Naiset, onko hajuvesi hyvä vai huono yllätyslahja ylipäätään?
Jos naisella on oma tietty maku joka ei kuitenkaan ole kiveenhakattu vaan voi pitää monenlaisista laatutuoksusta. Aina toiselle lahjanostaminen on riskiä ja sitten jos etukäteen liikaa kyselee niin ei ole yllätys.
Onko mielestänne hajuvesi huono ylläri? Mitä teette jos tuoksu ei ole juuri mieleinen?
Kommentit (24)
Olen kerran saanut hajuveden tuliaisiksi ja se oli kyllä todella hyvä (ja kallis). Mutta sanoisin että yleensä hajuvesi on aika riskaabeli lahja, sillä se on mielestäni paljon henkilökohtaisempi "asuste" kuin esim korut. Voisin pitää silloin tällöin korua, josta en ihan täysillä pidä, mutta hajuveden puitää olla todella mieleinen, että haluan tuoksua sille päivän. Tietty jos sulla on todella hyvä maku ja tunnet kohteesi, niin saattaa toki onnistuakin.
Hajuvesissä on vähän se, ettei niitä itsekään voi ostaa sokkona. Tuoksu muuttuu aina iholla, joten lopullisen tuoksun esiinsaamiseksi pitää kokeilla hajuvettä ja antaa sen olla jonkin aikaa. Hajuvedet eivöt tuoksu kaikilla samoilta. Sanoisin siis että aika huono, ellei naiselle käy mikä vain tuoksu.
Itselläni on migreenitaipumusta ja monet tuoksut laukaisevat sen, joten olen erityisen tarkka tuoksujen kanssa, mutta tämä on toki harvan ongelma.
Pidän hajuvettä romanttisena lahjana. Eli jos teillä on sellaiset fiilikset niin sitten se toimii.
Itse en tykkää saada yllätyshajuvettä. Tykkäisin olla valitsemassa mieleistä,jos hajuvedelle olisi tarvetta.
Minulle se olisi hyvä, mutta riski epäonnistua on aika suuri. Mitään halpistuoksuja ei pidä ostaa, eikä se kallis hintakaan ole takuu siitä, että tuoksu on mieleinen. Itse olen aika joustava ja vaihtelunhaluinen tuoksujen suhteen, mutta tiedän että monet on tosi tarkkoja siitä mitä voi käyttää.
Minä en ostaisi tuoksua lahjaksi, ellen varmasti tiedä, että toinen pitää siitä tai on toivonut sitä. En myöskään haluaisi tuoksua lahjaksi ihan yllätyksenä. En vaan pysty käyttämään tuoksua, joka ei sovi minulle, ja mun mielestä on yksinkertaisesti typerää pistää paljon rahaa sellaiseen, mille ei ole mitään käyttöä, jos se ei sovikaan.
Huono. Viesti on: "Haluan että tuoksut tältä."
Ei sokkona hajuvettä! Se on oltava just oikeaa, koska siinä hajussa on sitten oltava, jos sitä laittaa. Ja jos siitä ei pidä/se aiheuttaa päänsärkyä, se jää käyttämättä.
Samaa sarjaa yllätyslahjoja on huulipuna, vaate tai kirja. Ei, jos ei todella tunne toisen makua läpikotaisin.
Kaikki yllätyslahjat on hölmöjä, ellei oikeasti tunne toisen makua.
Olen saanut useamman kerran hajuvettä lahjaksi. Jostain syystä kaikki tuoksut ovat olleet minulle sopivia. Ihmettelen itsekin. Eli on hyvä yllätyslahja.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäisin.
Tykkäisit haista mille tahansa, mitä joku keksii antaa lahjaksi?
Itseasiassa tuo migreeni/päänsärky voimakkaista tuoksuista on aika monen ongelma. Minun myös, siksi olis mulle tosi huono lahja. Muutenkin pitäis tietää, et vastaanottaja tykkää just siitä tuoksusta.
On ihana lahja, toki valinta on vaikea...ja sit se ei voi olla mikään marketin halpistuoksu.
Mutta rohkeasti vaan, ei se nyt maailmanlopun kysymys ole. Kysy neuvoa myyjältä suosituimmista. Monilla naisilla on monta tuoksua, mitä vaihtelevat.
Vierailija kirjoitti:
Huono. Viesti on: "Haluan että tuoksut tältä."
Vastaavasti jos ostat miehelle vaatteen niin viestit, "haluat että näytät tältä etkä siltä miltä nyt"?
En pidä hajuvesilahjoista. Annan ne arvaamattomana kirpparille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäisin.
Tykkäisit haista mille tahansa, mitä joku keksii antaa lahjaksi?
Ne ihmiset, jotka ovat lähipiirissäni ja voisivat minulle tuoksun antaa lahjaksi, omaavat hyvän maun. Eli ei huolta, en haisisi ”mille tahansa”.
Vierailija kirjoitti:
On ihana lahja, toki valinta on vaikea...ja sit se ei voi olla mikään marketin halpistuoksu.
Mutta rohkeasti vaan, ei se nyt maailmanlopun kysymys ole. Kysy neuvoa myyjältä suosituimmista. Monilla naisilla on monta tuoksua, mitä vaihtelevat.
Monilla naisilla on myös monta tuoksua, mitä eivät halua ikinä käyttää. Joten ei kannata hajuvettä ostaa. Osa naisista ei edes käytä hajusteita ja tuoksuyliherkkyys on yleistä.
Ei se hajuveden ostaminen nyt NIIN vaikeaa ole. Aika pitkälle pääsee, kun keskustelee myyjän kanssa tuoksuista ja valitsee sellaisen tyylin tuoksun, joka tyyli vastaa kyseistä ihmistä. Näin minä esimerkiksi onnistunut ostamaan tuosuja parikymppiselle pojalleni, ja hyvin on tykätty.
Mutta toki se vaatii, että pystyy ajattelemaan ja erittelemään toisen ihmisen tyyliä suhteellisen monipuolisesti myyjälle, joka sitten mätsää sitä tuoksuun. Eli pitää tuntea se ihminen, ja mitä hän on ja mitä hän haluaa olla - ei pelkästään sitä, mitä sinä toivoisit hänen olevan.
Huono. Kyllä tuoksun pitää miellyttää ensisijaisesti itseä, itsehän sitä kannetaan.