Ensimmäiset virpojat pimputti ovikelloa 8.45!!
Vaikka olenkin varannut paljon herkkuja virpojille, niin jokin roti täytyy olla. Älkää antako lastenne pimpotella ihmisten ovilla ennen kymmentä! Ei siis avattu ovea.
Kommentit (43)
Ensimmäinen tulii ovelle jo klo 9. En ehtinyt ajoissa ovelle kun oli vielä housut pois. Mutta mie tein sellaisen katalan tempun, että parhaat herkut tulevat esille vasta klo 10 jälkeen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaan oven vasta kympin jälkeen. Nyt en ole vielä edes laittanut vaatteita päälleni. On siis noitien oma vika, jos eivät pääse noitimaan.
Ja huom. meillä on kolme lasta, nyt jo teinejä, jotka kävivät vuosia virpomassa naapureilla, mutta he lähtivät matkaan aikaisintaan 10:30.
Tuohon aikaan on kuule hetkut loppunut jo! Klo.9 on hyvä aika aloittaa virpominen, ihan perinteisesti. Ne jotka ette halua ennen tiettyä aikaa virpojia niin irroita ovikello illalla tai laita lappu oveen että ei virpojia kiitos ennenklo.10.30, täällä nukutaan.
Ihme nillitystä taas kun yhtenä aamuna ei jaksa kerran nousta hieman aikaisemmin. Pitääkö teidän meikata ja pukea kekkerivaatteet ennen oven avaamista lapsille? Itsehän laitoin illalla herkut eteiseen valmiiksi ja klo.9.10 ensimmäiset virpojat pimpotti. Nousin ylös sängystä, avasin oven, kuuntelin lorun, annoin herkut ja tässä sitä ollaan edelleen taas sängyssä. Jos näytin noita-akalta ovea avatessani ilman meikkiä niin sehän sopii vaan kivasti teemaan!
Nyt se tikku pois sieltä hanurista ja hymy naamalle niin päivä alkaa teilläkin mörökölleillä kivasti!
Mä mitään ovea avaa menköön muualle kerjäämään.
Ei kai kukaan enää tuohon aikaan nuku?
Meillä on tuohon aikaan ollut täystohina päällä jo monta tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaan oven vasta kympin jälkeen. Nyt en ole vielä edes laittanut vaatteita päälleni. On siis noitien oma vika, jos eivät pääse noitimaan.
Ja huom. meillä on kolme lasta, nyt jo teinejä, jotka kävivät vuosia virpomassa naapureilla, mutta he lähtivät matkaan aikaisintaan 10:30.
Tuohon aikaan on kuule hetkut loppunut jo! Klo.9 on hyvä aika aloittaa virpominen, ihan perinteisesti. Ne jotka ette halua ennen tiettyä aikaa virpojia niin irroita ovikello illalla tai laita lappu oveen että ei virpojia kiitos ennenklo.10.30, täällä nukutaan.
Ihme nillitystä taas kun yhtenä aamuna ei jaksa kerran nousta hieman aikaisemmin. Pitääkö teidän meikata ja pukea kekkerivaatteet ennen oven avaamista lapsille? Itsehän laitoin illalla herkut eteiseen valmiiksi ja klo.9.10 ensimmäiset virpojat pimpotti. Nousin ylös sängystä, avasin oven, kuuntelin lorun, annoin herkut ja tässä sitä ollaan edelleen taas sängyssä. Jos näytin noita-akalta ovea avatessani ilman meikkiä niin sehän sopii vaan kivasti teemaan!
Nyt se tikku pois sieltä hanurista ja hymy naamalle niin päivä alkaa teilläkin mörökölleillä kivasti!
Nimenomaan kaikkina muina päivinä pitää nousta aikaisi joten sunnuntaisin haluan heräillä rauhassa.
Meidän lapset (nyt teinit) ja naapurin lapset aloittivat aikoinaan virpomisen aina kymmenen jälkeen. Onhan se nyt älytöntä päästää lapset pimpottelemaan ovikelloja ennen kymmentä. Yleensä ihmiset eivät ole kerenneet käydä aamupalalla, suhkussa, meikkaamassa ja pukemassa ennen kymppiä sunnuntaiaamuna.
Ehkä jotkut vanhemat ei vaan tajua miten olla vanhempia ja hyviä naapureita yhtäaikaa. Liikaa muuttujia.
Kello on 10:17. Nyt olen valmis. Voisi jo ovikello soida.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä muakin ahdistaa, että yhtenä päivänä vuodessa lapset ovat iloisia ja innoissaan ja perinteet pysyy voimissaan. Mieluummin murjotetaan kaikki tänäänkin eikä ainakaan avata ovea yhdellekään kakaralle.
Miten niin lapsivihamielinen Suomi?? Entä minun aamu-unet, eikö kukaan sääli minua? MINUA!
Kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin, ettei ihmisiä häiritä heti aamusta viikonloppuisin. Millä tapaa ap on lapsivihamielinen? Luitko edes aloitusviestiä vai luitko pelkän otsikon ja aloit heti apinan raivolla kirjoittamaan kommenttiasi?
Minä olin ruuvannut ovikellon irti eilen.
Meillä oveen koputettiin jo yhdeksältä. Ja sitten seuraavan kerran 15 yli yhdeksän.
Itse teen yövuoroja ja nukkumaan olin päässyt seitsemän aikaan aamulla.
En avaa ovea virpojille, kun unohdin ostaa mitään palkaksi. En vihaa lapsia.
Mä en päästä muksua liikkeelle ennen puolta päivää ja tunnen nuo naapurit joissa se aikoo käydä...aamuvirkkua porukkaa.
Meille on ihan turha tulla aamupäivällä oven taakse ellei siitä ole sovittu edellisenä iltana viimeistään. Ei olla pukeissa eikä avata ovea.
Miten jotkut hoitavat homman.
Me ollaan varattu vuosia herkkuja virpojille mutta koskaan ei kukaan käy. Vuoden sisään asuttu kolmessa eri osoitteessa eri puolilla kaupunkia mutta ei, aina saadaan syödä itse.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa, on ihmisillä ongelmat! Voi voi kauheeta kun kerran vuodessa aamusta ovikello soi!
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi yläkerran naapuri kolistelemaan ja kantapääkävelemään asunnossaan tuohon aikaan. Ky rpä otassa siis alkoi tämäkin aamu. Mietin tosissani että menisinkö laittamaan lapun hänen postilaatikkoonsa että ottaisi j umalauta alakerran naapurinsa huomioon! P erkele!
osta korvatulpat, ei häiritse kukaan silloin hyviä unia. ymmärrän että yläkerran tamppaus ärsyttää kyllä mutta silti eihän sille oikein mitään ei ketään voi kieltää asunnossaan kävelemästä
Eivät korvatulpatkaan auta kaikkeen. Itse nukun tulpat korvissa ja herään silti kun yläkerrassa paukutus ja kolistelu alkaa. Samoin ovikelloon herää vaikka kuinka olisi korvatulpat. Täällä ei ole onneksi toistaiseksi käynyt virpojia, enkä aiokaan avata ovea. Mielestäni tuntemattomien oville ei tarvitsisi mennä lainkaan.
Meilläpäin trullitetaan vasta pääsiäislauantaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse esimerkiksi nukun alasti enkä ala ostamaan mitään nopeasti päälle vedettävää aamutakkia yhden päivän takia. Ei varmaan vanhemmat kattois hyvällä, jos eevan asussa oven avaan...
Vierailija kirjoitti:
V____u revi sitte se irti, nii ei tatvii paljoo enää ikinä kenenkää soittaa/pimpottaa sun ovikelloa.
Kertoo paljon ihmisestä, että (omien lasten?) huono käytös käännetään muiden syyksi.
Meidän virpojat lähti vasta klo 10 jälkeen liikkeelle. Iltapäivään mennessä on palkkiot kyllä mennyt jo parempiin suihin. Mieluiten tietty käydään vain lapsiperheiden luona itsekin.
Meillä pääsee lapset virpomaan vasta klo 12. Puoli tuntia saavat siis malttaa vielä odotella.
Toivottavasti ei tule virpojia. Olin yövuorossa, enkä ole saanut vielä unta. Sähköovikelloakaan en saa pois päältä. Mies mökillä. En kehtaa oveenkaan mitään lappua laittaa, ettei aleta katsoa kieroon.