Sydän ei kestä nikotiinipusseja. Pitäisikö lopetaa?
Yli 20 vuotta tupakoineena ei ollut ongelmia röökin kanssa. Vaihdoin pusseihin ja tykästyin. Käytän 10mg pusseja eli ei vahvimpia.
Pumppa muljahtelee. Erityisesti nukahtamisvaiheessa koen muljahdus/sydäri tuntemuksia, mutta menevät nopeasti ohi, kun säikähdän. Sydämestä ei löydy vikaa ja lääkäri epäili noiden johtuvan ahdistuksesta, kun esiintyy pääsääntöisesti nukahtamisvaiheessa.
Kommentit (16)
Kyllä nikotiini on myrkkyä sydämelle. Kannattaa lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin lopeta. Luultavsti runsas nikotiini saa hermostosi ylivierystilaan ja siksi koet noita tuntemuksia nukahtamisvaiheessa.
Mutta sydänsairautta ei ole löydetty.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin lopeta. Luultavsti runsas nikotiini saa hermostosi ylivierystilaan ja siksi koet noita tuntemuksia nukahtamisvaiheessa.
Mutta sydänsairautta ei ole löydetty.
Ap
Ei siinä välttämättä vikaa olekaan, mutta se oireilee nikotiinista. Vika on siis nikotiini jos ei sairautta löydy.
Lisää käyttöä. Kolminkertaista vaikka.
Tupakasta tulee nikotiinia noin 1-4 mg, joten tuo 10 mg on hätävarjelun liioittelua. Olen polttanut kohta 40 vuotta, enkä tuollaisia kestäisi
Mä en edes uskaltaisi käyttää jos tulisi tollasia.
En kyllä käytä muutenkaa D:
Ei tietenkään kannata lopettaa. Kannattaa mielummin odottaa sitä sydänkohtausta.
Vaihda ainakin miedompiin. Nicotinell tms. tabletteja saa esimerkiksi 2mg, ja eivät maksa paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Tupakasta tulee nikotiinia noin 1-4 mg, joten tuo 10 mg on hätävarjelun liioittelua. Olen polttanut kohta 40 vuotta, enkä tuollaisia kestäisi
Netin mukaan tupakasta tulee 10mg ap
Vierailija kirjoitti:
Olen aika kauhulla seuraillut noita nikotiinimääriä, ei kyllä yhtään ihme että pumppu ottaa kierroksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Josta imeytyy noin 2mg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netin mukaan:
Yksi savuke sisältää noin yhden gramman tupakkaa ja yhden milligramman nikotiinia. Itse käärittävät savukkeet, joissa kääritään paperiin hienoksi leikattua irtotupakkaa, sisältävät vähemmän tupakkaa kuin teollisesti valmistetut savukkeet (eli noin 0,40,75 grammaa).
Yksi 10mg pussi vastaa noin 5 poltettua savuketta kerralla.
Jos käytät pusseja 5-7 pussia niin se tarkoittaa 25-35 savuketta päivässä. Mieti miksi sydän oireilee?
Jätä nikotiinipussit ja ala taas polttaa tupakkaa. Ongelma ratkaistu. Nikotiini on karsinogeeni, niin että saat kyllä jonkin kivan syövän ennemmin tai myöhemmin.
Vaikka minulla sydän kestäisikin, niin ikinä en tuollaista huulen ja ikenen väliin pistäisi. Jo nikotiinipussin ulkonäkö ällöttää!