Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä äiti joka olet pitempään hoitanut lasta/lapsia kotona. Huomaatko eriarvoistuvasi miehesi kanssa?

Vierailija
15.04.2019 |

En olisi ikinä uskonut että niin käy, mutta kävi kuitenkin..
Olen hoitanut viittä lastamme kotona nyt toista vuotta ja tässä ajassa olen huomannut muuttuneen miehelleni lastenhoitajaksi.
Tasavertaisesta kumppanista hahmoksi jolta ei tarvi oikeasti kysyä mitään tai jota ei tarvitse ottaa yhteisiin päätöksiin mukaan. Näennäisesti mies saattaa kysyä mielipidettäni, mutta sillä ei oikeasti ole mitään väliä. Reissut jotka ennen tehtiin yhdessä, hän tekee nykyään yksin. Taloudelliset päätökset tekee hän.
Tunnen jääneeni täysin sivuun ja toisarvoiseksi ihmiseksi.
Vihaan tätä niin paljon että tuntuu että räjähdän. Mietin vain kostoa ja olen todella katkera.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä huomannut mitään tuollaista vaan päin vastoin, olin kotona 6,5 vuotta. Välillä on pitänyt vakuutella miehelle että hänenkin henkilökohtaisille tarpeilleen, menoilleen ja mielipiteilleen on tilaa.

Vierailija
42/42 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvasti veikkaan että mieheltäsi kysyttäessä saataisiin selkeä vastaus, miksi ei pidä sinua oikeutettuna taloudellisiin päätöksiin.

Täällä yleinen mielipide näyttää olevan se, että töissä käyvän miehen kuuluu maksaa kaikki perheen yhteiset kulut, sekä antaa vapaa käyttöoikeus miehen rahoihin, joilla maksetaan ne kotiäidin henkilökohtaiset kulut, joihin tuet ja lapsilisät ei riitä. Näin jatketaan vielä kun KAIKKI lapset ovat hoidossa tai koulussa. Ja edelleen kannattaa syyllistää miestä, kuinka helpolla pääsee töissä käydessään. Kun se kodin hoitaminen kaikkine metatöineen (mitä tarkoittaneekaan) on niin mielettömän rankkaa.. Miksipä muuttaa hyväksi havaittua järjestelyä. Antaa miehen maksaa yhdessä otettuja lainoja lyhemmäksi, jotta on sitten erotessa enemmän jaettavaa. Ettei tarvitse pelkillä elatustuilla pärjätä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän