Allergiselle koira
Ja ei, en ole kiusaamassa allergista lasta, itseäni tarkoitan. Etsinnässä siis rotu, joka allergiaystävällinen, ihmisläheinen. Ei kuitenkaan mitään sylikoiraa. Rotu saisi olla sopiva vaikkapa lintumetsälle, sekä pitkille lenkeille. Olen katsellut Barbetteja.
Suosituksia ja kokemuksia?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergisille ei koiraa, joutuvat kiertoon :(
Kyse on tiedostavan aikuisen allergiasta - ei tyhmeliineistä kuten sinä.
Ei tulisi mieleenkään laittaa ”kiertoon”.Niitä rotuja ja kokemuksia kaipaan, muut voivat mennä keskustelemaan vaikkapa vaaleista ja toisten naisten pelastavasta vaikutuskesta avioliittoon - kiitos.
Asennevamma sulla ainakin tuntuu olevan.
Miksi kyselet kun kerran tiedät kaiken itse paremmin? Vai mistä johtuu, että on niin vaikea millainen allergia on kyseessä. Se kun valitettavasti vaikuttaa vastaukseen rodusta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin koiraa tarvitaan!
Seuraksi ja ystäväksi. Lintumetsälle.
Barbetteja käytetään (muualla kuin Suomessa) myös opaskoirana. Tässä tilanteessa sillekin saattaa olla tarvetta jossakin vaiheessa.
Näin aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään laittaa ”kiertoon”.Niitä rotuja ja kokemuksia kaipaan, muut voivat mennä keskustelemaan vaikkapa vaaleista ja toisten naisten pelastavasta vaikutuskesta avioliittoon - kiitos.
Miksi kyselet kun kerran tiedät kaiken itse paremmin? Vai mistä johtuu, että on niin vaikea millainen allergia on kyseessä. Se kun valitettavasti vaikuttaa vastaukseen rodusta.
Olen kysellyt henkilöiden _kokemuksia_ allergisina koirista ja sopivista roduista. Muu ei _kiinnosta_.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin koiraa tarvitaan!
Barbetteja käytetään (muualla kuin Suomessa) myös opaskoirana. Tässä tilanteessa sillekin saattaa olla tarvetta jossakin vaiheessa.Näin aluksi.
Opaskoirien koulutus onkin sitten aivan eri juttu eikä todellakaan käy käden käänteessä joka jannulta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole kasvanut aikuiseksi, etkä osaa ottaa vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin koiraa tarvitaan!
Barbetteja käytetään (muualla kuin Suomessa) myös opaskoirana. Tässä tilanteessa sillekin saattaa olla tarvetta jossakin vaiheessa.Näin aluksi.
Opaskoirien koulutus onkin sitten aivan eri juttu eikä todellakaan käy käden käänteessä joka jannulta...
Tämäkin tiedossa. Next.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole kasvanut aikuiseksi, etkä osaa ottaa vastuuta.
Kuole nyt pois.
Koirasta on pelkkää rahanmenoa ja muuta harmia. Siis ns. seurakoirasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyselet kun kerran tiedät kaiken itse paremmin? Vai mistä johtuu, että on niin vaikea millainen allergia on kyseessä. Se kun valitettavasti vaikuttaa vastaukseen rodusta.Olen kysellyt henkilöiden _kokemuksia_ allergisina koirista ja sopivista roduista. Muu ei _kiinnosta_.
Eli haluat vaan vastauksia kaikilta eritavalla koiralle allergisilta mieluummin kuin niiltä, joilla ois samanlainen allergia kuin sulla. Eikö ois helpompaa kysyä sellaista neuvoa, josta on hyötyä?
Omapa on asiasi tietysti xD
Vierailija kirjoitti:
Koirasta on pelkkää rahanmenoa ja muuta harmia. Siis ns. seurakoirasta.
