Voiko esim. isovanhempi viedä lapsen terveyskeskuslääkäriin vai pitääkö viejän olla huoltaja?
Olen uudessa työpaikassa, enkä saa palkkaa vielä, jos lapsi on sairaana. Mummo hoitaa lasta, kun olen töissä. Jos lapselle tulee esim. korvatulehdus, niin voiko mummo käyttää lasta terveyskeskuksessa vai pitääkö viejän olla huoltaja?
Tämä on siis hypoteettinen tilanne.
Kommentit (6)
että mummo vie jos kerran hoitaakin. Ei kai siinä koko kylän tarvitse olla paikalla. Enkä pidä sitäkään pahana, että mummo hoitaa sairasta lasta, jos äiti on uudessa työpaikassa. Monille lapsille mummo on yhtä läheinen ja tärkeä kuin oma äitikin.
Näin lapsen joka toinen viikonloppu ja hälle tuli allergia oireita ja minä vein hänet lääkäriin kun isukki ei juomiseltaan kerinny...
hän käyttää lasta myös neuvolassa. Siis esim. 3-vuotistarkastuksessa oli neuvolassa mummon kanssa. Tulee mieleen, että eikö vanhempia kiinnosta lapsen kehitys ollenkaan.
Tottakai äkillisesti sairastuessa voi viedä kuka vaan lääkäriin.
Rahatilanteeni on vaan niin huono, että yritän ennakoida kaikki mahdolliset tilanteet, joissa rahatilanne saattaa huonontua entisestään.