Viisuvoitto
Oliko hyvä vai huono, ku näin kävi?
Mitäs mieltä sanoísta ja ulkomuodosta?
Uskovat;
Onko Jumalan pilkkaa sanat jopa?
Kommentit (66)
...ollenkaan tätä saatananpalvonta väitettä Lordista...
Missä vaiheessa ihminen alkoi ajatella niin että kaikki hyvä on kaunista ja paha on rumaa...?
Onko vammaantunut lapsi/aikuinen sitten paha ja Jumalan hylkäämä kun hänellä ei ole niitä kauniita enkelin kasvoja??
Ja onko kaunis nainen aina hyvä vaikka kuinka moraaliton ja paha teoiltaan olisi?
Onhan selvää, että ihmiset mieltää Lordin asut pahuuteen... ja ymmärrän ettei uskovaiset niistä pidä. Mutta että siltä pohjalta esiteltäisiin syytöksiä ja rohkeita oletuksia... se on väärin.
Katsokaapas se riittää että heille itselleen hirviöasuilla ei ole mitään muuta merkitystä kuin viihdettä. Toiset ihmiset vaan suhtautuvat tuollaisiin asioihin kevyemmin...
Minusta Lordin voitto on hieno juttu ja olen ylpeä heistä.
Enemmin suhtaudun vakavasti sellaisiin ihmisiin jotka uskonsa varjolla yleisesti panettelevat, paheksuvat, tuomitsevat ja herjaavat ihmisiä pelkän ulkonäön varjolla.
Eikös ne ole ne pahat teot jotka paholaisesta lähtee... Ja välillä tuntuu että paholainen kuiskii monien uskovaisten korviin vihaa ja katkeruutta...
Onko kaikki, josta sinä et pidä, paholaisesta? Esim. jos et pidä jostain ruuasta, onko se ruokalaji saatanasta?
Kovasti Lordia syytellään saatananpalvonnasta, mutta niitä perusteluja ei sitten tunnu löytyvän mistään. Ehkä sitten ei tarvitse mielipiteitään perustella kun ne saa " ylemmältä taholta" ....
Mutta sovitaan että kaikki rap yms artistit on oikeesti marsilaisia vallottamassa maapalloa, minä kun en niistä tykkää yhtään ;)
Tästä poikii vielä monta kultajyvää suomalaisille. Niin uskovaisille kuin uskottomillekin. Tätä ei unohdeta koskaan. Se ei jää unohduksiin vaan elää ja vaikutta monella eri sektorilla.
Olkaa pojistanne ylpeitä. Maailma on ottanut heidät riemulla vastaan. Tehkää tekin niin.
nyt ihan asiapohjalta kertoa, millä perusteella vedätte saatanan tahi paholaisen tähän?
Ihan faktoja sitten vain, ei mutua =)
Toivon, Mr. Lordin tavoin, tämän poikivan yhä erilaisimpia musiikkiesityksiä Euroviisuihin niiden ainaisten hilipatitippan-poppiveisujen rinnalle. Räppiä, rockia, metallia... Ja rohkeita sanoituksia!
1 Johanneksen kirje 5 : 19 Vastaa:
Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on paholaisen vallassa!!
Lisäksi 1 Johanneksen kirje 2 : 15 - 17 Sanoo:
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, niin rakkaus Isään ei ole hänessä; sillä mikään maailmassa - lihan halu ja silmien halu ja elämän varallisuuden komeileva näyttäminen - ei ole Isästä, vaan on maailmasta. JA MAAILMA ON HÄVIÄMÄSSÄ JA SAMOINSEN HALU, MUTTA SE, JOKA TEKEE JUMALAN TAHDON, PYSYY IKUISESTI !!
Tärkeä huomio lopputulokseksi 2 Pietarin kirje 3 : 10:
Mutta Jehovan päivä tulee niin kuin varas, jolloin taivaat katoavat pauhaten, mutta alkuainekset äärimmäisen kuumina hajoavat, ja maa ja siinä olevat työt paljastuvat...
Eli Raamatun ajatuksia, ei omiani.
Voisitko vielä tarkentaa, miten kopsaamasi Raamatunkohdat liittyvät kyseiseen euroviisuvoittajaan?
Jotain kuumuudesta siellä taisi olla tuossa viimeisessä jakeessa. liittyyneekö sitten Lordin käyttämään pyrotekniikkaan.. ;)
Raamatussa on paljon itse ihmisestä. Esimerkkisi on hyvä todistus siitä. Ei Jumala voi olla niin järjetön että luo maailman ja käskee seuraavassa lauseessa sitä vihaamaan ja toimimaan luomaansa järjestelämää vastaan. Miten ihminen lisääntyy jos ei ole halua toiseen ihmiseen. Lainaamasi kohta väittää että se on jostakin muusta kuin Jumalasta. Oltko sinä siis perkeleestä luotu, lihan himosta sinäkin alkusi sait eikö niin?
Sinun on turha uhota paatostasi. Mielikuvituksesi on vain päässyt valloilleen. Mielikuvitusta tarvitaan myöskin Lordin luomisessa.
Eikö sinulla ollut omia perusteluita asiasta?
Toivotaan että se Jehovan päivä tulee pian niin pääset sinäkin haukkumasta ihmisiä ilman perusteita. Raamattu väärissä käsissä on ihmisen pahin vihollinen.
tepsuttaja:
1 Johanneksen kirje 5 : 19 Vastaa:Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on paholaisen vallassa!!
Lisäksi 1 Johanneksen kirje 2 : 15 - 17 Sanoo:
Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, niin rakkaus Isään ei ole hänessä; sillä mikään maailmassa - lihan halu ja silmien halu ja elämän varallisuuden komeileva näyttäminen - ei ole Isästä, vaan on maailmasta. JA MAAILMA ON HÄVIÄMÄSSÄ JA SAMOINSEN HALU, MUTTA SE, JOKA TEKEE JUMALAN TAHDON, PYSYY IKUISESTI !!
Tärkeä huomio lopputulokseksi 2 Pietarin kirje 3 : 10:
Mutta Jehovan päivä tulee niin kuin varas, jolloin taivaat katoavat pauhaten, mutta alkuainekset äärimmäisen kuumina hajoavat, ja maa ja siinä olevat työt paljastuvat...
Eli Raamatun ajatuksia, ei omiani.
Taas tää " onko hevi saatanasta" ...
Mun mies soittaa örinämusaa ja hyvin soittaakin. Kun rupesin siitä kiinnostumaan ja ruvettiin seurustelemaan jne, sain tonneittain varoituksia, että olen menossa naimisiin saatananpalvojan kanssa jnejne. Edelleenkin kummastuttaa, että jos noin vakaasti Jumalaan uskova ja kaikessa Jumalan tahtoa etsivä mies on saatananpalvoja, niin kristikunnalla ei ole mitään toivoakaan pelastuksesta. Tuo mies on edelleenkin yksi uskovaisimmista, ketä olen koskaan tavannut.
Hevissä on eroa. Itse en kovin monestakaan hevistä tykkää, mutta jotkut biisit kyllä miellyttää korvaa. En pysty kuuntelemaan kaikkia bändejä (edes kristillistä heviä), koska ne tuntuvat ahdistavalta. Mutta osaan hypätä ne yli, en vain kuuntele niitä. Miehen kanssa ollaan paljon keskusteltu tästä asiasta ja todettu, että ihmiset ovat erilaisia ja mikä yhdelle sopii, ei sovi kaikille. Siksi kristilliset hevistit pysyttelevät omissa pienissä piireissään, eivät halua tuottaa ahdistusta ei-hevistille.
Ja ihan vain pienenä huomiona, että monet näistä saarnamiehistä, jotka saarnaavat heviä vastaan kulkevat matkassaan oma ylistysbändi, joka soittaa musaa, joka Suomessa lasketaan heviksi, tosin hempeäksi sellaiseksi...
taitavat itse olla Saatanan puolella...