Okei, minulla on sitten vaikka ylimääräistä fyrkkaa ja tylsää - sovitaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole saanut allergia- enkä astmaoireita havannankoirasta. Mutta se on pieni seurakoira. Vesikoirat ehkä ainoita, jotka sopivat toiveisiisi tai vehnäterrieri?
Saako koirasi oleskella makuuhuoneessa/nukutko sen kanssa samassa tilassa?
Aluksi eivät ole saaneet, kun yritin minimoida allergiariskiä, mutta noin kuukaudessa ovat siirtyneet mun makuuhuoneeseen nukkumaan. Koiria kaksi. Ainoastaan koiria harjatessa nenä menee vähän tukkoon, mutta se on pientä. Sänkyyn eivät saa tulla koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyselet kun kerran tiedät kaiken itse paremmin? Vai mistä johtuu, että on niin vaikea millainen allergia on kyseessä. Se kun valitettavasti vaikuttaa vastaukseen rodusta.Olen kysellyt henkilöiden _kokemuksia_ allergisina koirista ja sopivista roduista. Muu ei _kiinnosta_.
Eli haluat vaan vastauksia kaikilta eritavalla koiralle allergisilta mieluummin kuin niiltä, joilla ois samanlainen allergia kuin sulla. Eikö ois helpompaa kysyä sellaista neuvoa, josta on hyötyä?
Omapa on asiasi tietysti xD
Onko sinulla koiraa, minkä rotuinen, nukutko sen kanssa samassa tilassa - eläinallergikkona. Jos näihin ei ole _omakohtaista_ kokemusta, niin neuvosi ovat turhimpia ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole saanut allergia- enkä astmaoireita havannankoirasta. Mutta se on pieni seurakoira. Vesikoirat ehkä ainoita, jotka sopivat toiveisiisi tai vehnäterrieri?
Saako koirasi oleskella makuuhuoneessa/nukutko sen kanssa samassa tilassa?
Aluksi eivät ole saaneet, kun yritin minimoida allergiariskiä, mutta noin kuukaudessa ovat siirtyneet mun makuuhuoneeseen nukkumaan. Koiria kaksi. Ainoastaan koiria harjatessa nenä menee vähän tukkoon, mutta se on pientä. Sänkyyn eivät saa tulla koskaan.
Kiitos!
Toiset siedättyy helpommin kuin toiset - allergian laadusta ja rodusta riippumatta. Toiset ei valitettavasti siedäty edes omalle koiralle ja koiranpito käy mahdottomaksi. En siis olis niin varma "en laita kiertoon" kommenttien kanssa. Harva omalla terveydellä leikkii loputtomiin.
Mulle on ollut ihan ok mikä koira vaan kunhan ei kuolaa paljon, koska sylki on ongelma. Muulle en ole allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omapa on asiasi tietysti xDOnko sinulla koiraa, minkä rotuinen, nukutko sen kanssa samassa tilassa - eläinallergikkona. Jos näihin ei ole _omakohtaista_ kokemusta, niin neuvosi ovat turhimpia ikinä.
Kyllä on koira. Lapinkoira. Nukkuu mun kanssa samassa tilassa. On allergia.
Tyytyväinen?
Edelleenkään vastaus tuskin auttaa sua kun et suostu kertomaan omasta allergiastasi mitään, jotta olisi helpompaa jakaa vunkkejä siedättymiseen.
Allergiset koiranomistajat: testasitteko ennen koiran hankintaa sitokykyänne esimerkiksi viettämällä aikaa/nukkumalla kyseisen rodun edustajan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Allergiset koiranomistajat: testasitteko ennen koiran hankintaa sitokykyänne esimerkiksi viettämällä aikaa/nukkumalla kyseisen rodun edustajan kanssa?
En. Ei olisi kertonut mitään hyödyllistä oman allergiani tuntien.
Vierailija kirjoitti:
En. Riskillä tuli ensimmäinen koira mutta hyvin pärjättiin.
-se allerginen astmaatikko jolla on ollut koiria noutajasta piikkiturkkiseen
Ei kelleen koiraa!