Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä väännän rautalangasta kaverille, etten jaksa häntä?

Vierailija
14.04.2019 |

Hei, kaipaisin nyt asiallisia vastauksia typerään aloitukseen. Olen tässä tutustunut erääseen pari vuotta nuorempaan tyttöön harrastuksen kautta. Aluksi tyttö vaikutti ihan mukavalta ja normaalilta, mutta mitä enemmän olen hänen kanssaan aikaa viettänyt, selvemmäksi on käynyt ettei hän olekaan ihan niin mukava ja fiksu. Olen ollut hänen kanssaan säälistä, mutta nyt alkaa olla hermot kireällä ja voimat loppu, kun en jaksa kaverin tahdittomuutta ja huonoa tilannetajua. Kaverilla on tapana suuttua ja sanoa, ettei enää ole kaverini, jos *lisää tähän mikä tahansa syy, vaikka tupakointi*. Tämän lisäksi kaveri on mm. kiukutellut kun olen flirttaillut ihan kaverihengessä muutaman kaverin kanssa, juonut energiajuomaa kaverin nähden tai olen ollut jossain muiden kavereiden kanssa ilman häntä. Hänen on myös vaikea ymmärtää, ettei hän voi omistaa minua tai rajoittaa menemisiäni ja tekemisiäni, vaikka olen sanonut että haluaisin välillä levätä tai olla niiden vanhempien kavereiden kanssa. Pari viikkoa sitten ukkini kuoli ja kun kerroin asiasta kaverille, hän pyysi jo seuraavana päivänä minua kaupungille. Olen monta kertaa sanonut olevani äärimmäisen väsynyt ja tarvitsevani lepoa, mutta kaveri sanoo että voin levätä heilläkin. Viikonloppuna sain sairaskohtauksen josta en ole vieläkään täysin toipunut ainakaan henkisesti ja vietin koko viikonlopun sairaalassa, mutta kaveri oli nytkin yökylään vailla vaikka sanoin tarvitsevani erityisesti nyt omaa rauhaa ja lepoa. Vaikka jatkuvasti sanon tästä ihan suoraan, kaveri ei millään ymmärrä ettei minulla nyt riitä voimat hänen kanssaan olemiseen. Mitä ihmettä tässä enää voi tehdä kuin nätisti sanoa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot  vaan  suoraan, ettei hänen seuransa kiinnosta sua enää, turhaa vaan valehdella jaksamisen suhteen.

Vierailija
2/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estät kaverisi, tai laitat äänettömälle. Jos kaverisi änkee kotiisi asti sanot päin naamaa haluat olla yksin... Selität että sen seura tukahduttaa sua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain neuvottele hänen kanssaan. Pidä puhelin kiinni, älä vastaa viesteihin ja ole itseksesi. Ei selityksiä. 

Vierailija
4/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, ettet pidä hänen tavastaan asettaa ystävyydellenne ehtoja, ja aiot jatkossakin olla ainoastaan oma itsesi. Jos tämä ei miellytä, hän voi etsiä uutta seuraa. Kerro myös, että kaipaat ja tarvitset välillä yksinoloa, eikä sinun sitä sen kummemmin tarvitse selitellä. Aina ei vain jaksa, eikä ole mikään pakko. Ellei kaveri tätä toistuvista sanomisista huolimatta ymmärrä, niin kerro, että yhteydenpito loppuu kokonaan. 

Kuulostaa vähän siltä, että tuolla tytöllä ei ehkä kauheasti ole muita kavereita. Enkä sinänsä ihmettele, mikäli ripustautuu tuolla lailla, mutta sinulla on kaikki oikeus omaan tilaasi ja rauhaasi. Jos et halua nähdä kaveriasi, kerro se hänelle yhdellä viestillä äläkä vastaa enää, vaikka hän kuinka alkaisi kärttämään. 

Ellei hän vieläkään osaa käyttäytyä, voit sanoa jo ihan suoraan että olet ollut hänen kanssaan säälistä etkä jaksa enää. Aina ei tarvitse olla mukava, varsinkaan oman jaksamisensa kustannuksella. 

Vierailija
5/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tosiaan itsekin sanoo jatkuvasti olevansa takiainen, en tiedä pitääkö sitten itse sitä positiivisena asiana, mutta sellaisena itseään muille markkinoi. Hänellä ei ole muita kavereita, muut kuulemma sanovat ärsyttäväksi (enkä enää yhtään ihmettele miksi). Kerran sanoi ikävästi että päätyy aina "vammaisten ja muiden ihmetyyppien" kaveriksi, kun kerroin eräästä sairaudestani. Sekin vähän kirpaisi ja tuntui pahalta. Tilannetajua kaverilla ei tosiaan ole ollenkaan, hänen kanssaan ei tee mieli käydä juuri missään tämän takia.

Olen sanonut monta kertaa ihan vaan etten jaksa olla hänen kanssaan sen kummemmin selittämättä, mutta ei silti ymmärrä vihjettä.

Ap

Vierailija
6/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap

Vierailija
7/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan tai sitten et vastaa etkä reagoi mihinkään sieltä päin tulevaan. Tai sanot muuttaneesi pois. Jos huomaa, ettet ole muuttanut, sanot, että suhteessa häneen olet muuttanut siriukseen.

Vierailija
8/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista tarvitse jaksaa. Tökeröä käytöstä kaveriltasi ja tuo uhkailu on lapsellista.

Vierailija
9/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Kaverisi kuulostaa melko lapselliselta, ei tuollaista todellakaan tarvitse katsella.

Vierailija
10/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten pitää nätisti sanoa? Jos suuttuu, niin tapahtuu vain, mitä toivotkin. Pääset eroon mokomasta.

Vierailija
11/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en ole sun kaveri jos..."

Onko tyttiksesi nelivuotias? Onnekas kaveri.

Vierailija
12/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 16, kaveri 14. Käsittääkseni kaverilla on oikeasti jotain kehitysviivästymää diagnosoitukin. Kaverin vanhemmat tuntevat meidän vanhempamme ja harrastusporukoissakaan tuskin tuntuisi kovin kivalta olla välirikon jälkeen, joten yritän olla mahdollisimman hienovarainen ja ystävällinen.

Ap

Vierailija
13/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tekisi mieli oikein suurieleisesti polttaa tupakka tämän kaverin nähden, että saisin omaa rauhaa. Kohta varmaan teenkin niin jos ei ala ymmärtää.

Ap

Vierailija
14/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää tuollaiset ihmiset, jos ollenkaan tuntuu että seura vie enemmän kuin antaa.

Vierailija
15/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä on onneksi varaa valita kenen kanssa kaveeraa. Jätä tämä draamaprinsessa pois kaveripiiristäsi, aikuisena tittelin loppuosa vaihtuu kungingattareksi. Näitä on nähty ihan liikaakin ja näin viisikymppisenä aikaa taakse päin kelatessa on tullut todettua, että mitään ei olisi menettänyt vaikka tällaiset olisi dumpannut jo teininä.

Vierailija
16/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan

Onko hän sun puoliso vai tyttökaveri.

Vierailija
17/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei auta sanoa nätisti, sanot sitten vähemmän nätisti.

Vierailija
18/25 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
19/25 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaverisi kuulostaa vähän siltä, ettei niitä kavereita varmaan hirveästi hänellä ole ja haluaa nyt pitää kynsin hampain kiinni sinusta.

Vierailija
20/25 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa tosiaan ihana ystävä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi