Tienasin viime vuonna ekaa kertaa yli 50 000€
Silti tuntuu että rahat ovat koko ajan loppu. Pakko ottaa kulutustottumukset tarkasteluun.
Kommentit (29)
Itselläkin oli vuositulot sen 50 000€/v, mutta nyt olen äitiyslomalla vauvan kanssa niin tuloja tulee n. 2700€/kk.
Säästöön jää nyt n. 500€/kk, joten tullaan myös nyt ihan riittävän hyvin toimeen äitiyspäivärahoilla. Suosittelen siis todellakin kirjaamaan menot ylös niin tiedät mihin rahasi uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin että 90 000 km/3 vuotta ajolla täysi autoetu on kannattavaa ja huoletonta. Aina uusi ja varma auto alla, eikä tarvitse bensan hintaa miettiä. Tosin täytyy varmaan nostaa kilometrejä kun lapsikin nyt ajaa. Vakuutusbonuksia minulla ei ole, joten nekään eivät katoa leasing-jauden aikana.
Ennen työsuhdeautoa sai aina pelätä toimiiko auto vai ei.
ApMiten se voi olla kannattavaa kun maksat 500-1000 euroa autosta joka ei ole sinun. Normaalisti saisit maksettua omaksi ja hyvän hinnan kun myyt pois. Leasingauto ei ole ikinä taloudellisesti kannattava ratkaisu, mutta se on helppo.
ps. Miksi et vain osta toimivaa autoa, ei sen uusi tarvitse olla.
En ole ap mutta käsittääkseni leasing-autosta ei tarvitse maksaa itse vakuutuksia eikä korjauksia itse -> jos jotain tapahtuu niin ei kun vaan auto leasing-paikkaan hoidettavaksi ja uusi kaara alle. Ei tarvitse maksaa itse uusia renkaita, ei katsastuksia, ei mitään. Ainoa jonka maksaa itse on bensa. Kätevää.
Auton pois myydessä ei muuten todellakaan saa siitä omasta koslasta hyvää hintaa....autojen jälleenmyyntiarvo on naurettavan pieni.
Lasketaanpas vähän. Skoda Superb business automaatti kaikilla herkuilla, verotusarvo noin 900 euroa kuukaudessa. Tässä kaikki kulut. Käytettynä ostettu vastaava rahoituksella, kuukausierä 150 euroa, vakuutus superkasko 50 euroa kuussa, ajoneuvovero 15 euroa kuussa. Tässä kiinteät kulut eli 215 euroa. Jää vielä aika reilusti rahaa renkaisiin, polttoaineeseen ja korjauksiin. Vuodessa näihin jää 8220 euroa verrattuna leasingautoon. Ja tosiaan se jälleenmyyntiarvo lisäksi.
En myöskään maksa bensaa enkä pesuja:
Kuukaudessa polttoaineisiin nykyisellä ajollani menee noin
300 euroa
50 euroa kasko/kk
10 euroa ajoneuvovero
50 renkaat (600 euroa setti/ 2 settiä per kaksi vuotta minun kilometreilläni)
10 euroa vuosihuolto per kk
50 euroa ulkopesu 2xkk
Kuukauteen jyvitettynä kulut siis 470.
Autoedun arvo 615 €/kk
Olisi siis 145 euroa kuussa varaa maksaa omaa autoa....mutta entä jos se menee rikki?
Ap
Laskelmasta puuttuu vielä öljyt ja ikkunanpesunesteet ja kuluvat pikkuosat kuten pyyhkimet ja polttimot ja suodattimet ha tiivisteet yms.
Mielestäni työsuhdeauto kannattaa omalla kohdallani.
Minä maksoin saman verran veroja.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin saman verran veroja.
Olisi kiva päästä tilanteeseen jossa maksaisin yhtä paljon veroja kuin sinä
Ap
Vierailija kirjoitti:
En myöskään maksa bensaa enkä pesuja:
Kuukaudessa polttoaineisiin nykyisellä ajollani menee noin
300 euroa
50 euroa kasko/kk
10 euroa ajoneuvovero
50 renkaat (600 euroa setti/ 2 settiä per kaksi vuotta minun kilometreilläni)
10 euroa vuosihuolto per kk
50 euroa ulkopesu 2xkkKuukauteen jyvitettynä kulut siis 470.
Autoedun arvo 615 €/kkOlisi siis 145 euroa kuussa varaa maksaa omaa autoa....mutta entä jos se menee rikki?
Ap
Ajat niin paljon että työsuhdeauto kannattaa
Jep. Mielestäni näillä kilometreillä työsuhdeauto kannattaa...etenkin kun haluaa ehdotonts toimintavarmuutta...julkisilla työmatka tunnin, autolla 20 min
Ap
En ole ap mutta käsittääkseni leasing-autosta ei tarvitse maksaa itse vakuutuksia eikä korjauksia itse -> jos jotain tapahtuu niin ei kun vaan auto leasing-paikkaan hoidettavaksi ja uusi kaara alle. Ei tarvitse maksaa itse uusia renkaita, ei katsastuksia, ei mitään. Ainoa jonka maksaa itse on bensa. Kätevää.
Auton pois myydessä ei muuten todellakaan saa siitä omasta koslasta hyvää hintaa....autojen jälleenmyyntiarvo on naurettavan pieni.