Naapuri ei avannut virpojille ovea
Aivan selvästi kuuluu, että siellä ollaan kotona. Ei sitten viitsineet avata ovea virpojille. V*ttu että voi olla ihmiset itsekkäitä...
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin suomalaista.... Varmaan muualla osataan kohteliaasti kieltäytyä, jos ei virpomista haluta. Täällä jurnutetaan ja kytätään verhon raosta et milloin lapset menee pois. Säälittävää aikuisilta ihmisiltä.
Niin joo, ja sitten kyllä ymmärrystä riittää eri tavalla kun OMAT LAPSET ovat siinä tilanteessa. Sitten suhtautuminen muihinkin virpojiin on aivan erilaista.
Noloa.
Niinpä! Sitten tullaan kyllä palstalle haukkumaan ne jotka eivät avaa virpojalle ovea. Ei ole liikaa kerran vuodessa antaa lapselle paria suklaamunaa.
Jos olisikin vain pari lasta, mutta kun on 28 ja niistäkin loput keskikaljaa litkineitä jonneja.
Ei mulla ole mitään velvollisuutta avata tuntemattomille ovea, saatika antaa jotain suklaata/karkkia. Tän naapuruston lapset ei ainakaan nää yhtään vaivaa pukeutuakseen noidiksi tms. tai edes koristellakseen ne oksat, niin mun puolesta saa seisoskella ihan niin kauan tuolla ovella kun sielu sietää, en jaksa vaivautua avaamaan turhan takia.
Kannattaa miettiä mitä on vuorotyö, ihmiset ovat eri aikaan hereillä.
Mä en ainakaan avaa, jos se kerjuuhetki on ainoa hetki vuodessa kun saa sanaa suustaan ulos ja tällä tarkoitan perheen aikuisia. Yhtäkkiä pitäisi omaan kotiinsa kutsua ihmisiä jotka ei edes jaksa tervehtiä?
Miten minäminäminä käytöstavattomia ihmiset voi olla.
En avaa koska en ole varannut mitään karkkeja tai suklaata eikä kolikoita nykyään enää ole taskuissa. Ehkä virpojalla on kohta maksupääte mukana. Hölmö perinne joka joutaa unohtua.
Eilen tuli Pisara-ohjelmassa (?) ortodoksisesta virpomisesta, ja siinä oli kaikki lapsena oppimani jutut: on kristillinen pyhäpäivä, virpomisasu on pyhävaatteet ja vitsa ilmentää palmunlehvää, joita Jerusalemissa heiluteltiin kun Jeesus sinne aasilla ratsasti.
Asumme nykyisin rannikolla, joten täällä on trullit. En totu pikkunoitien virpomiseen millään. Ei ole oma perinteeni, ja omia lapsia emme saaneet, joten ei ole tuo kysymys noussut pintaan tämmöisenä kirkkopyhänä. Lisäksi meillä on lähitalossa ovikelloja pimputteleva mt-ongelmainen naapuri, jonka käytöksen takia ovea on jopa poliisi kieltänyt avaamasta. Joten jää ovi avaamatta, useammasta syystä tänään. Äänestyspäivä meille.
Ovelta ovelle kerjääminen ja kaupustelu ei ole suotavaa eikä turvallista. Ei ole ollut koskaan eikä ole nyt.
Avaan vain kutsutuille, tutuille ja huoltoyhtiön kavereille, jotka soittavat etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
_________________________☆ kirjoitti:
1. En mä avaa myöskään
2. Jokasen oma asia
3. Asia ei kuulu sulleJa pari neuvoo/vikkii sulle, jotka ovat kullan arvoisia!
1. Pidä huoli omista asioistasi, sillä muiden asiat eivät kuulu sulle ellei siihen oikeasti ole mitään todella siis todella hyvää syytä puuttua.
2. Jos ei ole mitä antaa, miksi pitöisi avata ovi ja tuottaa pettymys toisille(?)... et varmaan säkään haluaisi, vaikka järkeväähän ois vaik sanoo suoraan ettei ole, tai että emme nyt anna.
3. Sä et ole mikään sanomaan toisista tuolla lailla, koska et ole itse sen parempi. Parempi sulattaa tää fakta!Meni tunteisiin?
Triggeröitymiskortti pelattu. Hyyyyvin nokkelaa ja omaperäistä.
Meillä on alaovi nykyään lukossa eli ongelma on ratkennut itsestään. En ole koskaan päästänyt omia lapsia virpomaan enkä myöskään halua virpojia oman oveni taakse, en tykkää tuosta tavasta, en tykkää vieraista lapsista enkä halua niitä oksia. Ja tämä mielipide minulle suotakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
_________________________☆ kirjoitti:
1. En mä avaa myöskään
2. Jokasen oma asia
3. Asia ei kuulu sulleJa pari neuvoo/vikkii sulle, jotka ovat kullan arvoisia!
1. Pidä huoli omista asioistasi, sillä muiden asiat eivät kuulu sulle ellei siihen oikeasti ole mitään todella siis todella hyvää syytä puuttua.
2. Jos ei ole mitä antaa, miksi pitöisi avata ovi ja tuottaa pettymys toisille(?)... et varmaan säkään haluaisi, vaikka järkeväähän ois vaik sanoo suoraan ettei ole, tai että emme nyt anna.
3. Sä et ole mikään sanomaan toisista tuolla lailla, koska et ole itse sen parempi. Parempi sulattaa tää fakta!Meni tunteisiin?
Triggeröitymiskortti pelattu. Hyyyyvin nokkelaa ja omaperäistä.
Jos jollakin tässä tunteisiin meni niin ap:lla 😅
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvä syy: noro
Ei tarvi edes mitään syytä. Ei tuntemattomille tarvitse avata ovea jos niin ei halua. Jokainen saa olla omassa kodissaan rauhassa.
Muutin mieleni ja söinkin virpojien varalle ostamani suklaamunat itse. Nyt ei ole antaa palkkioksi muuta kuin kyseenalainen appelsiini.
Meillä kävi päivän kolmannet virpojat ja toivon että en olisi avannut ovea. Oli jo kouluikäsiä ja kolmen porukka ja pimpottivat ovikelloa niin kauan että kerkesin avaamaan. Yksi heistä oli aivan leipääntynyt virpomiseen ja sain yhden ainoa oksan jossa oli yksi sulka koristeena ja aika mielenkiintoisen version hän kailotti kahden muun lapsen äänien yli. Annoin sentään palkaksi jäätelöt. 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi edes mitään syytä. Ei tuntemattomille tarvitse avata ovea jos niin ei halua. Jokainen saa olla omassa kodissaan rauhassa.
Aivan. Tässä ketjussa on hassua että Ap on jonkinlainen trolli-trulli jo kysymyksen psta. Todennäköisesti myös tietää olevansa. Meitä on moneen junaan.
Avaan kyllä kaikille jotka laittaa etukäteen viestiä että olisivat tulossa virpomaan! Tiedän varata palkkiot sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä syy avata se ovi?
Tää koko virpomis touhu on jo niin mennyttä? Joulunameja löytyy kaapista,joten ne vois antaa pois ,jos kello soi!
Äiti on opettanut, että vieraille ihmisille ei pidä avata ovea. Eikä vieraiden oven takana ole soveliasta koputella ja pimpottella.