Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo Levin onnettomuus on aivan hirvittävä, ahdistaa ajatellakaan!

Vierailija
14.04.2019 |

Surettaa erityisesti sen pelastautuneen sisaruksen puolesta.
Aivan kamala taakka kannettavaksi 😢

Kommentit (374)

Vierailija
241/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan tänne enää kirjoitatte - ketju on ilmoitettu asiattomaksi ja se on luvattu poistaa pikimmiten.

Vierailija
242/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista huomata, miten monen mielestä on ok jättää omat lapset yksin lomamatkalla ja lähteä itse dokaamaan. Ja ne ketkä eivät sellaista tee, ovat ylihuolehtivia vanhempia. Hieno homma....aivan kuin se olisi sama asia, että lapset ovat joskus yksin kotona tutussa kodissa, kuin toisella puolella Suomea jossain korpimökissä. Varmaan on käyty paloturvallisuusseikat läpi ennen kuin lapset on jätetty keskenään ja sen sellaista, huolehdittu, että lapset nukkuvat alakerrassa, koska yläkerrasta ei ole poistumisreittiä. 

Aina se menee niin että väärin tekijät syyllistävät oikein tekeviä.

Ei pidä välittää vaan edelleen toimin vastuullisesti.

Välillä sitten vaan sattuu ja tapahtuu ja muutama teini kuolee mutta oma se ei ole.

Ei ainakaan niissä merkeissä että olen itse aiheuttanut kuoleman omalla toiminnallani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset on adoptoitu vanhempien kuoltua, niin kyllähän kaikki silloin ovat sisaruksia.

Niin, mutta miksi siitä pitää jankuttaa? Sisarus kuin sisarus. Se ei vaikuta tähän valtavan surulliseen tapahtumaan mitenkään.

No joo, jos siitä jankutetaan, niin sitten ymmärrän. Lukenut tätä ketjua harvoin ja silloinkin vain aina viimeiset. Sori.

Vierailija
244/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olikin isovanhemmat siellä naapurimökissä? Halusivat antaa lapsille/nuorille luksusmökin ja oman rauhan. Tämä olisi niin tyypillistä isovanhempien käytöstä. Pikkusen liian hyvää...

Ja mitä hyötyä siitä raihnaisesta isovanhemmasta on tulipalon sattuessa? Kantaako se 60-80 kiloisen lapsenlapsen palavasta talosta ulos vai on vaan yksi lisäpelastettava siellä?

Miksi isovanhemmat on aina raihnaisia? Tuon ikäisillä teineillä isovanhemmat voi olla ihan työikäisiä ihmisiä, ei mitään raihnaisia vanhuksia.

Vierailija
245/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis samaan mökkiin missä on koppero. Siinähän näytti olevan rivi niitä.

Vierailija
246/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen lasun jos kuulen että alaikäiset jätetty yksin kotiin.

Onko sun alaikäisillä koululaisilla hoitotäti iltapäivisin.

Harvalla on varaa palkata lastehoitaja iltapäiviksi. Miten toimit?

Iltapäivällä ollaan hereille ja nyt oli kyse yöstä. Omiani en jätä yöksi yksin.

No nyt on lopputulos nähtävissä.

Eikä tää ole ainut tapaus.

Useita nuori kuoli ok-talossa tulipalon takia.

Vanhemmat oli reissussa ja talossa nuoret bilettänyt.

Mutta toimi sä omalla tavallasi. Ei mua haittaa pätkääkään jos sun lapset palaa sun talossasi.

Niin suakaan ei varmaa haittaa et pidä omistani huolta.

Vierailija
247/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa asunnoissa joihin haetaan rakennuslupa on oltava sähköiset palovaroittimet. Oliko se nyt vuodesta 2009 alkaen.

Vierailija
248/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Kyllä tämä keskustelu on mun mielestä ihan tarpeen. Ahdistuin ihan valtavasti tästä tulipalosta, kun viime kesänä maalla syttyi tosi nopeasti jatkojohdosta kunnon tulipalo.

Onneksi satuin olemaan kotona ja pystyin pelastamaan kissan ja koiran.

Se oli niin hirveän nopeaa ja pelottavaa ettei sitä osaa selittää ja mä en ole mikään helposti säikähtävä.

Nyt olen koko viikon ihan yksin enkä edes voi puhelimitse keskustella kenenkään kanssa Levin tapahtumasta, niin voi edes lukea teidänkin mieltä askarruttavia kokemuksia.

Tämä on totta. Siksi meillä joka makkarissa palovaroitin. Ei se heti syty vaan käryää ekana.

Meillä 5 palovaroitinta koska paljon jatkojohtoja.

Oma liikkeeni pelastui kun huomasin käryn.

Kotona yksi johto meni roskiin kun heitti vähän lieskat kun yritin ladata puhelintani.

Niihin kertyy pölyä ja aiheuttaa palovaaran.

Vierailija
249/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tapahtuvissa tulipaloissa kolmanneksella ei ole edes palovaroitinta. Ei se mua haittaa mutta ikävä saada tuollainen naapuri.

Joissakin kerrostaloissa laitettu käytäväville palovaroitin jotta naapurin vastuuttomuus ei aiheuta muille vaaraa.

