Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla näin: Turvallisen lapsuuden kokeneet tekevät lapsia myöhemmin kuin turvattoman lapsuuden kokeneet.

Vierailija
14.04.2019 |

Törmäsin tällaiseen ajatukseen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta mistä tiedän onko lapsuuteni ollut turvallinen vai turvaton?

Vierailija
2/7 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kaltoinkohdeltu ja musta tuli vähän vahingossa teiniäiti. Kaipasin omaa perhettä niin kovasti. Onneksi kaikki meni hyvin, löysin upean miehen joka otti lapseni kuin omakseen, saimme myös pari lasta lisää, opiskelin ja pääsin työelämään. Elämme tavallista keskiluokkaista elämää. Olen tosi kiitollinen ja onnellinen, että kaikki meni lopulta näin hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan suurin piirtein näin on.

Jos lapsuus on ollut suht turvallinen, voi nuorena ja lapsena olemisen illuusiota olla varaa pitkittää kauas aikuisuuteen. Jos taas oma lapsuus on turvaton, voi omia ahdistuksiaan paikatakseen mahdollisimman nopeasti pariutua ja perheytyä, täyttää ja ympäröidä elämänsä sillä kuvitellulla perheen turvallisuudella. Miten se sitten kulloinkin onnistuu tai ei, on toinen juttu.

Tai siis, noin ainakin minulle kävi. En kadu lapsiani, mutta tajusin motiivini vasta paljon myöhemmin.

Vierailija
4/7 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kohdallani.Olin kaltoinkohdeltu ja pahoinpidelty- sain esikoiseni kolmekymppisenä.

Vierailija
5/7 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mielestäni tästä on tutkimustakin. Kaoottinen, ennalta-arvaamaton ja puutteellinen lapsuudenympäristö johtaa lyhytjänteiseen elämän "strategiaan" kun tulevaisuuteen ei koe voivansa luottaa. Tähän kuuluu lasten tekeminen nuorena (en löytänyt ko. tutkimusta nyt, joten voi olla että kyseessä oli vaan joku teoria jonka luin).

Vierailija
6/7 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
7/7 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen kokemus että turvattoman lapsuuden kokeneet hakea nuorina turvaa ja rakkautta parisuhteesta ja sitten syntyy myös lapsia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi