Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka hullu maalaa seinät itse?

Vierailija
15.04.2019 |

Katsoin äsken opastusvideon ja voi videka. Pelkkiä työvälineitä tarvitsee kamalan kasan ja sitten maalin valintaan menee pieni ikuisuus. En jaksa edes ajatella.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallivärit kannattaa valita lattiamateriaalin mukaan. Itselläni on koivuparketit, niin valitsin hopeamaalia. Tummaan parkettiin / laminaattiin sopii kupari ja pronssi. Kultaväriä en laittaisi mihinkään, paitsi pieninä hippumaalina seinille, joista joutuu kulkemaan läheltä, pieni yllätyvä efekti.

Tai sitten jättää metallivärit kauppaan.

Ne kannattaa ihan suosiolla jättää sinne 80-luvulle.

Vierailija
22/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa jotain spesiaalia seinälleen. Olen miettinyt jukka-palmuseinämaalauksen tekemistä lattianrajaan. Seinällä palmu pysyy elossa, eikä vie tilaa. Lisäksi ei sotke pudottelemalla lehtiä. En viitsi ostaa tapetteja, kun ovat kalliita ja pitäisi opetella itse tapetoimaan. Mutta maalaan itse seinälle noita sisustuselementtejä :) Ostin videotykinkin sitä varten, että saan ääriviivat piirrettyä ja sitten väritän kolmella eri värillä palmun: vihreällä lehdet, vaaleanruskealla rungon ja tummanruskealla ruukun :)

Olen vähän kahden vaiheella tuon vihreän värin kanssa, kun vaikeasti yhdistettävä sisustusväri.

Hä? Vihreähän on just helpoin yhdisteltävä. Jätät vaan mintut, pistaasit ja ysärivihreän kauppaan.

Mun mielestä vihreä on vaikea. Sitä on luonnossakin ihan liikaa. Kesällä metsälenkin jälkeen tulee vihreä yökötys. Kaipaan punaista vastapainoksi. Onneksi on punaisiin pukeutuvat tuulipukuihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallivärit kannattaa valita lattiamateriaalin mukaan. Itselläni on koivuparketit, niin valitsin hopeamaalia. Tummaan parkettiin / laminaattiin sopii kupari ja pronssi. Kultaväriä en laittaisi mihinkään, paitsi pieninä hippumaalina seinille, joista joutuu kulkemaan läheltä, pieni yllätyvä efekti.

Ja sinähän tiedät sisustamisesta? Mun tekemät seinät ovat uniikkeja, lähellä taideteoksia.

Ja metalliväri tuo hehkun hipsuteltuna. Laimennan väriä vedellä: 50 % metalliväri, 20 % metalliväri. En vedä koko seinää, vaan kuultavia pintoja. Näyttää aika hyvältä.

Haen sellaista kuluneen näköistä pinta, siinä näkyy kädenjälki.

Vierailija
24/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kannattaa ihan suosiolla jättää sinne 80-luvulle.

Ne ovat ajattomia. Seinässä pitää olla jotain metallista. Vähän niinkuin nainen tarvitsee koruja ollakseen kauniimpi. Jotain kiiltävää pitää olla aina.

Vierailija
25/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinähän tiedät sisustamisesta? Mun tekemät seinät ovat uniikkeja, lähellä taideteoksia.

Ja metalliväri tuo hehkun hipsuteltuna. Laimennan väriä vedellä: 50 % metalliväri, 20 % metalliväri. En vedä koko seinää, vaan kuultavia pintoja. Näyttää aika hyvältä.

Uniikkeja ovat taatusti :D

Vierailija
26/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin kertaa oon maalannut (sisäseinät ) ja myös katot ja keittiön kasppien ovet

Vierailija
27/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalliväri on myös erikoinen, koska harvemmin ihmiset osaa/uskaltaa käyttää sitä.

Vierailija
28/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniikkeja ovat taatusti :D

Niin ovat. Maalaisia kodin kaikki seinät, mutta ei ole aikaa ja lapset pyörivät jaloissa.

Löydän kuluneesta kauneutta. Joku vanha ladonseinä, josta maalit hilseilee pois, ja värikerrostumat puskee läpi, on minun makuuni kaunis.

Esim. vihreä väri, jonka päälle on maalattu punaisella ja punainen väri on kulumassa pois päältä. Väriefekti on mieletön!

Vierailija
29/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kait mä olen sitten hullu?

Maalaaminen on rentouttavaa puuhaa ja on kiva täysin erilaisen työn vastapainona nähdä valmiina kättensä jälki :c)

Ainoa ikävä vaihe on esivalmistelut pesuineen yms.

Vierailija
30/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman helpoin homma ja nykyään ei tarvitse kärsiä edes karmeista maalihajuista.

Vierailija
31/36 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin hommia, jotka kannattaa jättää ammattilaiselle.

Ruoanlaitto on yksi tällainen.

Kuinka on edes laillista valmistaa lapsilleen ruokaa ilman alan koulutusta ja hygieniapassia?

Me syömme ainoastaan ravintolassa.

Vierailija
32/36 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka osaa. Säästäähän siinä 45e/h

t 2 taloa rakentanut ja 1 rempannut

Vierailija
33/36 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tekee, jotka osaa. Kädettömät sitten ostaa palvelunsa. 

Tai lähinnä ne siis, joilla on varaa. Mulla on samanlainen asenne kuin ap:llä, hirveä homma, tykkään, kun valmista tulee nopeasti, eikä tarvitse itse sekä siitää huonekaluja, että tehdä varsinkaan pohjatöitä. Remontit hoitaa sellainen matalasti koulutettu maksettu ammatti-ihminen.

Vierailija
34/36 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi naisena voi maksaa työn luonnossa. Ei tarvitse rahaa. Siksi suosin hyvännäköisiä maalareita.

Vierailija
35/36 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka identiteetti on lähempänä matalasti koulutettuja, kuin yläluokkaa.

Vierailija
36/36 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu raaskii maksaa älyttömiä summia hommasta jonka pystyy itsekin hoitamaan suunnilleen yhtä hyvin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi