Mitkä ihmiset oikein äänestää kokoomusta? Kannatus ei muutu mihinkään
Hallituksessa kok ja kesk, tapahtuu kipeitä leikkauksia, attendo, veroparatiisit, yms ja kansa raivoissaan. Kok +-0 mutta kesk -16 kansanedustajan paikkaa.
Kommentit (59)
Kokoomuksen kannatus osoittaa, että edelleen myös meillä maksajilla on sananvaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen äänestäjien elämäntilanne pysynee vuodesta toiseen samana ja heillä ei ole "valittamista" siihen miten asioita on hoidettu. Jos jostain heidän varoists ollaan karsimassa kokoomuslaiset estävät sen tehokkaasti.
Tämä olisikin ymmärrettävää, että jos kokoomusta äänestäisivät lähinnä varsin varakkaat. Mutta ei niitä ole Suomessa lähes 20% väestä, joiden varsinaisesti oman etunsa takia kannattaisi äänestää kokoomusta, ja silti kannatus vuodesta toiseen tuota luokkaa. Tunnettuahan on, että kokkarien suosio on kova monien pienempituloistenkin ammattiryhmien kuten opettajien, hoitoalan ihmisten ja poliisien joukossa.
Minä. Kolmen lapsen äiti, palkka 5500€, korkeasti koulutettu, asiantuntijatyö. Asutaan omistusasunnossa. Haluatko kysyä jotain lisätietoja?
Kyllähän nyt jonkun pitää vastustaa tuota 100% veroasteen jahtaamistakin.
Meitä keskituloisia omistusasujia, joilla menee hyvin, on paljon. Me mielestämme maksamme jo aivan tarpeeksi veroja, joten mitä muutakaan me äänestäisimme? Ei Kokoomus pelkkien "rikkaiden" tai yrittäjien äänillä noin suurena pysy.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Kolmen lapsen äiti, palkka 5500€, korkeasti koulutettu, asiantuntijatyö. Asutaan omistusasunnossa. Haluatko kysyä jotain lisätietoja?
Eli olet hyväpalkkainen duunari, mutta äänestät todellisten rikkaitten äänenkannattajaa?
Minä. SDP:n velalla eläminen ei innosta.
Samaa olen ihmetellyt pitkin iltaa. Nyt pännii aika tavalla.
Minämyös kirjoitti:
Minä. SDP:n velalla eläminen ei innosta.
Kokoomus on ollut pitkään vallassa, ha silti valtionvelka on kasvanut koko ajan. Miten selität tämän .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet hyväpalkkainen duunari, mutta äänestät todellisten rikkaitten äänenkannattajaa?
Höpö höpö. Olen lukenut tänä keväänä kaikkien puolueiden vaaliohjelmat. Tehnyt vaalitenttejä. Halusin selvittää, onko Kokoomus ihan oikeasti mun asialla. Kyllä on. Ajaa niitä asioita, joita minä arvostan.
En ikinä voisi äänestää vasemmistopuolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on Suomen äänenkannattaja. Kansalaisten velvollisuus on ennen kaikkea huolehtia itse itsestään.
Ehkä siksi että kaikki EIVÄT ole kommunisteja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin pienituloisena äänestät kokoomusta?
Kokoomus on puolueista paras niin talouspolitiikkansa kuin Natokantansakin vuoksi -siksi äänestin Kokoomusta näissäkin vaaleissa.
Kokoomus on ainoastaan hyvä veroparatiisikeinotteluissa ja asuntokeinottelussa. Äänesetä kokoomusta jos haluat jatkossakin pitää köyhät köyhempinä ja rikkaat ihan v*tun rikkaina. "Talousnerot", jotka eivät tajua tekevänsä hallaa taloudelle varastoimalla varallisuutta yhteen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisenhan sitä juuri kannattaa pyrkiä siihen, että Suomella menisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on ainoastaan hyvä veroparatiisikeinotteluissa ja asuntokeinottelussa. Äänesetä kokoomusta jos haluat jatkossakin pitää köyhät köyhempinä ja rikkaat ihan v*tun rikkaina. "Talousnerot", jotka eivät tajua tekevänsä hallaa taloudelle varastoimalla varallisuutta yhteen paikkaan.
Suomessa olet palkkatuloissa 10% kärjessä, jos tienaat 4200 / brutto. Lopeta siis ihan v*un rikkaista iniseminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisenhan sitä juuri kannattaa pyrkiä siihen, että Suomella menisi paremmin.
Sanos muuta. Rikkaat pärjäävät aina.
Kokoomuksen äänestäjien elämäntilanne pysynee vuodesta toiseen samana ja heillä ei ole "valittamista" siihen miten asioita on hoidettu. Jos jostain heidän varoists ollaan karsimassa kokoomuslaiset estävät sen tehokkaasti.