Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri ei avannut virpojille ovea

Vierailija
14.04.2019 |

Aivan selvästi kuuluu, että siellä ollaan kotona. Ei sitten viitsineet avata ovea virpojille. V*ttu että voi olla ihmiset itsekkäitä...

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en olisi avannut. Olemme uskovainen perhe ja virpominen ei kuulu tapoihimme. Onneksi täällä on pihan äitien whatsapp-ryhmässä sovittu, kenelle saa mennä virpomaan, ja pihan lapset käyvät sovituissa asunnoissa. Sama halloweenina. Hyvä järjestely.

Eikä varmaan joulupukkikaan käy.

Vierailija
42/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes rapun ovessa ovikelloa, ei siis kuulla vaikka joku olisikin ovella vienosti koputtelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä elämässäni avannut ovea virpojille, enkä aio avata loppuelämänikään aikana. En koskaan edes muista, milloin on se päivä, että joku tulisi virpomaan, koska asia ei kiinnosta minua yhtään. En siis osaa varautua heihin, minulla ei ole mitään annettavaa. Rahaa en antaisi. Sitä paitsi, meillä on ovikoodi, joten ei niitä virpojia paljon edes käy.

Vierailija
44/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala sentään. Noinko ankeaksi on elämä mennyt. Ilman muuta avaan oven virpojille. En tajua miksi aikuisten täytyy puhua noin rumasti lapsista, ja pilata heidän ilonsa. Kylmää ja välinpitämätöntä. Sääliksi käy noin iloton elämä.

Vierailija
45/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä missä minä tutustuin virpomakulttuuriin, oli tapana, että tutut lapset (kummipoika ja hänen sisaruksensa) kävivät virpomassa palmusunnuntaina. Palkat annettiin pääsiäisenä.

Muutin sitten toiselle paikkakunnalle, ja ensimmäisenä vuonna koin järkytyksen, kun tuntemattomat lapset tulivat noidiksi pukeutuneina virpomaan, ja vaativat palkan heti. Eihän minulla mitään suklaamunia ollut varattuna, köyhällä opiskelijalla. Annoin pari itse leipomaani keksiä kullekin, ja näin heidän pettyneet ilmeensä. Silloin tein päätöksen, etten enää avaa ovea virpojille, jos eivät ole omaan lähipiiriini kuuluvia.

Vierailija
46/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä? Olisko ollut parempi, että olisi avannut ja alkanut rähistä? Ei kaikki halua virpomista. 

Vierailija
47/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistina en vietä pääsiäistä. Vaimo taas on ulkomaalainen ortodoksi ja heidän pääsiäinen on tänä vuonna viikkoa myöhemmin kuin meillä.

Vierailija
48/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkää avaa.

Me ollaan kotona alasti tai puol alasti.

Ei ole mitään annettavaa virpojille.

Ovelta näkyy koko sotkuinen keittiö ja olohuone (ei ole kovin iso asunto), en halua tätä näkyä nähtäville.

Vierailija
49/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauan sitten, kun asuin vielä vanhempieni kanssa kotona, niin alkoi ärsyttämään sen ovikellon rimputtelu virpomispäivinä. Rivitalossa asuttiin, joten sinne oli helppo kävellä kuin navettaan. Kun virpojia oli käynyt jo liian monta, niin raahasin mankkani eteisen tuulikaappiin. Ovikellon soidessa kurkkasin ensin tulijat ikkunasta ja pistin rokit pauhaamaan, ns. volyymit kaakkoon -periaatteella.

Osa lähti pois, toiset soittelivat ovikelloa ihan kiusallaan pari-kolme kertaa uudestaan. Lopulta ruuvasin ovikellon sulakkeen pois.

Vierailija
50/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en edes tienny, että tänään on se virpomispäivä. Luen uutisia ja olen somessa.

En ikinä itse virponut, äidin mielestä se on kerjäämistä ja emme kuulu kirkkoon (tai aika pakanalliselta virpominen kyllä kuulostaa).

Vierailija
51/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kamala sentään. Noinko ankeaksi on elämä mennyt. Ilman muuta avaan oven virpojille. En tajua miksi aikuisten täytyy puhua noin rumasti lapsista, ja pilata heidän ilonsa. Kylmää ja välinpitämätöntä. Sääliksi käy noin iloton elämä.

Eri asiat tuottavat iloa eri ihmisille. Minulle ei ainakaan tuota mitään iloa se, että täysin vieraat lapset tulevat virpomaan huonosti valmistautuneita ja odottavat saavansa palkkioksi paljon suklaata ja jopa rahaa.

Vierailija
52/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaisi minäkään. Meidän taloon eivät tule, koska meillä on näkyvä tiedote aulassa, jossa sanotaan: Kaikenlainen kaupustelu ja kerjääminen on kielletty !

Kieltolappu on tepsinyt, eikä ole näkynyt ketään millään asialla sen jälkeen, kun isännöitsijätoimisto laittoi kiellon n kolme vuotta sitten. Saa ottaa mallia.

Vierailija
53/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämässä on ainakin paljon iloa, tuntemattomat lapset sen sijaan eivät niihin iloihin lukeudu.

Vierailija
54/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä missään nimessä haluaisi tukea lasten mässyn syömistä jakamalla ilmaiseksi suklaata!

Vierailija
55/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin suomalaista.... Varmaan muualla osataan kohteliaasti kieltäytyä, jos ei virpomista haluta. Täällä jurnutetaan ja kytätään verhon raosta et milloin lapset menee pois. Säälittävää aikuisilta ihmisiltä.

Niin joo, ja sitten kyllä ymmärrystä riittää eri tavalla kun OMAT LAPSET ovat siinä tilanteessa. Sitten suhtautuminen muihinkin virpojiin on aivan erilaista.

Noloa.

Mulla on tukka pystyssä. Päällä miesten bokserit ja urheilurintsikat. Kämppä ihan kaaoksessa. Mies alasti sohvalla (näkyy ovelta sohvalta).

Haluaisitko, että avaisin oven sinun tai kenenkään muiden lapsille sanoakseni ettei meillä ole suklaata tai käteistä annettavaksi? 😂

Vierailija
56/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en olisi avannut. Olemme uskovainen perhe ja virpominen ei kuulu tapoihimme. Onneksi täällä on pihan äitien whatsapp-ryhmässä sovittu, kenelle saa mennä virpomaan, ja pihan lapset käyvät sovituissa asunnoissa. Sama halloweenina. Hyvä järjestely.

Ai kauheeta, ous hirveetä asua naapurustossa, jossa ois sosiaalista painetta kuulua johonki whatsappi-ryhmään! Painajaista

Vierailija
57/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä? Olisko ollut parempi, että olisi avannut ja alkanut rähistä? Ei kaikki halua virpomista. 

Onko sinusta rähiseminen vaihtoehto? Miten vaatia tapoja muilta jos itse ei omaa niitä yhtään.

Vierailija
58/58 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin suomalaista.... Varmaan muualla osataan kohteliaasti kieltäytyä, jos ei virpomista haluta. Täällä jurnutetaan ja kytätään verhon raosta et milloin lapset menee pois. Säälittävää aikuisilta ihmisiltä.

Niin joo, ja sitten kyllä ymmärrystä riittää eri tavalla kun OMAT LAPSET ovat siinä tilanteessa. Sitten suhtautuminen muihinkin virpojiin on aivan erilaista.

Noloa.

Niinpä! Sitten tullaan kyllä palstalle haukkumaan ne jotka eivät avaa virpojalle ovea. Ei ole liikaa kerran vuodessa antaa lapselle paria suklaamunaa.

Ei varmaan ole liikaa mennä vaikka töihin edes kerran vuodessa, että on varaa ostaa niille lapsilleen ne pari suklaamunaa ettei tarvitse läittaa naapureiden oville kerjuulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä