Tuo Levin onnettomuus on aivan hirvittävä, ahdistaa ajatellakaan!
Surettaa erityisesti sen pelastautuneen sisaruksen puolesta.
Aivan kamala taakka kannettavaksi 😢
Kommentit (374)
Mä en usko tuota huhua. Sisaruksista on puhuttu koko ajan. Jos ei ois niin poliisin ei ois tarvinnu tarkentaa tuota "samasta perhepiiristä" sisaruksiksi. Ja mitä tulee siihen et huoltaja ois ollu viereisessä mökissä niin miksi sitä ei ois voitu kertoa suoraan? Kuulostaa vähemmän pahalta kuin "Levin alueella." Ja aluksi poliisi tiedotti että huoltajan paikkaa tapahtua aikaan selvitetään. Jos ois ollu viereisessä mökissä ni eiköhän se ois heränny niihin piipaa autoihin ja ehtiny paikalle heti.
On kyllä harmittavaa, että nykyisin nää poliisiasiat tiedotetaan niukasti. Olisi paljon vähemmän spekuloitavaa jos reilusti laitettaisiin faktat pöytään. En tarkoita missään nimessä nimiä, mutta monta muuta seikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olikin isovanhemmat siellä naapurimökissä? Halusivat antaa lapsille/nuorille luksusmökin ja oman rauhan. Tämä olisi niin tyypillistä isovanhempien käytöstä. Pikkusen liian hyvää...
Ja mitä hyötyä siitä raihnaisesta isovanhemmasta on tulipalon sattuessa? Kantaako se 60-80 kiloisen lapsenlapsen palavasta talosta ulos vai on vaan yksi lisäpelastettava siellä?
Suolella on varmaan ollut nimet useaan kertaan, mutta aina poistettu.
Ei oo ollu nimiä. Selvitin nimet, mutta ei tulisi mieleenkään jakaa niitä.
Mitä niillä nimillä tekee? Ennemmin kiinnostaisi tietää iät ja se millainen "koostumus" tuolla perheellä oli. Ja olivatko kantasuomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään niitä nimiä ei jaeta, mut miten selvitit ne? Yleensä löytää helposti, oli mitä vaan käynyt, nyt kyllä ei.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niillä nimillä tekee? Ennemmin kiinnostaisi tietää iät ja se millainen "koostumus" tuolla perheellä oli. Ja olivatko kantasuomalaisia?
Kantasuomalaisia? Mitä SILLÄ tiedolla sit tekee? Ja varsin todennäkösesti olivat.
Vieläkö mammat jaksaa mässäillä tällä?
Ette te oikeasti tunne muuta kuin vahingoniloa uhreja kohtaan ja täällä sekä Facebookissa ilkutte...
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö mammat jaksaa mässäillä tällä?
Ette te oikeasti tunne muuta kuin vahingoniloa uhreja kohtaan ja täällä sekä Facebookissa ilkutte...
Vierailija kirjoitti:
Itse en jättäisi koskaan alaikäisiä mökkiin yöksi, Kynttilät, takka, häkä ym vaarat. Vanhempien vastuulla on hoitaa ettei lapset jää näille millekään alttiiksi.
Juuri näin ja ettei sisällä polteta tupakkaa.
Mutta sille me ei voida mitään ettei jotkut vanhemmat välitä.
Kannattaa tehdä lasu jos näkee heitteille jättöä.
Itse teen lasun jos seinänaapurit jättäisi teinit yksin koska jos heidän koti palaisi niin luultavasti meidänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään niitä nimiä ei jaeta, mut miten selvitit ne? Yleensä löytää helposti, oli mitä vaan käynyt, nyt kyllä ei.
On syynsä miksi nimiä ei jaeta. Tapaus on todella järkyttävä ja syyllisiä ei ole. Eri asia silloin kun joku tekee jotain pahaa. Tässä kukaan ei varsinaisesti ole tehnyt mitään, on vain ollut aivan pohjattoman surullinen tuuri. Toivon että selviytyneet saavat kaiken mahdollisen tuen ja enemmänkin. Älkää jättäkö heitä yksin! Voimaa ja jaksamista!
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Miksi toisille annetaan niin raskaita kuormia ja lisää ja lisää, niin kauan, kunnes eivät enää kestä ?
Annetaan mutta moni aiheuttaa niitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen lasun jos kuulen että alaikäiset jätetty yksin kotiin.
Teetkö lasun 17-vuotiaasta yh-teiniäidistäkin? Herranisä, kaksi alaikäistä keskenään kotona!
Teen ja tilanne vaikuttaa asiaan.
Joukossa ollut ainakin 12v. ja ehkä nuorempiakin.
17v. yh-äidit on neuvolan avun piirissä ja monet ensi kodissa.
Ovat kuitenkin tuettuja.
Miksi sitä lasua sitten pelätä jos olen väärässä. Toki tiedän että meidän kaupungin lastensuojelu samaa mieltä kuin minä koska virkailija sanonut mulle ettei saa jättää yöksi yksin teinejä.
Asia ei ole kyllä selvinnyt vielä loppuun asti.
Edelleenkin, poliisi kertoo kaikkien olleen sisaruksia. Spekulaatiot ovat siis turhia.
Poliisi ei ole kertonut mökissä olleiden lasten ja nuorten ikiä tai sukupuolia. Mökistä pelastautunut nuori oli lähes täysi-ikäinen.
– Hän oli vanhin perheen sisaruksista ja hän oli mökissä nuorempien sisarustensa kanssa. Perheen vanhempaa ei ole syytä epäillä mistään rikoksesta, vaikka hän ei ollut paikalla mökissä tulipalon syttyessä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-levin-tragediasta-pelastunu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On syynsä miksi nimiä ei jaeta. Tapaus on todella järkyttävä ja syyllisiä ei ole. Eri asia silloin kun joku tekee jotain pahaa. Tässä kukaan ei varsinaisesti ole tehnyt mitään, on vain ollut aivan pohjattoman surullinen tuuri. Toivon että selviytyneet saavat kaiken mahdollisen tuen ja enemmänkin. Älkää jättäkö heitä yksin! Voimaa ja jaksamista!
En tarkoittanutkaan, että ne jaettaisiin viranomaisten taholta. Selvittäminen on muuten usein melko helppoa.
Jos lapset on adoptoitu vanhempien kuoltua, niin kyllähän kaikki silloin ovat sisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset on adoptoitu vanhempien kuoltua, niin kyllähän kaikki silloin ovat sisaruksia.
Niin, mutta miksi siitä pitää jankuttaa? Sisarus kuin sisarus. Se ei vaikuta tähän valtavan surulliseen tapahtumaan mitenkään.
Kyllähän sodassa ihmisiä kuolee.
Älkää vittuilko Palo------saarelle