Miksi muuten mustamaalata kristittyä miestä, ja internetin keskustelupalstoilla ja lehtien mielipidekirjoituksissa lietsoa Saatanan sanomaa?
Kyllä pistää mietityttämään.
Kautta aikojenhan sitä Saatanaa on yritetty metsästää ja kitkeä keskuudestamme; punahiuksiset, tiedemiehet, homoseksuaalit, tummaihoiset...roviolle vaan!! Saa nähdä, minne nämä tuomitsijat itse päätyvät ;)
...että Bahan kanssa olen hiukan samoilla linjoilla...
Ulkonäölläkö sitä tuomioita jaetaan?? Punatukkainen jne. huh huh...
Eikö sen pitäisi olla teot joista tuomitaan? Niillä sitä todellista pahaa tapahtuu... Ja ketkä sitä pahaa sitten tekee? No valitettavan usein pahaa tekevät ne ihmiset jotka eivät pysty hyväksymään muunlaisia tapoja ja ihmisiä, ovat vihamielisiä, katkeria, herjaavia ja panettelevia...
Eikö se Paholainen kuiski näitä vihamielisyyksiä myös hartaiden uskovaisten korviin?? Nämä uskovaiset sitten kääntävät tunteet mielessään Jumalan tunteiksi...
Kyllä maailma olisi parempi paikka kun jättäisimme moiset vihat, kaunat, katkeruudet ja ylpeydet mielestämme. Maailma on kuitenkin ensisijaisesti meidän asuin paikka vaikka kuinka uskoisimme tuleviin pelastuksiin...
mulle ei vissiinkään ole auennut tämän lajin musiikki edes noin niinkuin yleisestikään, mutta älkää antako sen häiritä, kun kerron mielipiteeni :-)
Minua viisuvoitto hävettää. Joo, että Suomi tunnetuksi... mutta mulla onkin tämä rajoite...
En ymmärrä Euroviisuja. Ne on aikansa eläneet ja aika ajoi niistä ohi jo 25 vuotta sitten (ainakin...)
Ja kyllä, minua suuresti vaivaa lähes alastomat nytkyttäjät, joita tanssijoiksi sanotaan. Viihteen nimissä... mihin tämä maailma menee?? ;-D Ei mutta vakavasti puhuen, olen jo niin vanha, että silloin kun minä olin nuori, tuollaista liikehdintää kuvittelen olleen vain ' isojen poikien' elokuvissa (videot tuli myöhemmin ;-D), ei sitä näytetty telkkarissa...
En jaksa iloita viisuvoitosta. Toivon hartaasti että viisukolehdin kerääjä ei käy minun veromarkoilla. Antaisin ne paljon mieluumin johonkin tärkeämpään.
Terveisin vanha ja tylsä tiukkapipo Onneli
Ensinnäkin jo kappaleen nimi: HARD ROCK HALLELUJAH On kyseen alainen... Miksikö?
Tarkistin muutamista tietolähteistä/kirjoista nimen alkuperää:
HARD ROCK = KOVAA ROKKIA
HALLELUJAH = ALUNPERIN HEPREAN KIELESTÄ TULEVA SANA, JOKA TARKOITTAA: YLISTÄKÄÄ JAHIA
JAH = RUNOLLINEN MUOTO, JUMALAN NIMESTÄ JEHOVA..
Tarkoittaako ja haluaako Jumala, että tällaiset karmeasti pukeutuneet örinämiehet ylistävät häntä??
NO EI VARMASTI !!
Johannes 4 : 24
Jumala on henki, ja häntä palvovien tulee palvella hengessä ja totuudessa..
JOTEN TOTUUDEN HENKEÄ EI HEILLÄ OLE !
Eiköhän Jumala kuitenkin iloitse jokaisesta luodustaan, joka häntä ylistää, riippumatta vaateparresta ja lauluäänestä?! Vai onko taivahan portilla pukupakko ja koelaulu?
miehiä ja naisia ja jostain kuulin myös että rumpali tekee sanoituksia hengellisiin lauluihin...
Minä en kyllä millään osaa ajatella että Lordi olisi jotenkin " saatanallinen" yhtye! Jos tällaisia johtopäätöksiä ja ajatuksia nostetaan esiin ainoastaan siitä syystä että he soittavat heviä ja pukeutuvat monstereiksi on se aika fanaattista touhua. Monet lasten lelu-ukkelitkin näyttävät pahemmilta kuin nuo Lordin heput! Viihdettähän se vain on ja showta. Vähemmän vahingollista lapsille ja nuorille kuin puolipukeiset nuoret naiset ja miehet joita viisuissa myös näki
tepsuttaja:
Tarkoittaako ja haluaako Jumala, että tällaiset karmeasti pukeutuneet örinämiehet ylistävät häntä??
NO EI VARMASTI !!
Olen kyllä aivan samaa mieltä!! Myöskään tuulipuvun housuihin tai palmikkoneuleeseen pukeutuvat EIVÄT SAA ylistää Jumalaa. Eikä missään nimessä kehitysvammaiset, epämuodostuneet tai aknearpiset ihmiset! Eikä missään nimessä lapset, jotka pukeutuvat naamiaisasuihin tai koulun esitystä varten. EIEIEIEIEI!!!
Jumala on VAIN JA AINOASTAAN kauniiden, heleä-äänisten (ei kuitenkaan liian, voi olla homoseksuaali), terveiden ja sileähiuksisten ihmisten etuoikeus.
Kuulkaa, on se musiikki sitten minkälaista tahansa niin se on saatanasta. Musiikki ylipäätään on syntiä.
Mutta mä tunnustan että tein syntiä katsomalla euroviisut ja hyvä että katoin kun kerran voitto tuli. Ruotsin eilisessä päivälehdessä oli kuva Lordista ilman maskia ja hän näytti tuiki tavalliselta ihmiseltä. Tämä ihminen nyt vaan tykkää pitää semmosta maskia eikä se tee ihmisestä saatanan palvojaa.
Ja tosiaan sanat oli devil is a loser, mä olen ainaki Lordin kaa asiasta samaa mieltä.
Mua todellakin ahdisti ne naiset jotka hillu lavalla puol alasti! Se suunillee pikkuhoususilteen hyppiminen on mun mielestä enempi syntiä kun jonku maskin pitäminen. Ja muistakaa että musiikki on aina syntiä. Ennen vanhaan kirkossa ei saanut muistaakseen olla edes urkuja. Jokatapauksessa piano, kitara jne. olivat kielettyjä (tämän olen oppinut muistaakseen historian tunnilta) ja ihmettelen vaan miksi oli kielettyjä... oisko synnin kaa ollut asialla mitään tekemistä?
Itse en todellakaan fanita Lordia, mutta ymmärrän hyvin bändin saaman suosion ja olen iloinen viisuvoitosta. Minusta Lordin biisi oli musiikillisesti kiva ja mukaansatempaava, vaikka en yleensä hevistä välitäkään. Sanoituksessa ylistettiin mielestäni hard rockia, ei Jumalaa tai saatanaa. Bändiläiset ovat itse sanoneet, etteivät palvo saatanaa, joten eiköhän se kannattaisi uskoa. Todennäköisesti tämä(kin) biisi on kieli poskessa tehty ja esitetty.
Lordi oli ihan virkistävä poikkeus euroviisukaavaan, jossa yksi (mies tai nainen) kiekuu etualalla vähissä pukeissa ja 4-5 vastakkaisen sukupuolen edustajaa hyppii taustalla diskovalojen rätkeessä. Hoh hoijaa, jo oli aikakin keksiä jotain muuta!
Kovin kärkkäitä tuomioita jaellessa kannattaisi aina katsoa pinnan alle. Kamala ulkonäkö ei tee kenestäkään saatananpalvojaa, kuten ei piukoissa esiintymisvaatteissa laulaminenkaan tee kenestäkään huoraa.