Vierailija
250/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne vl lomilla koska ei oo nyt koulussa lomia.

Vierailija
251/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei käsitä että lapset lähtee tietysti silloin mukaan lomamatkalle kun aikuisella on töistä lomaa. Olis se nyt hullua jos kaikki matkustaisi silloin kun kouluissa hiihto tai talviloma, eihän siitä tulis mitään.

Vierailija
252/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka vanhempi jättää lapset yksin mökkiin ja lähtee pailaamaan pitkin levin yö elämää..vanhemmassa syy

Vierailija
253/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoohhkiijaj kirjoitti:

kuka vanhempi jättää lapset yksin mökkiin ja lähtee pailaamaan pitkin levin yö elämää..vanhemmassa syy

Syyllisiä ei ole. Eikä todisteita "pailaamisesta". Tämän jauhannan voi jo unohtaa.

Vierailija
254/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin viikkohinta 2800 euroa. En usko että lapsiperheellä on varaa tuohon. Voiko olla esim.yksityinen lastensuojelulaitos? Yhdestä lapsesta hoitolaitos saa n. 400 euroa päivässä. Koulu ja koulukuljetukset ilmaisia. Kyllä sillä tiliä tekee.

Vierailija
255/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä nyt ole mitään väliä, että huoltaja ei ollut paikalla. Sehän olisi ollut vain yksi uhri mahdollisesti enemmän. Tulipalon syytä ei vielä tiedetä, joten jos kyse ei ole alaikäisten huolimattomuudesta niin huoltajan poissaololla ei ainakaan ole mitään merkitystä.

Lasten tarkoilla nimillä tai i’illä ei myöskään ole mitään väliä, eikä sillä mikä heiden biologinen suhde on toisiinsa. Täällä näyttää olevan tärkeintä nuuskia kaikki yksityiskohdat ja päästä sitten mahdollisesti arvostelemaan vanhinta lasta tai huoltajaa...eikö oleellista nyt ole se, että lapsia on menehtynyt ja se on valtava suru etenkin läheisille?

Ei ole mitään järkeä syyllistää ketään ainakaan, kun koko juttu on vielä ihan auki. Eikä se syyllistäminen niitä lapsia muutenkaan tuo takaisin. Perheen yksityisten tietojen levittäminen ei ole nyt tärkeintä, vaikka se kuinka kivaa joidenkin mielestä olisi päästä mässäilemään toisten kuolemalla...Tuntuu, että osaa ei täällä kiinnosta oikeastaan lasten surullinen kohtalo ja läheisten suru, vaan ihme salapoliisi leikit vie voiton.

Vierailija
256/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusissa asunnoissa joihin haetaan rakennuslupa on oltava sähköiset palovaroittimet. Oliko se nyt vuodesta 2009 alkaen.

Tämä mökki oli rakennettu 2006.

Vierailija
257/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle, jos onnettomuus ahdistaa, niin älä lue siitä kertovia uutisia äläkä ainakaan tee siitä avauksia sosiaaliseen mediaan.

Antakaa tutkijoiden tehdä työnsä ja omaisten surra.

Terveisin

Kyynikko

Vierailija
258/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on sossusta sanottu, ettei saa teinejä jättää keskenään yöksi 😀

Siinäpä on sossu väärässä.

Vierailija
259/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen lasun jos kuulen että alaikäiset jätetty yksin kotiin.

Teetkö lasun 17-vuotiaasta yh-teiniäidistäkin? Herranisä, kaksi alaikäistä keskenään kotona!

Teen ja tilanne vaikuttaa asiaan.

Joukossa ollut ainakin 12v. ja ehkä nuorempiakin.

17v. yh-äidit on neuvolan avun piirissä ja monet ensi kodissa.

Ovat kuitenkin tuettuja.

Miksi sitä lasua sitten pelätä jos olen väärässä. Toki tiedän että meidän kaupungin lastensuojelu samaa mieltä kuin minä koska virkailija sanonut mulle ettei saa jättää yöksi yksin teinejä.

Mistä tiedät, että oli 12v?

Vierailija
260/374 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olikin isovanhemmat siellä naapurimökissä? Halusivat antaa lapsille/nuorille luksusmökin ja oman rauhan. Tämä olisi niin tyypillistä isovanhempien käytöstä. Pikkusen liian hyvää...

Ja mitä hyötyä siitä raihnaisesta isovanhemmasta on tulipalon sattuessa? Kantaako se 60-80 kiloisen lapsenlapsen palavasta talosta ulos vai on vaan yksi lisäpelastettava siellä?

Miksi isovanhemmat on aina raihnaisia? Tuon ikäisillä teineillä isovanhemmat voi olla ihan työikäisiä ihmisiä, ei mitään raihnaisia vanhuksia.

VOI olla ihan reippaitakin, mutta aivan yhtä hyvin VOI olla aivan raihnaisia. Ei lapsenlapsen iästä voi päätellä isovanhempien ikää tai kuntoa. Siltikin se keskiverto 60+ henkilö liikkuu varmasti huonommin, kuin teini.

Eli yhä olen sitä mieltä, ettei isovanhemmista ole mitään hyötyä tulipalon sattuessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi