ja perseen hetkuttaminen ei ole. En ole koskaan ymmärtänyt miten niin yksinkertaiset "tanssikuviot" saadaankin tanssittua niin eri tahtiin.
MEE KUULE KOKEILEE NIIN TAJUUT ETTÄ SE ON URHEILUU!! Siinä tarviii ihan sairaasti voimaa
Googlatkaa cheerleading MM ja katsokaa koko kisasuoritus. Voltteja, feikkejä, heittoja ja pyramideja musiikin tahtiin. Minkä muun lajin edustajat pystyisivät tähän?
Se jääkiekkomatseissa pyllistely on ihan muuta eikä sillä ole kilpalajin kanssa mitään tekemistä.
TÄMÄ!!! Itekkin tiiän kun harrastan edustus joukkuees 3lvl
Itsensä esittelyä vain. Samaa sarjaa kuin twerkkaukset ja muut pyllyn pyöritykset. Miehille itsensä antamista.
Hei olen itse harrastanut cheer leadinia kohta 3-vuotta, olen kuullut ja nähnyt kun ihmiset tappelevat onko cheer urheilua omasta mielestä aivan typerää tapella tälläisestä. Minusta se on todellakin urheilua! Olen itse edistyneemmissä mineissä eli en ole kilpaileva cheer leader. Mutta meillä on 2 kertaa treenit + akro! Molemmissa on esim lihas kuntoa ja yms. Tiedän paljon kilpailevia cheer leadereita ja olen itse yrittänyt karsia kilpailevaksi cheer leaderiksi. Karsinnoissa mitkä ovat level 1 kilpaileville on hullun rankkoja esim 10 kierroksen spurtti eli 10 kierrosta juoksua täysiä! Lihaskuntoa, hyppyjä laskuihin! Stuntteja, pyrtsejä, akro batiaa, ja toiset 10 kierroksen spurtti. Ne jotka luulevat että kaikki cheer leaderit ovat jotakin jääkiekko matsin hyppy tyyppejä on aivan väärässä! Cheer on jopa hengen vaarallistajoskus esim jos putoaa basketista! Olen itse pudonnut avesta ja muista stunteista mutta olen silti jatkanut vaikka tiedän ihmisiä miltä on katkennut luita ja murtunut eri paikkoja. Mutta olen silti halukas kokeilemaan ihan pähkä hulluja stuntteja ystävieni kanssa vaikka voisi käydä mitä vain!
Ite lajia harrastaneena kilpa cheerleading on urheilua se on todella fyysistä yritäppä ite tehdä stuntteja ja akroo monta minuuttia putkeen. Monella ihmisellä on semmonen kuva et cheer on vaa kannustusta ja sitä että heitelläänpäs tässä nyt pari ihmistä ilmoille. Jos et oo harrastanu cheeriä nii mun mielestä sulla ei oo mitään perusteita kertoo kellekkään miks cheer ei ois urheilua.
Cheerleading todella on ainakin kilpailutasolla urheilua!
On todella kovaa urheilua! Itse harrastan ja siellä ei hypitä jääkiekko peleissä vaan treenataan!!!! Treeneihin kuuluu:lämmittely, juoksu, äks hypyt, hiihtohypyt, punnerrus kävely, mittarimadot, yms varmaan 15 liikettä lisää+ lämppätanssi ja lihaskunto+akrot. Stunttaillaan, ohjelman läpikäynnit kolme kokonaista putkeen, stuntti kierrokset, pyrtsi kierrokset ja akro kierrokset. Sen jälkeen tehdään akroa 10 min paikka akroo 10 juoksevaa sen jälkeen loppu lankutus ja kotiin. Noi kaikki pitäis ehtii 1,30h ja pitää koittaa jaksaa
Cheerl on kahdenlaista, toinen on ja toinen ei ole.
Naisia sukkahousuissa katselee mielellään. Kutsutaan sitä urheiluksi
TÄÄÄ!! Itekkin harrastan edustus joukkuees 3lvl niin tarviii siinä tosi paljon voimaa!!!!!