Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tienasin viime vuonna ekaa kertaa yli 50 000€

Vierailija
16.04.2019 |

Silti tuntuu että rahat ovat koko ajan loppu. Pakko ottaa kulutustottumukset tarkasteluun.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin että 90 000 km/3 vuotta ajolla täysi autoetu on kannattavaa ja huoletonta. Aina uusi ja varma auto alla, eikä tarvitse bensan hintaa miettiä. Tosin täytyy varmaan nostaa kilometrejä kun lapsikin nyt ajaa. Vakuutusbonuksia minulla ei ole, joten nekään eivät katoa leasing-jauden aikana.

Ennen työsuhdeautoa sai aina pelätä toimiiko auto vai ei.

Ap

Miten se voi olla kannattavaa kun maksat 500-1000 euroa autosta joka ei ole sinun. Normaalisti saisit maksettua omaksi ja hyvän hinnan kun myyt pois. Leasingauto ei ole ikinä taloudellisesti kannattava ratkaisu, mutta se on helppo. 

ps. Miksi et vain osta toimivaa autoa, ei sen uusi tarvitse olla. 

En ole ap mutta käsittääkseni leasing-autosta ei tarvitse maksaa itse vakuutuksia eikä korjauksia itse -> jos jotain tapahtuu niin ei kun vaan auto leasing-paikkaan hoidettavaksi ja uusi kaara alle. Ei tarvitse maksaa itse uusia renkaita, ei katsastuksia, ei mitään. Ainoa jonka maksaa itse on bensa. Kätevää.

Auton pois myydessä ei muuten todellakaan saa siitä omasta koslasta hyvää hintaa....autojen jälleenmyyntiarvo on naurettavan pieni.

Vierailija
22/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin oli vuositulot sen 50 000€/v, mutta nyt olen äitiyslomalla vauvan kanssa niin tuloja tulee n. 2700€/kk.

Säästöön jää nyt n. 500€/kk, joten tullaan myös nyt ihan riittävän hyvin toimeen äitiyspäivärahoilla. Suosittelen siis todellakin kirjaamaan menot ylös niin tiedät mihin rahasi uppoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskin että 90 000 km/3 vuotta ajolla täysi autoetu on kannattavaa ja huoletonta. Aina uusi ja varma auto alla, eikä tarvitse bensan hintaa miettiä. Tosin täytyy varmaan nostaa kilometrejä kun lapsikin nyt ajaa. Vakuutusbonuksia minulla ei ole, joten nekään eivät katoa leasing-jauden aikana.

Ennen työsuhdeautoa sai aina pelätä toimiiko auto vai ei.

Ap

Miten se voi olla kannattavaa kun maksat 500-1000 euroa autosta joka ei ole sinun. Normaalisti saisit maksettua omaksi ja hyvän hinnan kun myyt pois. Leasingauto ei ole ikinä taloudellisesti kannattava ratkaisu, mutta se on helppo. 

ps. Miksi et vain osta toimivaa autoa, ei sen uusi tarvitse olla. 

En ole ap mutta käsittääkseni leasing-autosta ei tarvitse maksaa itse vakuutuksia eikä korjauksia itse -> jos jotain tapahtuu niin ei kun vaan auto leasing-paikkaan hoidettavaksi ja uusi kaara alle. Ei tarvitse maksaa itse uusia renkaita, ei katsastuksia, ei mitään. Ainoa jonka maksaa itse on bensa. Kätevää.

Auton pois myydessä ei muuten todellakaan saa siitä omasta koslasta hyvää hintaa....autojen jälleenmyyntiarvo on naurettavan pieni.

Lasketaanpas vähän. Skoda Superb business automaatti kaikilla herkuilla, verotusarvo noin 900 euroa kuukaudessa. Tässä kaikki kulut. Käytettynä ostettu vastaava rahoituksella, kuukausierä 150 euroa, vakuutus superkasko 50 euroa kuussa, ajoneuvovero 15 euroa kuussa. Tässä kiinteät kulut eli 215 euroa. Jää vielä aika reilusti rahaa renkaisiin, polttoaineeseen ja korjauksiin. Vuodessa näihin jää 8220 euroa verrattuna leasingautoon. Ja tosiaan se jälleenmyyntiarvo lisäksi. 

Vierailija
24/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään maksa bensaa enkä pesuja:

Kuukaudessa polttoaineisiin nykyisellä ajollani menee noin

300 euroa

50 euroa kasko/kk

10 euroa ajoneuvovero

50 renkaat (600 euroa setti/ 2 settiä per kaksi vuotta minun kilometreilläni)

10 euroa vuosihuolto per kk

50 euroa ulkopesu 2xkk

Kuukauteen jyvitettynä kulut siis 470.

Autoedun arvo 615 €/kk

Olisi siis 145 euroa kuussa varaa maksaa omaa autoa....mutta entä jos se menee rikki?

Ap

Vierailija
25/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskelmasta puuttuu vielä öljyt ja ikkunanpesunesteet ja kuluvat pikkuosat kuten pyyhkimet ja polttimot ja suodattimet ha tiivisteet yms.

Mielestäni työsuhdeauto kannattaa omalla kohdallani.

Vierailija
26/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin saman verran veroja.

Vierailija
27/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksoin saman verran veroja.

Olisi kiva päästä tilanteeseen jossa maksaisin yhtä paljon veroja kuin sinä

Ap

Vierailija
28/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään maksa bensaa enkä pesuja:

Kuukaudessa polttoaineisiin nykyisellä ajollani menee noin

300 euroa

50 euroa kasko/kk

10 euroa ajoneuvovero

50 renkaat (600 euroa setti/ 2 settiä per kaksi vuotta minun kilometreilläni)

10 euroa vuosihuolto per kk

50 euroa ulkopesu 2xkk

Kuukauteen jyvitettynä kulut siis 470.

Autoedun arvo 615 €/kk

Olisi siis 145 euroa kuussa varaa maksaa omaa autoa....mutta entä jos se menee rikki?

Ap

Ajat niin paljon että työsuhdeauto kannattaa

Vierailija
29/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mielestäni näillä kilometreillä työsuhdeauto kannattaa...etenkin kun haluaa ehdotonts toimintavarmuutta...julkisilla työmatka tunnin, autolla 20 min

Ap