Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiskunnan tuet

Vierailija
15.04.2019 |

Elän palkkatuloillani, elintasoni ei putoaisi vaikka kelan kaikki jakamat tulot loppuisi.
Lasten ollessa pieniä saimme lapsilisää ja hetken aikaa saimme kotihoidontukea.

Tietenkin maksan veroja mielellään, koska nyt on minun vuoroni kantaa korteni kekoon.

Mutta sosiaaliset tuet eivät saisi passivoittaa ja luoda kuvitelmaa, että nämä edut lankeavat eteen kuin Manulle illallinen.
Olen varmasti paha ihminen monen mielestä, koska olen sitä mieltä, ettei vastikkeetonta rahaa pidä jaella.
Se ei voi olla oikein, että toisten elintaso on (ilman koulutusta, ilman yrittämistä jne) samaa tasoa kotona makaamalla kuin työssäkäyvällä.
Itse keskiluokkaisena olen vuosien opiskelulla ja työn perässä juoksemalla saavuttanut tämän elintason jolla pystyn itseni ja perheeni elättämään.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta työn perässä olemme reissaannet pitkin maailmaa. Olisimme olleet jo 90 luvun laman aikaan syrjäytyneitä ja sitä myöten mielenterveyspotilaita, mutta eteenpäin on pyritty. Mihinkään suuriin rikkauksiin emme ole yltäneet, mutta itsemme olemme pääsääntöisesti elättäneet.

-ap-

90-luvun aikana alkoholi-,väkivalta-,itsemurha- ja lapsien kaltoinkohtelu hyppäsi selkeästi. Enkä ihmettelisi jos samaa tulisi 2008:ia tutkittaessa. Mielestäni sinä voisit muuttaa Afrikkaan jos mielestäsi tukiverkosto ei ole hyvä asia. Siellä hallitus on aivan liian heikko ylläpitääkseen tukea ja järjestystä joten jokainen henkilö siellä on oman onnensa herra. Kuulostaa sinun paratiisiltasi joten mikset muuta sinne? Vai oletko yhtäkkiä liian laiska tai jotain?

Vierailija
22/22 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme myös työn perässä ulkomsille lähteneet, kun täällä ei töitä ollut. Miksei sitä voisi muutkin kokeilla?

Milläs rahalla köyhä ulkomaille muuttaa? Kuulostat hemmotellulta jos sinulla ylipäätään oli sellaiseen edes varaa.

Opiskelu kannattaa myös.

Itse opiskelin timpuriksi, sitten tuli vuosi 2008 ja en ole päivääkään niitä töitä löytänyt tai tehnyt. Olen kiertänyt ja muutellut pitkin Suomea eri pätkätöiden varassa hanttihommissa. Mitään ei jää säästöön kun rahat menee muuttoihin ja palkka on jo alustavasti pienempi kuin vakityöläisellä. En voi perustaa perhettä enkä saa asuntolainaa kun tulot ovat epävarmat. Olen umpikujassa jumissa VAIKKA TEEN TÖITÄ JOKA PÄIVÄ.

Ja sitten hemmotellut rikkaasta perheestä tulleet velliperseet itkee että "kun köyhät on vain niin laiskoja.". Tätä elämäntyyliä en rupea elämään ikuisesti. Joko työmarkkinat muuttuu tai keltaliivit leviää Suomeen ja olen satavarmasti siellä eturivissä polttopulloja heittelemässä jos asiat ei parane. Se ei ole oikein että teen töitä mutta silti pysyn köyhänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme